Χρηστικά

Λουκέτο στο «παρελθόν» και σε 16 εφορίες βάζει η ΑΑΔΕ


Δρομολογούνται επαναστατικές αλλαγές στους φορολογικούς ελέγχους, στον σχεδιασμό όλων των φορολογικών εντύπων και στην κατάργηση των επισκέψεων στις Δ.Ο.Υ.

Στην τελική ευθεία βρίσκεται το σχέδιο της ΑΑΔΕ για το κλείσιμο 16 εφοριών της χώρας και τη συγχώνευσή τους με γειτονικές Δ.Ο.Υ.

Με την κίνηση αυτή η ΑΑΔΕ θα εξοικονομήσει δαπάνες από την καταβολή μισθωμάτων ύψους 185.000 μηνιαίως ή 2,22 εκατ. ευρώ ετησίως, ενώ ο συνολικός αριθμός των εφοριών θα μειωθεί κατά 289 άτομα και από 1.957 θα περιοριστούν σε 1.668. το πλεονάζον προσωπικό θα μεταφερθεί σε ελεγκτικά κέντρα.

Όσον αφορά στους φορολογούμενους, που ανήκουν στις υπό κατάργηση ΔΟΥ, όλα τα στοιχεία και οι φάκελοί τους θα μεταφερθούν στις νέες ΔΟΥ και δεν θα αλλάξει τίποτα γι’ αυτούς, πλην της απόστασης, όταν χρειάζεται να επισκεφθούν στα γραφεία της εφορίας.

Το κλείσιμο των ΔΟΥ εντάσσεται αφενός στο πλαίσιο της εξοικονόμησης δαπανών, αλλά και στο ευρύτερο σχέδιο που προβλέπει αυτοματοποιημένες διασταυρώσεις φορολογικών δηλώσεων και στοιχείων, αλλαγές στους φορολογικούς ελέγχους, νέες καταργήσεις εφοριών και ανασχεδιασμό όλων των φορολογικών εντύπων περιλαμβάνει μεταξύ άλλων το νέο ηλεκτρονικό επιχειρησιακό σχέδιο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, που ήδη ανατέθηκε σε ιδιωτική εταιρεία.

Το έργο που θα φέρει «επανάσταση» στις σχέσεις φορολογουμένων και φορολογικών αρχών, φέρει τον τίτλο «Εφαρμογή απαιτούμενων οργανωτικών αλλαγών σε παρεχόμενες ηλεκτρονικές υπηρεσίες και υφιστάμενα πληροφοριακά συστήματα της Α.Α.Δ.Ε.» που κατακυρώθηκε πρόσφατα σε ανάδοχο προχωρά σε ριζικές οργανωτικές και λειτουργικές αλλαγές που επηρεάζουν πλήθος τομέων της φορολογίας, όπως π.χ. το φόρο εισοδήματος φυσικών προσώπων, τον φόρο εισοδήματος νομικών προσώπων, το ΦΠΑ και το φόρο μισθωτών υπηρεσιών.

Μεταξύ άλλων θα επέλθει πλήθος αλλαγών στο TAXIS και στο TAXISnet, όπως:

1. Ανασχεδιασμός εντύπων και διαδικασιών: Θα αλλάξει η μορφή των δηλώσεων που θα πρέπει να υποβάλλονται από τους πολίτες και τις επιχειρήσεις, θα καταργηθούν ή/και θα συγχωνευθούν έντυπα και θα δημιουργηθούν νέα. Οι αλλαγές αυτές οδηγούν σε ευρύτερο ανασχεδιασμό του TAXIS και του TAXISnet καθώς επηρεάζουν τόσο τις απαιτούμενες ροές εργασιών στο TAXIS όσο και στο user interface για τις ηλεκτρονικές υποβολές μέσω TAXISnet. Ενδεικτικά αναφέρονται ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη εφαρμογών παραλαβής, εκκαθάρισης της δήλωσης εντύπου Ν, της αίτησης επιστροφής πιστωτικού υπολοίπου μέσω TAXISnet, εφαρμογών των μισθωτηρίων και συμφωνητικών, η αναμόρφωση της διαδικασίας επιστροφών ΦΠΑ, εφαρμογή του νέου Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας όπως ηλεκτρονική κοινοποίηση και ο υπολογισμός ημερήσιου τόκου, αυτοματοποίηση διαδικασιών όπως της επιστροφής φόρων, αναμόρφωση της πιστοποίησης και των εξουσιοδοτήσεων στο TAXISnet.

2. Ανάγκες νέας διαλειτουργικότητας άντλησης πληροφοριών από την πηγή: Θα υλοποιηθούν διασυνδέσεις για:

i) άντληση πληροφοριών φορολογικού περιεχομένου από την πηγή προκειμένου να είναι εφικτή η υλοποίηση νέων διασταυρώσεων ή/και η κατάργηση προσκόμισης σχετικών βεβαιώσεων από τους πολίτες και τις επιχειρήσεις, προκειμένου να πιστοποιήσουν ποσά που αναφέρονται στις δηλώσεις τους.

ii) Άντληση πληροφοριών για την ολοκλήρωση υπαρχόντων πληροφοριακών συστημάτων με το μητρώο φορολογουμένων, όπως για παράδειγμα διαλειτουργικότητα με το ΥΠΕΣ κατά την απόδοση Α.Φ.Μ.

και την μεταβολή προσωπικών στοιχείων ή δημιουργία νέων μητρώων, όπως μητρώου πλοίων.

3. Ανάγκες νέας διαλειτουργικότητας για αυτεπάγγελτη έκδοση βεβαιώσεων και πιστοποιητικών: Θα υλοποιηθούν νέα web services για αυτεπάγγελτη έκδοση βεβαιώσεων και πιστοποιητικών από άλλους φορείς του Δημοσίου και του ευρύτερου Δημοσίου Τομέα, προκειμένου να απαλλαγεί ο πολίτης από την απαίτηση προσκόμισης "έντυπων" βεβαιώσεων και πιστοποιητικών. Οι ανάγκες αυτές γίνονται ακόμα πιο επιτακτικές καθώς το σύνολο των φορολογικών και οικονομικών συναλλαγών θα διεκπεραιώνεται ηλεκτρονικά, λόγω της συγχώνευσης των Δ.Ο.Υ.

Ενοποίηση TAXIS-TAXISnet. Η υποχρέωση για συγχώνευση του πλήθους των Δ.Ο.Υ. καθιστά επιτακτική την ανάγκη πλήρους ηλεκτρονικοποίησης του συνόλου των συναλλαγών των πολιτών και των επιχειρήσεων, καθώς δεν θα είναι δυνατή η προσέλευση τους αυτοπροσώπως στις Δ.Ο.Υ. για την εξυπηρέτησή τους.

Τα λουκέτα 

Σύμφωνα με το σχέδιο της ΑΑΔΕ για τις άμεσες καταργήσεις ή συγχωνεύσεις εφοριών προβλέπει: 

Για το Λεκανοπέδιο της Αττικής:

1) Την κατάργηση της Δ.Ο.Υ. ΣΤ’ Αθηνών με απορρόφησή της από την Δ.Ο.Υ. Α’ Αθηνών.

2) Την κατάργηση της Δ.Ο.Υ. Κορωπίου με απορρόφησή της από την Δ.Ο.Υ. Παλλήνης.

3) Την κατάργηση των Δ.Ο.Υ. Μοσχάτου και Νέας Σμύρνης και μεταφορά τους στην Δ.Ο.Υ. Καλλιθέας.

4) Την κατάργηση της Δ.Ο.Υ. Ηρακλείου με απορρόφησή της από την Δ.Ο.Υ. Νέας Ιωνίας.

5) Την συγχώνευση των Δ.Ο.Υ. ΙΔ’ Αθηνών και Γαλατσίου σε μια νέα ενιαία Δ.Ο.Υ.

6) Την κατάργηση της Δ.Ο.Υ. Χαλανδρίου με απορρόφησή της από την Δ.Ο.Υ. Χολαργού.

7) Τη συγχώνευση των Δ.Ο.Υ. Αιγάλεω, Α’ Περιστερίου και Β’ Περιστερίου σε μία νέα ενιαία Δ.Ο.Υ. με διατήρηση του αριθμού των υπαλλήλων στους 90.

8) Κατάργηση της Δ.Ο.Υ. Αχαρνών με απορρόφησή της από την Δ.Ο.Υ. Αγίων Αναργύρων.

9) Τη συγχώνευση των Δ.Ο.Υ. Παλαιού Φαλήρου και Αγίου Δημητρίου σε μια νέα ενιαία Δ.Ο.Υ.

10) Την κατάργηση της Δ.Ο.Υ. Δ’ Πειραιά με απορρόφησή της από την Δ.Ο.Υ. Ε’ Πειραιά.

11) Την κατάργηση της Δ.Ο.Υ. Γ’ Πειραιά με απορρόφησή της από την Δ.Ο.Υ. Α’ Πειραιά.

Για τον νομό Θεσσαλονίκης

12) Την κατάργηση της Δ.Ο.Υ. ΣΤ’ Θεσσαλονίκης με απορρόφησή της από την Δ.Ο.Υ. Δ’ Θεσσαλονίκης.

13) Την κατάργηση της Δ.Ο.Υ. Α’ Θεσσαλονίκης με απορρόφησή της από την Δ.Ο.Υ. Ε’ Θεσσαλονίκης.

14) Την συγχώνευση των Δ.Ο.Υ. Καλαμαριάς και Η’ Θεσσαλονίκης σε μια νέα ενιαία Δ.Ο.Υ.

Για τον νομό Αχαΐας

15) Την κατάργηση της Δ.Ο.Υ. Γ’ Πατρών με απορρόφησή της από την Δ.Ο.Υ. Α’ Πατρών.

Για τον νομό Λάρισας

16 ) Την κατάργηση της Δ.Ο.Υ. Β’ Λάρισας με απορρόφησή της από την Δ.Ο.Υ. Α’ Λάρισας».

 
Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις