Με πτώση ξεκίνησε το 2017 όσον αφορά την αγορά των καταναλωτικών προϊόντων τεχνολογίας με τους Έλληνες να περιορίζουν τις αγορές κινητών τηλεφώνων, υπολογιστών και τηλεοράσεων, αν κι έσπευσαν να αγοράσουν ψυγεία, πλυντήρια και κουζίνες.
Συγκεκριμένα, όπως μεταδίδει ο ΣΕΠΕ, σύμφωνα με τα στοιχεία της GfK Temax, η ελληνική αγορά των καταναλωτικών προϊόντων τεχνολογίας, κατά το 1ο τρίμηνο της φετινής χρονιάς, διαμορφώθηκε στα €428 εκατ. παρουσιάζοντας πτώση 5% σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2016.
Από τις “μεγάλες” κατηγορίες μόνο αυτή των μεγάλων οικιακών συσκευών παρουσίασε άνοδο 4% στα €103 εκατ., παρουσιάζοντας σημαντική άνοδο των πωλήσεων κάθε είδους πλυντηρίων, ενώ αύξηση υπήρξε τόσο στα ψυγεία όσο και στις κουζίνες. Άνοδο και στις μικρές οικιακές συσκευές (+4,6% στα €38 εκατ.), καθώς παρουσίασαν αύξηση οι πωλήσεις προϊόντων, όπως είναι οι ηλεκτρικές σκούπες και οι μηχανές καφέ.
Από την άλλη πλευρά, η κατηγορία των ηλεκτρονικών καταναλωτικών αγαθών (τηλεόρασης, συστήματα ήχου και εικόνας, κ.α.) παρουσίασε πτώση 2,3% στα €72 εκατ. παρά την άνοδο στις κονσόλες παιχνιδιών και τις βιντεοκάμερες.
Πτώση και για τα προϊόντα πληροφορικής κατά 10,7% στα €74 εκατ., καθώς μόνο τα προϊόντα που σχετίζονται με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια και οι οθόνες είχαν θετικό πρόσημο.
Οι πωλήσεις τηλεπικοινωνιακών προϊόντων παρουσίασαν πτώση 12,6% στα €129 εκατ., καθώς μειώθηκαν οι πωλήσεις κινητών τηλεφώνων, ενώ άνοδος υπήρξε στις πωλήσεις ακουστικών και wearables.
Οριακά ανοδική (0,1%) στα €6 εκατ. είχε η κατηγορία των ειδών εξοπλισμού γραφείου και αναλωσίμων με τα πολυμηχανήματα να παρουσιάζουν ανοδική τάση λόγω, κυρίως, των μεγάλων προσφορών που υπήρξαν κατά το 1ο τρίμηνο του 2017.
Αξιοσημείωτο είναι, πάντως, πως τα φωτογραφικά είδη μετά από αρκετά χρόνια, παρουσίασαν θετικό πρόσημο 11,7% και οι πωλήσεις τους διαμορφώθηκαν στα €7 εκατ.