Το σίγουρο είναι, ότι τα μεγέθη είναι πλέον τεράστια. Για παράδειγμα, με 632 εκατομμύρια χρήστες του Διαδικτύου, η Κίνα έχει ήδη γίνει η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρονικού λιανικού εμπορίου στον κόσμο, με περίπου 300 δισεκατομμύρια δολάρια σε πωλήσεις καταγεγραμμένες το 2013.
Το 2014 ο τζίρος αυξήθηκε σχεδόν 50% φτάνοντας τα 2.790 δισεκατομμύρια γιουάν (450 δισεκατομμύρια $).Τα περιθώρια μάλιστα ανάπτυξης της είναι εκρηκτικά καθώς η οικιακή διείσδυση της ευρυζωνικότητας στην Κίνα ανήλθε σε μόλις 3% το 2013, αλλά η κυβέρνηση στοχεύει να επιτύχει διείσδυση 50% και 32,5% κάλυψη με 3G / LTE μέχρι το τέλος τού 2015.
Παρόλα αυτά, η αγορά κινδυνεύει απο έλλειψη εμπιστοσύνης. Το επίσημο πρακτορείο ειδήσεων της Κίνας Xinhua, επικαλούμενο μια νέα κυβερνητική έκθεση αποκάλυψε ότι το πάνω από 40% των πωλήσεων μέσω διαδικτύου στην Κίνα πέρυσι, αφορούσαν είτε πλαστά είτε κακής ποιότητας προϊόντα.
Σημειώνεται ότι οι Online πωλήσεις αντιπροσώπευαν περίπου το 10% του συνόλου της δραστηριότητας του λιανεμπορίου. Σύμφωνα με την έκθεση, οι καταγγελίες των καταναλωτών που έκαναν online παραγγελίες έφθασαν τις 78.000 σημειώνοντας αύξηση 356,6 % σε σύγκριση με το 2013 .
Η ψηφιακή μεταμόρφωση της Κίνας είναι στην αρχή, πράγμα που σημαίνει ότι μέσα στα επόμενα λίγα χρόνια, η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία τού κόσμου θα μεταμορφώσει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο κάνει μπίζνες.
Και όπως δείχνει έρευνα από το McKinsey Global Institute , αυτη η αλλαγή (από την υιοθέτηση του online marketing και της διαχείρισης των αλυσίδων εφοδιασμού μέχρι τις καινοτομίες αιχμής όπως η ανάλυση «μεγάλων δεδομένων» (big data) και το «internet των πραγμάτων») θα μπορούσαν να τροφοδοτήσουν την ανάπτυξη του κινεζικού ΑΕΠ μέχρι και κατά 22% ως το 2025.
ΠΗΓΗ: premium.paratiritis.gr