Δύο αεροπορικές εταιρείες, η Olympic Air (θυγατρική της Aegean) και η Sky Express του επιχειρηματία Γιάννη Γρύλου μοιράστηκαν το πρώτο "πακέτο" επιδοτούμενων "άγονων" γραμμών και θα αναλάβουν την εκμετάλλευση τους για 4 χρόνια.
Τις αμέσως επόμενες ημέρες θα ανοιχτούν οι οικονομικές προσφορές που έχουν υποβληθεί και θα ακολουθήσει η ανακήρυξη των αναδόχων.
H SKY Εxpress ανακηρύχθηκε ανάδοχος σε 6 δρομολόγια και η Olympic Air σε 4. Σύμφωνα με τους πρώτους υπολογισμούς, η SKY Εxpress θα λάβει επιδοτήσεις 13,7 εκατ. ευρώ στην τετραετία και η Olympic Air 10,7 εκατ. ευρώ.
Ο διαγωνισμός ξεκίνησε με 28 γραμμές. Ομως, για 10 από αυτές υπήρξε ενδιαφέρον από αεροπορικές εταιρείες να αναλάβουν την εκτέλεση δρομολογίων χωρίς επιδότηση. Ετσι, έπαψαν να θεωρούνται "άγονες" και βγήκαν από τον διαγωνισμό (Αθήνα με Ζάκυνθο, Ικαρία, Κύθηρα, Κάρπαθο, Μήλο, Νάξο, Πάρο, Σκιάθο και Θεσσαλονίκη – Σάμος,Θεσσαλονίκη – Χίος).
Καμία προσφορά δεν κατατέθηκε για τις γραμμές Κύθηρα- Καλαμάτα – Θεσσαλονίκη και Αθήνα – Κοζάνη – Καστοριά
Για άλλες 6 γραμμές που δημοπρατήθηκαν ως "πακέτο" η Sky Express κατέθεσε προσφυγή που έγινε δεκτή. Ετσι θα επαναπροκηρυχθούν και θα ζητηθούν προσφορές για κάθε μία χωριστά.
Απέμειναν έτσι 10 γραμμές, που συνδέουν νησιά και απομακρυσμένες περιοχές της ηπειρωτικής Ελλάδας με την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, καθώς και μεταξύ τους (Αθήνα με Αστυπάλαια, Σύρο, Λέρο, Κάλυμνο, Σκύρο, Σητεία, Κοζάνη-Καστοριά, Θεσσαλονίκη με Λήμνο – Ικαρία και Σητεία με Αλεξανδρούπολη και Άκτιο).
Οι γραμμές που ανατέθηκαν στη SKY Εxpress
* Αθήνα - Αστυπάλαια, με επιδότηση 2,12 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ)
* Αθήνα - Σύρος, με επιδότηση 1,7 εκατ. ευρώ,
* Αθήνα - Κάλυμνος,με 2,92 εκατ. ευρώ
* Θεσσαλονίκη - Σκύρος, με 1,07 εκατ.ευρώ,
* Αλεξανδρούπολη - Σητεία, με 2,95 εκατ. ευρώ και
* Άκτιο - Σητεία, με 2,95 εκατ. ευρώ.
Οι γραμμές που ανατέθηκαν στην Olympic Air
Στην OLYMPIC AIR ανατέθηκε το δικαίωμα αποκλειστικής εκμετάλλευσης των κάτωθι αεροπορικών γραμμών:
* Αθήνα - Λέρος, με επιδότηση 3,86 εκατ. ευρώ,
* Αθήνα - Σκύρος, με 2 εκατ. επιδότηση
* Αθήνα - Σητεία, με 1,82 εκατ.
* Θεσσαλονίκη - Λήμνος - Ικαρία, με επιδότηση 3,03 εκατ. ευρώ