«Είναι το Μιλάνο σχετικό με τη μόδα; Η απάντησή μας είναι, ναι» τονίζεται σε δημοσίευμα της ιταλικής εφημερίδας «Corriere della Sera», στο οποίο διατυπώνεται σαφής διαφωνία σε άρθρο των «New York Times» που αμφισβήτησε τη σημασία των Ιταλών σχεδιαστών.
«Όχι, δεν συμφωνούμε [με τις κατηγορίες]» αναφέρεται στο δημοσίευμα της ιταλικής εφημερίδας. «Ποιος λέει ότι ποιότητα δεν σημαίνει δημιουργικότητα; Το πρώτο δεν μπορεί να αποκλείσει το άλλο, συνυφασμένα όπως είναι με τα νήματα του πολιτισμού και του γούστου» σημειώνεται στο δημοσίευμα και αντικρούεται η θέση των New York Times ότι «το Μιλάνο δεν ήταν ποτέ πόλη της μόδας της διανόησης όπως το Λονδίνο και το Παρίσι».
«Η ιταλική βιομηχανία μόδας αντιλαμβάνεται τώρα ότι πρέπει να δείξει ένα ενιαίο μέτωπο [...] Είχαμε χρόνια να δούμε τόσο ισχυρή και ζωηρή Εβδομάδα Μόδας του Μιλάνο, όσον αφορά το περιεχόμενο και τη συμμετοχή» αναφέρεται στο δημοσίευμα της ιταλικής εφημερίδας.
«Όμορφες εκδηλώσεις, όμορφα γεγονότα, καλός καιρός, όμορφη πόλη. Είναι αλήθεια ότι ο φόβος είναι συχνά εχθρός της αδράνειας. Και ο φόβος ότι η Εβδομάδα Μόδας της Νέας Υόρκης και του Παρισιού θα συνθλιβούν από τη δική μας, ενεργοποίησε το σύστημα» αναφέρεται στο δημοσίευμα της εφημερίδας.
Στο επίμαχο άρθρο των «New York Times», το οποίο προκάλεσε έντονες αντιδράσεις σχεδιαστών μόδας στην Ιταλία τονίζεται, μεταξύ άλλων:
«Σε μεγάλο βαθμό ήταν μία αποσυντονισμένη σεζόν στο Μιλάνο. Η Ιταλία είναι κάτι σαν περιφερειακός παράγοντας στην ευρωπαϊκή αφήγηση τώρα τελευταία… στις διάφορες διαβουλεύσεις μεταξύ Μακρόν, Τραμπ, Μέρκελ και Μέι, ο πρωθυπουργός Πάολο Τζεντιλόνι εμφανίζεται σπάνια… και οι σχεδιαστές μοιάζουν εξίσου μπερδεμένοι για τους δικούς τους ρόλους στο ευρύτερο οικοσύστημα της μόδας ….
“Είναι μόνο ρούχα” είναι η συνηθισμένη επωδός. Δεν είναι κανένα μεγάλο θέμα! Και δεν υπάρχει τίποτα κακό με το “μόνο ρούχα” - εκτός από το ότι ο έξω κόσμος βιώνει την έννοια του επείγοντος πολύ περισσότερο από αυτή που εκδηλώνεται σε μία πασαρέλα και η σύνδεση μεταξύ των δύο κόσμων φαίνεται ολοένα και πιο φθαρμένη».
«Το Μιλάνο ποτέ δεν ήταν πραγματικά μια πνευματική πόλη μόδας». Αφήστε το αυτό για τους αποδομιστές και τους και εννοιολογιστές του Παρισιού και του Λονδίνου. Είναι περισσότερο για την άμεση ικανοποίηση από το εξαιρετικό ύφασμα και το ιλιγγιώδες ντεκολτέ. Αλλά τουλάχιστον τέτοια ρούχα θα πρέπει να διευκολύνουν την πορεία σας στον κόσμο, να σας δίνουν μια αίσθηση δυνατότητας, δύναμης ή προστασίας, όπως απαιτείται από τη στιγμή. Δεν χρειάζεται να ενστερνίζονται φιλοσοφία. Πρέπει να εξυπηρετούν έναν σκοπό. Υπό την προϋπόθεση να δημιουργούν οπτική συνοχή σε μία χαοτική εποχή».
Στην ιταλική εφημερίδα «Corriere della Sera», δημοσιεύονται επίσης συνεντεύξεις των Ιταλών σχεδιαστών μόδας, Στέφανο Γκαμπάνα και Αντόνιο Μάρας.
«Ποτέ άλλοτε δεν είχα τόσους πολλούς ξένους πελάτες, όπως αυτή την εποχή, ούτε τόσο μεγάλο ενδιαφέρον από τον Τύπο. Είμαι μόνο ένας κόκκος άμμου, σίγουρα, αλλά ξέρω πολύ καλά ότι ο καθένας παρατηρεί προσεκτικά τι συμβαίνει στην Ιταλία» σημείωσε ο Μάρας.
«Η μόδα πρέπει να είναι χαρά, ελευθερία και ευτυχία. Τι νόημα έχει η συζήτηση περί πολιτικής; Παρακαλείσθε να μείνετε στο σπίτι εάν δεν μπορείτε να απολαύσετε όλη αυτή την ομορφιά» ανέφερε ο Γκαμπάνα σε ανάρτησή του στο Instagram.
«Αυτός είναι ο τρόπος καταστροφής της μόδας: κοιτάζοντας τη με λάθος μάτια και ψυχή !! Παρακαλούμε να ασχοληθείτε με τη μόδα σας κι αν έρχεστε στην Ιταλία μόνο για να επικρίνετε τη μόδα, μείνετε στο σπίτι σας. Αυτή δεν είναι θετική στάση. Η μόδα είναι κάτι άλλο και εσείς ίσως δεν μπορείτε να την απολαύσετε !! Η Ιταλία είναι εξαιρετικός τόπος !! Και το καλύτερο μέρος για να βρίσκεται κάποιος».
Στη συνέντευξή του στην «Corriere della Sera», ο Ιταλός σχεδιαστής μόδας ανέλυσε το θέμα. «Το Μιλάνο έχει τα πάντα, τα πάντα [...] Γνωρίζουμε πώς να παράγουμε τα πάντα: Υφάσματα, αξεσουάρ, κουμπιά, ακόμα και τις ετικέτες των ρούχων, τις σακούλες. Ξέρω ότι είναι βολικό για τους άλλους να μας μειώνουν, να μας κάνουν να νιώθουμε ότι κάτι κάνουμε λάθος... Μία χώρα που κάνει τα πάντα, δεν προκαλεί φόβο; ».
Απαντώντας στην κατηγορία ότι η μόδα στην Ιταλία είναι πολύ εμπορική, είπε ότι «δεν πρέπει απαραιτήτως όλοι οι σχεδιαστές να είναι διανοούμενοι». «Είναι η Σοφία Λόρεν διανοούμενη; Όχι, αλλά είναι διάσημη ακόμα και στον Άρη», είπε.
«Στους δημοσιογράφους των New York Times έχει απαγορευτεί να παρακολουθούν επιδείξεις μόδας του οίκου Dolce & Gabbana εδώ και χρόνια. Είχαμε κουραστεί από τις προσβολές, έτσι τους αφήσαμε έξω. Ελπίζω ότι και οι άλλοι θα το κάνουν [...]. Δεν σας αρέσει αυτό που κάνω; Πηγαίνετε να δείτε κάποιον άλλο!» ανέφερε ο Στέφανο Γκαμπάνα και πρόσθεσε:
«Το σημαντικό είναι να έχεις ένα προϊόν που πωλείται και να μπορείς να υπολογίζεις στην υποστήριξη των καταστημάτων: «τελικά εκείνος που σε ωθεί μπροστά δεν είναι ο Τύπος, αλλά όποιος σε αγοράζει, έχει πει ο Αρμάνι».
«Ζήτω η Ιταλία! Ζήτω η ιταλική μόδα! Ευχαριστώ που μου δώσατε την ευκαιρία να υπερασπιστώ τη χώρα μου» τόνισε ο Στέφανο Γκαμπάνα σε νέο σχόλιό του στο λογαριασμό του στο Instagram και πρόσθεσε το hashtag orgogliosodiessereitaliano (περήφανος που είμαι Ιταλός).
Νέο Επιχειρείν
Έχετε κατάστημα. Στρατηγική για τις εκπτώσεις έχετε;
Καθώς η χρονιά πλησιάζει στο τέλος της, μαζί με τις γιορτές και τις ευχές, αυτό το διάστημα μας φέρνει πιο κοντά και στις εκπτώσεις του Ιανουαρίου, για τις οποίες οικαταναλωτές ανυ ...