ΕΥΖην

Οι Χολιγουντιανές κόντρες δεν είναι... αυτό που ήταν


Κάποτε είχαν χάρη, μυστήριο και λειτουργούσαν ως εργαλείο προβολής

H νέα αντιπαράθεση ανάμεσα στην Μπλέικ Λάιβλι και τον Τζάστιν Μπαλντόνι φέρνει στην επιφάνεια κάτι πολύ μεγαλύτερο από μια απλή επαγγελματική διαφωνία: τη βαθιά αλλαγή στο πώς λειτουργούν σήμερα τα σκάνδαλα στο Χόλιγουντ.

Όπως επισημαίνει ο πρώην παραγωγός ριάλιτι και σημερινός σύμβουλος πολλών γνωστών καλλιτεχνών Ρέμι Μπλούμενφελντ (Remy Blumenfeld), σε άρθρο που δημοσιεύθηκε στο Hollywood Reporter, οι χολιγουντιανές διαμάχες δεν είναι πια δημιουργικά ενορχηστρωμένες – είναι ανεξέλεγκτες, ωμές και καταστροφικές.

Από το "σκάνδαλο με στιλ" στο "σκάνδαλο σε live μετάδοση"

Κάποτε, οι διαμάχες μεταξύ διασήμων σχεδιάζονταν με χειρουργική ακρίβεια. Είχαν χάρη, μυστήριο και λειτουργούσαν ως εργαλείο προβολής. Οι θρυλικές κόντρες – όπως εκείνη της Μπέτι Ντέιβιςμε την Τζόαν Κρόφορντ – δεν υπονόμευαν καριέρες· τις απογείωναν.

Με αιχμηρές δηλώσεις και κίνηση στρατηγική, οι δύο σταρ μεταμόρφωσαν την αντιπαλότητά τους σε box office επιτυχία. Ήταν μια εποχή που το δράμα παρουσιαζόταν με μακιγιάζ, φωτισμό στούντιο και… χιούμορ.

Αν εκείνη η κόντρα παιζόταν σήμερα στα social media, το αποτέλεσμα δεν θα ήταν θρυλικές ατάκες αλλά διαρροές, ακατέργαστα βίντεο και hashtags που απαιτούν την «ακύρωση» και των δύο.

Από τη Λιζ Τέιλορ στην Τέιλορ Σουίφτ

Ακόμα και το σκάνδαλο με τον Έντι Φίσερ, που εγκατέλειψε τη Ντέμπι Ρέινολντς για την Ελίζαμπεθ Τέιλορ, είχε το στοιχείο του μύθου. Οι ρόλοι ήταν σαφείς: η Ρέινολντς ήταν η «αθώα», η Τέιλορ η «μοιραία», ο Φίσερ απλώς… κομπάρσος στην ίδια του την ιστορία. Κανείς δεν έγραψε tweets· η Τέιλορ απλώς παντρεύτηκε τον Ρίτσαρντ Μπάρτον και μπήκε στο πάνθεον.

Αλλά όλα αυτά άλλαξαν με το πέρασμα των δεκαετιών. Η διαμάχη μεταξύ της Τέιλορ Σουίφτ και της Κέιτι Πέρι είχε ακόμα ψήγματα παλιού Χόλιγουντ – τραγούδια αντί απαντήσεων, φανατικό κοινό, έξυπνο branding.

Όμως ήδη φαινόταν ότι το τιμόνι περνούσε από τους διαχειριστές επικοινωνίας στο απρόβλεπτο κύμα των social media.

Τζόνι Ντέπ - Άμπερ Χερντ: Το σημείο καμπής

Η δίκη του Τζόνι Ντεπ με την Άμπερ Χερντ ήταν το σημείο μηδέν. Δεν ήταν πια ένα δράμα· ήταν ένα παγκόσμιο reality show σε livestream.

Οι κατηγορίες μετατράπηκαν σε memes, οι καταθέσεις έγιναν viral. Το κοινό δεν έπαιρνε θέση με βάση τα στοιχεία, αλλά με βάση τα μοντάζ του TikTok. Και το τίμημα για την εικόνα και των δύο ήταν βαρύ.

Σήμερα: Λάιβλι εναντίον Μπαλντόνι

Στη νέα διαμάχη μεταξύ της Μπλέικ Λάιβλι και του Τζάστιν Μπαλντόνι βλέπουμε ακριβώς αυτό το νέο τοπίο. Οι φήμες για «τοξικότητα στο σετ» και αντιπαραθέσεις μεταξύ των δύο διογκώθηκαν σε δημόσιο ξεκατίνιασμα.

Η Λάιβλι κατηγορεί τον Μπαλντόνι για αντεκδίκηση και κακή συμπεριφορά· εκείνος την χαρακτηρίζει «δύσκολη» και «χειριστική».

Και όλα αυτά παίζονται όχι στα παρασκήνια, αλλά στο feed του Instagram και στα threads του Twitter.

Ποιος επιβιώνει σε αυτό το τοπίο;

Ο Μπλούμενφελντ είναι σαφής: στο σημερινό σκηνικό, δεν έχει σημασία ποιος έχει δίκιο, έχει σημασία ποιος μπορεί να επιβιώσει από την αφήγηση. Κι αυτό, όλο και λιγότεροι μπορούν να το καταφέρουν.

Ο ίδιος προτείνει στους Λάιβλι και Μπαλντόνι να κάνουν πίσω. Να σωπάσουν. Να αποσύρουν τον εαυτό τους από τον θόρυβο. Αλλά ίσως είναι ήδη αργά.

Και εμείς, το κοινό, έχουμε εθιστεί στο να παρακολουθούμε τη φωτιά να καταπίνει τα πάντα.

Το τέλος της αφήγησης

Αυτό που πραγματικά χάνεται όμως, σύμφωνα με τον Μπλούμενφελντ, είναι η ίδια η ικανότητα της βιομηχανίας να ελέγχει την αφήγηση. Πλέον, κάθε σύγκρουση γίνεται δημόσια παντομίμα. Οι σταρ χάνουν τον έλεγχο της εικόνας τους. Τα στούντιο χάνουν τον έλεγχο των ταλέντων τους. Οι μάνατζερ και οι εκπρόσωποι Τύπου χάνουν τον έλεγχο της πλοκής.

Και χωρίς το παρασκήνιο που κάποτε συγκρατούσε τις φλόγες, το Χόλιγουντ μοιάζει περισσότερο με πεδίο μάχης παρά με σκηνή θεάτρου.

Δεν μιλάμε απλώς για άλλη μια διαμάχη. Μιλάμε για τη διάλυση ενός συστήματος που κάποτε μπορούσε να μετατρέψει τη σύγκρουση σε μυθοπλασία. Τώρα, το μόνο που μένει είναι η στάχτη.

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις