ΕΥΖην

Στίβεν Σπίλμπεργκ - Ντρου Μπάριμορ θυμούνται με συγκίνηση τα γυρίσματα του "E.T"


Ο Στίβεν Σπίλμπεργκ αποκάλυψε ότι οι προσπάθειές του να αποτρέψει ένα sequel του "E.T. the Extra-Terrestrial" επηρέασαν την απόφασή του να εξασφαλίσει "δικαιώματα παγώματος" για μελλοντικά του έργα.

Ο βραβευμένος με Όσκαρ σκηνοθέτης θυμήθηκε την απόφασή του να σταματήσει την παραγωγή ενός sequel της αγαπημένης του ταινίας του 1982, δηλώνοντας ότι δεν έχει "καμία πρόθεση" να δημιουργήσει συνέχεια. Αυτό ειπώθηκε κατά τη διάρκεια μιας συζήτησης με την Ντρου Μπάριμορ, στο πλαίσιο του φεστιβάλ TCM Classic Film Festival: New York Pop-Up x 92NY, το βράδυ του Σαββάτου.

"Ήταν μια πραγματικά δύσκολη νίκη, επειδή δεν είχα κανένα δικαίωμα. Πριν από το E.T., είχα κάποια δικαιώματα, αλλά όχι πολλά," είπε στο κοινό. "Δεν είχα αυτό που λέμε ‘πάγωμα,’ δηλαδή τη δυνατότητα να σταματήσεις το στούντιο από το να κάνει sequel, επειδή ελέγχεις τα δικαιώματα για sequel, remake και άλλες χρήσεις του πνευματικού έργου. Το απέκτησα μετά την επιτυχία του E.T.."

Η οικογενειακή περιπέτεια επιστημονικής φαντασίας, με πρωταγωνιστές την Μπάριμορ, τον Χένρι Τόμας, τον Ρόμπερτ ΜακΝότον, τη Ντι Γουάλας και τον Πίτερ Κογιότ, κέρδισε τέσσερα Όσκαρ και έγινε η πιο κερδοφόρα ταινία της χρονιάς, καθώς και η πρώτη που έβγαλε πάνω από 300 εκατομμύρια δολάρια στις ΗΠΑ. Ο τίτλος της ως η πιο επιτυχημένη ταινία εκθρονίστηκε τη δεκαετία του 1990 από μια άλλη ταινία του Σπίλμπεργκ, το Jurassic Park.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, ο Σπίλμπεργκ εξήγησε γιατί αντιστάθηκε σε κάθε ιδέα συνέχειας. "Δεν ήθελα να κάνω σίκουελ. Φλέρταρα λίγο με την ιδέα — πολύ λίγο, για να δω αν θα μπορούσα να σκεφτώ μια ιστορία — και το μόνο που μου ήρθε στο μυαλό ήταν ένα βιβλίο, γραμμένο από κάποιον που έγραψε ένα βιβλίο για αυτό, με τίτλο The Green Planet. Η ιστορία εκτυλισσόταν στον πλανήτη του Ε.Τ. Ήταν μια ωραία ιδέα για μυθιστόρημα, αλλά όχι για ταινία."

Η Ντρου Μπάριμορ, που ήταν έξι ή επτά ετών κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων και της κυκλοφορίας της ταινίας, θυμήθηκε ότι είχε συζητήσει με τον Σπίλμπεργκ για τη μη δημιουργία σίκουελ. "Θυμάμαι που μου είπες, ‘Δεν θα κάνουμε σίκουελ του E.T.’. Νομίζω πως ήμουν οκτώ ετών. Ήταν κάπως απογοητευτικό, αλλά το καταλάβαινα απόλυτα," είπε. "Ήταν μια έξυπνη απόφαση. Αν κάναμε σίκουελ, όλοι θα το συνέκριναν με το πρώτο. Είναι καλύτερο να αφήσουμε κάτι τέλειο μακριά από την κριτική."

Το 2023, οι ηθοποιοί μίλησαν για την πιθανότητα ενός σίκουελ στην εκπομπή της Μπάριμορ. Ο Χένρι Τόμας ανέφερε ότι "το συζητούσαν στις αρχές της δεκαετίας του ’80, επειδή είχε τόσο μεγάλη επιτυχία. Αλλά νομίζω πως είναι δύσκολο να σκεφτείς σίκουελ χωρίς τη [σεναριογράφο] Μελίσα Μάθισον, που έφυγε από τη ζωή πρόσφατα. Είναι δύσκολο να φανταστείς σίκουελ χωρίς το σενάριό της."

Η συζήτηση ολοκληρώθηκε με συγκινητικές αναμνήσεις και ανεκδοτολογικές ιστορίες, υπογραμμίζοντας τη βαθιά επίδραση που είχε το E.T. στη ζωή και την καριέρα των συμμετεχόντων.

Ο Σπίλμπεργκ, καθισμένος στη σκηνή Geffen στο Kaufman Concert Hall του 92Y, μίλησε με πάθος για τη σημασία του E.T. στη ζωή του, δηλώνοντας ότι η ταινία ήταν κάτι πολύ προσωπικό για εκείνον. "Ήταν η δική μου ιστορία. Δεν ήταν η ιστορία του Τζορτζ Λούκας, ούτε του Πίτερ Μπέντσλεϊ· ήταν η δική μου. Είχα μόλις ολοκληρώσει κάποιες πολύ δύσκολες παραγωγές και δεν σκόπευα να κάνω άλλη μία δύσκολη ταινία. Ήθελα απλώς να διηγηθώ αυτήν την ιστορία που είχε έρθει στην καρδιά μου."

Για τη Ντρου Μπάριμορ, η ταινία είχε επίσης μια βαθιά συναισθηματική σημασία, καθώς σηματοδότησε την αρχή μιας καριέρας και μιας σχέσης ζωής με τον Σπίλμπεργκ. "Όλα στη ζωή μου σχετίζονται με το ότι ένας άνθρωπος πίστεψε σε μένα," είπε συγκινημένη. "Αυτό προσπαθώ να τιμώ κάθε μέρα."

Ο σκηνοθέτης αποκάλυψε ότι η συνεργασία του με τη Μπάριμορ στο E.T. ήταν καθοριστική για τη ζωή του. "Μέχρι εκείνο το σημείο, απλώς έφτιαχνα ταινίες. Η ζωή μου ήταν εμμονή με το να λέω ιστορίες. Αλλά το E.T. με έκανε να θέλω να γίνω πατέρας. Δεν είχα σκεφτεί ποτέ κάτι τέτοιο μέχρι τότε," εξομολογήθηκε.

Η Μπάριμορ αστειεύτηκε, λέγοντας: "Δεν ξέρεις πόσο ανακουφισμένη νιώθω που δεν σου κατέστρεψα αυτήν την επιθυμία."

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, οι δυο τους μοιράστηκαν ιστορίες από τα γυρίσματα, όπως την "δοκιμαστική κραυγή" της Μπάριμορ, που εντυπωσίασε τόσο πολύ τους δημιουργούς. Ο Σπίλμπεργκ θυμήθηκε ότι ο ρόλος της Γκέρτι ήταν ο "ευκολότερος χαρακτήρας για να διαλέξουμε," ενώ η Μπάριμορ είπε ότι είχε ενθουσιαστεί τόσο πολύ που φαινομενικά χάλασε τον εξοπλισμό ήχου με τη φωνή της.

Η ταινία, όπως σημείωσε ο Σπίλμπεργκ, ήταν μια στιγμή χαλάρωσης για εκείνον ως σκηνοθέτη μετά την ένταση της δημιουργίας του Raiders of the Lost Ark. "Δεν υπήρχε πίεση. Είχα χαμηλές προσδοκίες," είπε. "Νόμιζα ότι έφτιαχνα μια ταινία για πολύ νεαρό κοινό. Δεν περίμενα να έχει εισπρακτική επιτυχία. Ήθελα απλώς να τη βγάλω από μέσα μου."

Ο Σπίλμπεργκ και η Μπάριμορ αναφέρθηκαν επίσης στις ανεξίτηλες αναμνήσεις που τους άφησε το E.T. και στο πώς οι στιγμές εκείνες συνεχίζουν να επηρεάζουν τη ζωή τους. Η Μπάριμορ μοιράστηκε ότι η ταινία παραμένει η πιο αγαπημένη της δουλειά. "Είναι το έργο που άλλαξε τη ζωή μου. Αν δεν υπήρχε το E.T., τίποτα στη ζωή μου δεν θα ήταν το ίδιο."

Η συζήτηση έκλεισε με έναν τόνο νοσταλγίας και ευγνωμοσύνης για την πολιτιστική και προσωπική σημασία του E.T., μια ταινία που παραμένει ένα από τα πιο αγαπημένα δημιουργήματα της ιστορίας του κινηματογράφου.

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Σχετικά Άρθρα