Ο ανταγωνισμός από τους νέους παίκτες στη γερμανική αγορά αυτοκινήτων, όπως η Tesla, έχει ωθήσει την Volkswagen να επιταχύνει τα σχέδιά της για την μετατροπή του βασικού της εργοστασίου σε κέντρο παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων.
"Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι πρέπει να συζητήσουμε για την ανταγωνιστικότητα του εργοστασίου μας στο Βόλφσμπουργκ σε σχέση με τους νεοεισερχόμενους παίκτες στην αγορά", δήλωσε ο εκπρόσωπος της VW Μίχαελ Μάνσκε κληθείς να σχολιάσει, φωτογραφίζοντας την Tesla και τους νέους κινέζους κατασκευαστές αυτοκινήτων που έχουν εμφανιστεί στην Ευρώπη.
"Η Tesla θέτει νέα πρότυπα για την παραγωγικότητα στο Γκρούνχαϊντε", είπε ο ίδιος αναφερόμενος σε ένα εργοστάσιο της Tesla υπό κατασκευή κοντά στο Βερολίνο, το οποίο, στο αποκορύφωμα της ικανότητάς του, μπορεί να παράγει 5.000 με 10.000 αυτοκίνητα την εβδομάδα--υπερδιπλάσια από το σύνολο της παραγωγής ηλεκτροκίνητων οχημάτων στη Γερμανία το 2020.
Ωστόσο, ο εκπρόσωπος διέψευσε το δημοσίευμα της γερμανικής εφημερίδας Handelsblatt, το οποίο ανέφερε ότι ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen Χέρμπερτ Ντις είπε ενώπιον ενός εποπτικού συμβουλίου τον Σεπτέμβριο πως η μετάβαση στην παραγωγή ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων θα κοστίσει στην εταιρεία έως και 30.000 θέσεις εργασίας.
"Η συζήτηση βρίσκεται σε εξέλιξη και ήδη υπάρχουν πολλές καλές ιδέες. Δεν υπάρχουν σαφή σενάρια", είπε ο εκπρόσωπος της VW Μίχαελ Μάνσκε σύμφωνα με το δημοσίευμα.
Ένας εκπρόσωπος του σωματείου εργαζομένων της Volkswagen δήλωσε ότι, ενώ δεν θα σχολιάσει την εικασία για το αν ο Ντις έκανε αυτά τα σχόλια, "μια περικοπή 30.000 θέσεων εργασίας είναι παράλογη και αβάσιμη".
Τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα έχουν λιγότερα ανταλλακτικά σε σχέση με ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης και ως εκ τούτου η παραγωγή τους απαιτεί λιγότερους εργάτες. Σύμφωνα με μια εκτίμηση, 100.000 θέσεις εργασίας στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας μπορούν να χαθούν μέχρι το 2025 μετά την εμφάνιση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες κάνουν αγώνα για να συναγωνιστούν τις αποτελεσματικότερες πλατφόρμες παραγωγής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Ενώ η Volkswagen απαιτεί περίπου 30 ώρες για την παραγωγή του ηλεκτρικού αυτοκινήτου της, του ID.3, η Tesla χρειάζεται μόνο 10 για να κατασκευάσει το Μodel 3.
Ο Ντις έχει στο παρελθόν δηλώσει ότι η Tesla θα πυροδοτήσει τον ανταγωνισμό στη Γερμανία.
Το εργοστάσιο της Volkswagen στο Βόλφσμπουργκ, το μεγαλύτερο στον κόσμο με περισσότερους από 50.000 υπαλλήλους, δεν κατασκευάζει επί του παρόντος ηλεκτρικά οχήματα, αλλά η εταιρεία σχεδιάζει την παραγωγή ενός ηλεκτρικού σεντάν εκεί από το 2026.