Άνοδο 2,7% κατέγραψε η αξία πωλήσεων των super market το 2018, σύμφωνα με εκτιμήσεις της IRI. Ήταν η δεύτερη διαδοχική χρονιά αύξησης των πωλήσεων του κλάδου, μετά την άνοδο 2,3% που είχε σημειωθεί το 2017.
Ο καλύτερος μήνας του 2018 για τα super market ήταν ο Μάρτιος, καθώς σημειώθηκε αύξηση τόσο της αξίας, όσο και του όγκου πωλήσεων της τάξεως του 13,4%. Αντίθετα, πτωτικός ήταν ο Δεκέμβριος, με κάμψη πωλήσεων κατά 0,7% σε αξία και 0,9% σε όγκο.
Όσο αφορά στις επιμέρους κατηγορίες προϊόντων, ανοδικά κινήθηκαν τα μεγέθη και στις τρεις βασικές:
- τα είδη νοικοκυριού (Household) σημείωσαν άνοδο 4% σε αξία πωλήσεων και 3,5% σε όγκο
- τα τρόφιμα παρουσίασαν αύξηση 2,7% σε αξία και 2,2% σε όγκο και
- τα είδη προσωπικής φροντίδας (ΗΒΑ) εμφάνισαν αύξηση 1,3% σε αξία και 2,8% σε όγκο πωλήσεων.
Όσον αφορά τις 11 μικρότερες κατηγορίες που παρουσιάζει το MarketView της IRI, οι εννέα κατέγραψαν άνοδο το 2018. Οι μόνες κατηγορίες στις οποίες σημειώθηκε κάμψη στην αξία πωλήσεων ήταν τα βοηθήματα μαγειρικής (Cooking aids, Ingredients & Condiments) και τα αλκοολούχα ποτά. Η αξία πωλήσεων των αλκοολούχων υποχώρησε οριακά (-0,2%), ενώ στα βοηθήματα μαγειρικής η κάμψη ήταν -4,7%. Σημειώνεται ότι η συγκεκριμένη είναι και η μοναδική στην οποία υποχώρησεκαι ο όγκος πωλήσεων (-3,8%).
Τέλος, η ΙRI υπολογίζει ότι το 2018 το μερίδιο της ιδιωτικής ετικέτας κυμάνθηκε στο 15,7% καταγράφοντας κάμψη -1,3%.