Χρηστικά

Πώς θα ελέγχεται η μαύρη εργασία με την ψηφιακή κάρτα εργασίας


Τι προβλέπει η απόφαση του υπουργείου Εργασίας για την νέα ηλεκτρονική εφαρμογή που κάνει πρεμιέρα την 1η Ιουλίου και ποια στοιχεία των εργαζόμενων θα δηλώνονται

Ευκολότερος καθίσταται ο έλεγχος των παραβάσεων της εργατικής νομοθεσίας, με την ψηφιακή κάρτα εργασίας, εφόσον, φυσικά, υπάρχει η σχετική πρόθεση.

Σύμφωνα με την απόφαση του υπουργείου Εργασίας η ψηφιακή κάρτα εργασίας ξεκινά να εφαρμόζεται από την 1η Ιουλίου σε σούπερ μάρκετ και τράπεζες και σταδιακά θα επεκταθεί καις τις άλλες κατηγορίες επιχειρήσεων.

Πάντως, στον ξενοδοχειακό κλάδο όπου σημειώνονται οι περισσότερες παραβάσεις αλλά και καταγράφονται οι περισσότερες αρνήσεις εργαζομένων να εργαστούν εκεί, θα εφαρμοστεί από την επόμενη τουριστική σεζόν.

Οι ελεγκτές της Επιθεώρησης Εργασίας, κατά την έφοδο που θα πραγματοποιούν σε επιχείρηση για να διαπιστώσουν την τήρηση της εργατικής νομοθεσίας, θα γνωρίζουν εκ των προτέρων, μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ, ποιοι εργαζόμενοι εργάζονται εκείνη την ώρα, με τι καθεστώς (πλήρη ή μερική απασχόληση), οπότε ο έλεγχος είναι εύκολος.

Με την υπουργική απόφαση ορίζεται συγκεκριμένα ότι όλες οι επιχειρήσεις - εργοδότες της χώρας υποχρεούνται να διαθέτουν και να λειτουργούν ηλεκτρονικό σύστημα μέτρησης του χρόνου εργασίας των εργαζομένων τους με σύμβαση ή σχέση εξαρτημένης εργασίας, άμεσα συνδεδεμένο και διαλειτουργικό, σε πραγματικό χρόνο, με το Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ.

Η μέτρηση του χρόνου εργασίας πραγματοποιείται με τη χρήση ψηφιακής κάρτας εργασίας. Κατά την πρώτη φάση εφαρμογής του συστήματος της ψηφιακής κάρτας εργασίας, η οποία ξεκινά την 1η Ιουλίου 2022, εντάσσονται υποχρεωτικά στο εν λόγω σύστημα, μόνον οι επιχειρήσεις που ανήκουν στον κλάδο των Σούπερ Μάρκετ και απασχολούν συνολικά περισσότερους από 250 εργαζόμενους, καθώς και το σύνολο των τραπεζών της χώρας.

Οι εν λόγω επιχειρήσεις-εργοδότες υποχρεούνται, από την 1η.7.2022 να διαθέτουν και να ενεργοποιούν αντιστοίχως, σύστημα ψηφιακής κάρτας εργασίας για το σύνολο των εργαζομένων τους με σύμβαση ή σχέση εξαρτημένης εργασίας, που απασχολούνται με φυσική παρουσία στο χώρο παροχής εργασίας της επιχείρησης, περιλαμβανομένων και των εργαζομένων που απασχολούνται στις ανωτέρω επιχειρήσεις μέσω δανεισμού.

Στο πλαίσιο της επικείμενης εφαρμογής, οι επιχειρήσεις-εργοδότες οφείλουν να προβούν στην απογραφική διαδικασία της ψηφιακής οργάνωσης του χρόνου εργασίας στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ, για το σύνολο των εργαζομένων τους με σύμβαση ή σχέση εξαρτημένης εργασίας, οι οποίοι απασχολούνται στην επιχείρηση, συμπεριλαμβανομένου του δανειζόμενου προσωπικού.

Η απογραφική διαδικασία της ψηφιακής οργάνωσης του χρόνου εργασίας για τις εν λόγω επιχειρήσεις - εργοδότες αρχίζει από σήμερα, 1η Ιουνίου 2022, και πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως και την 30η Ιουνίου 2022.

Οι λοιπές επιχειρήσεις-εργοδότες της χώρας οφείλουν να προβούν στην απογραφική διαδικασία της ψηφιακής οργάνωσης του χρόνου εργασίας στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ, για το σύνολο των εργαζομένων τους με σύμβαση ή σχέση εξαρτημένης εργασίας, οι οποίοι απασχολούνται στην επιχείρηση εντός του χρονικού διαστήματος από 1η Οκτωβρίου 2022 έως και 30η Νοεμβρίου 2022, συμπεριλαμβανομένου του δανειζόμενου προσωπικού.

Ποια στοιχεία θα δηλώνονται

Οι εργοδότες-επιχειρήσεις δηλώνουν στην ψηφιακή εφαρμογή ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ, ανά εργαζόμενο, τα βασικά στοιχεία του Εργοδότη, την ημερομηνία Αναφοράς Δήλωσης/Μεταβολής, τα στοιχεία Εργαζομένου (Ονοματεπώνυμο, ΑΦΜ), καθώς και τα ακόλουθα:

  • Συμβατικό εβδομαδιαίο ωράριο Πλήρους, Μειωμένης ή Εκ Περιτροπής Απασχόληση με προσδιορισμό της προέλευσής του (συμπληρώνεται ο εβδομαδιαίος χρόνος πλήρους απασχόλησης που καθορίζεται βάσει ΣΣΕ/ Διαιτητικής Απόφασης κ.λπ.)
  • Εβδομαδιαία απασχόληση (π.χ. 5ήμερη/6ήμερη)
  • Διάλειμμα (διάρκεια του και εάν είναι εντός / εκτός ωραρίου)
  • Ευέλικτη Προσέλευση.
  • Σε κάθε νέα πρόσληψη διενεργούμενη από 1/6/2022 και εντεύθεν τα εν λόγω στοιχεία συμπληρώνονται στο έντυπο Ε3 στο οποίο επιπλέον προστίθεται και πεδίο ώρας αποχώρησης κατά την 1η μέρα πρόσληψης έτσι ώστε να διαμορφώνεται ωράριο για την 1η μέρα.
  • Σε περιπτώσεις μεταβολών στοιχείων δήλωσης. Τα στοιχεία υποβάλλονται πριν την εφαρμογή της μεταβολής και σε κάθε περίπτωση πριν την ανάληψη υπηρεσίας από τον εργαζόμενο που αφορούν.
     
Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Σχετικά Άρθρα