Επιχειρήσεις

Κίνα: Στρατηγική συνεργασία Starbucks - Alibaba για κατ'οίκον παράδοση καφέ


Σύντομα στην Κίνα οι καφέδες της Starbucks θα παραδίδονται στο σπίτι ή στο γραφείο του πελάτη με τη βοήθεια του κολοσσού ηλεκτρονικού εμπορίου Alibaba, ανακοίνωσαν σήμερα στη Σανγκάη οι δύο όμιλοι, την ώρα που η αμερικανική αλυσίδα κατακλύζει μια κινεζική αγορά ακόρεστη για καφεΐνη και βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν ισχυρό εγχώριο ανταγωνιστή.

Τα καφέ Starbucks και ο όμιλος Alibaba Holding Lt ανακοίνωσαν τη στρατηγικής σημασίας συνεργασία τους που θα επιτρέψει μια Εμπειρία Starbucks στην Κίνα, όπως ανέφεραν στη συνέντευξη Τύπου.

Η συνεργασία με σημαντικές εταιρίες της Alibaba, ανάμεσά τους οι Ele.me, Hema, Tmall, Taobao και Alipay, θα επιτρέψει στην Starbucks να προσφέρει από τον Σεπτέμβριο του 2018 υπηρεσίες παράδοσης των προϊόντων της από 150 καταστήματα που βρίσκονται σε ιδιαίτερα εμπορικά σημεία του Πεκίνου και της Σανγκάης.

Η εταιρία προτίθεται να επιταχύνει και να διευρύνει το πρόγραμμα delivery σε περισσότερα από 2.000 καταστήματα Starbucks σε 30 πόλεις έως τα τέλη του 2018.

Από το φθινόπωρο, οι κινέζοι καταναλωτές θα μπορούν να παραγγέλνουν τον καφέ ή το ποτό τους από τα Starbucks με ένα κλικ στην εφαρμογή Ele.me, τη μονάδα παράδοσης γευμάτων της Alibaba, η οποία θα αναλάβει την αποστολή του προϊόντος στον παραλήπτη με έναν διανομέα που θα μετακινείται με βέσπα.

Στο μεταξύ, θα καθιερώσει την υπηρεσία "Starbucks Delivery Kitchens" για την παραγγελία και αποστολή γευμάτων και θα συνενώσει πολλές πλατφόρμες ώστε να δημιουργήσει ένα εικονικό κατάστημα Starbucks για μια πιο εξατομικευμένη online εμπειρία για τους κινέζους καταναλωτές.

"Χάρη στην υψηλή ποιότητα προς τον καταναλωτή που προσφέρεται από τους 45.000 και πλέον συνεργάτες μας, η Starbucks αναπτύσσεται και καινοτομεί ταχύτερα στην Κίνα σε σχέση με οπουδήποτε αλλού στον κόσμο", δήλωσε ο Κέβιν Τζόνσον πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Starbucks Coffee Company.

H Starbucks έχει 3.400 καταστήματα καφέ σε 140 πόλεις της Κίνας και προτίθεται να τα διπλασιάσει έως το 2022. Η εταιρία δηλώνει ότι θα ανοίγει ένα νέο κατάστημα κάθε 15 ώρες στη χώρα. Ωστόσο η αλυσίδα που έχει σήμα την πράσινη σειρήνα και παρουσία σε όλες τις λεωφόρους και τα εμπορικά κέντρα των μεγάλων κινεζικών πόλεων, αντιμετωπίζει σκληρό ανταγωνισμό από την ταχέως αναπτυσσόμενη τοπική εταιρία Luckin.

H Luckin Coffee που μόλις πέρυσι άρχισε τη δραστηριότητά της γνωρίζει μεγάλη επιτυχία έχοντας ανοίξει ήδη περισσότερα από 600 καφέ μέσα σε μερικούς μήνες. Για να αριθμεί η Starbucks τόσα καταστήματα στην Κίνα χρειάστηκε να περάσει μια και πλέον δεκαετία. Η Luckin διαθέτει επίσης υπηρεσία παράδοσης του καφέ της έναντι πολύ οικονομικής τιμής, ενώ κάνει εκπτώσεις στην πελατεία. Την εβδομάδα αυτή ανακοίνωσε ότι θέλει έως το τέλος του έτους να ξεπεράσουν τις 2.000 τα καταστήματα και σημεία πώλησής του καφέ της.

Την ώρα που η κατανάλωση καφέ αυξάνεται ραγδαία στην Κίνα, η Starbucks υπολογίζει στη μεγάλη κατανάλωση του ασιατικού γίγαντα, όταν η κατανάλωση που έχουν στις ΗΠΑ τα 12.000 καταστήματά της συρρικνώνεται. Ο όμιλος που εδρεύει στο Σιάτλ ανακοίνωσε τον Μάιο την πρόθεσή του να υπερτριπλασιάσει τον κύκλο εργασιών του στην Κίνα έως το 2022. Σχεδόν το 15% των εσόδων του προέρχεται ήδη από την περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού.

με πληροφορίες από ΑΠΕ - ΜΠΕ

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις