Περίπου το ήμισυ της ποσότητας των παραγομένων τροφίμων καταλήγει στα σκουπίδια. Ο όγκος αυτός ισοδυναμεί με ποσό αξίας 100 δισεκατομμύρια ευρώ σύμφωνα με το ντοκιμαντέρ “Taste the Waste” που παρουσίασε το Allianz Environmental Foundation μέσα από την σειρά Berliner Naturfilm-Bühne.
Μετάφραση – Απόδοση κειμένου Ελενα Ερμείδου
Σύμφωνα με τον δημιουργό της ταινίας, οι παραγωγοί και οι καταναλωτές πετούν στα σκουπίδια περίπου το ήμισυ των παραγόμενων τροφών.
Η ταινία παρουσιάζει τους λόγους και τις επιπτώσεις του φαινομένου αυτού.
Το γεγονός ότι οποιοδήποτε είδος τροφής είναι διαθέσιμο σε όλες τις ώρες και εποχές τους έτους αποτελεί μείζον προβλήματα. Τα εξωτικά φρούτα ή το φρέσκο ψωμί πρέπει να εισάγονται στο κατάστημα, μόλις 10 λεπτά πριν κλείσει.
Αποτέλεσμα των μη φυσιολογικών προσδοκιών και της υπερπαραγωγής, τα τρόφιμα που κατασπαταλώνται σε Ευρώπη και Αμερική θα επαρκούσαν να καλύψουν τρεις φορές τις ανάγκες σίτισης όσων βρίσκονται σε ανέχεια και λιμοκτονούν στο κόσμο.
Τα φρούτα και τα λαχανικά προσδοκούνται να έχουν όψη ως να παρήχθησαν εκείνη την στιγμή από το αγρόκτημα. Οι ατέλειες στο σχήμα των φρούτων, ή οι ρωγμές για παράδειγμα στα καρότα δεν είναι ανεκτές. Η γυαλάδα στα φρούτα θα πρέπει να είναι ορατή και ‘ευκρινής’. Η διάρκεια ζωής αυτών τροφίμων θα πρέπει να ξεπερνά το 24ωρο και τα συνήθη πρότυπα. Αν οι προϋποθέσεις αυτές δεν πληρούνται, τότε τα προϊόντα καταλήγουν στο καλάθι των αχρήστων.
Ποιες είναι οι συνέπειες της καταστροφής των τροφίμων για το κλίμα;
Για την παραγωγή των τροφίμων καταναλίσκονται τεράστιες ποσότητες πόρων, όπως ύδωρ, ενέργεια, χρήση γης, χημικά πρόσθετα. Οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου απελευθερώνονται κατά την διάρκεια την παραγωγής και της μεταφοράς, καθώς και όταν τα τρόφιμα αλλοιώνονται κατά την επιχωμάτωση τους.
Μικρά βήματα – μεγάλες ευκαιρίες
Η ταινία που παρουσιάστηκε από το Allianz Environmental Foundation επιδίωξε να αναδείξει την παρούσες συνθήκες. Επίσης στόχος της ταινίας ήταν να προσελκύσει την προσοχή μεταβάλλοντας όσο το δυνατό τον τρόπο σκέψης των ανθρώπων, να αλλάξει νοοτροπίες.
Η υλοποίηση μίας νέας ιδέας θα άλλαζε τα πράγματα προς το καλύτερο για τους καταναλωτές, τις κατασκευαστές και το περιβάλλον.
Προς αυτή την κατεύθυνση σχεδιάστηκε και το μότο του Allianz Environmental Foundation: ‘Βλέποντας το μέλλον, συνεισφέροντας προς μία καλύτερη ποιότητα ζωής’