Απρόβλεπτα μεγάλες διαστάσεις προσλαμβάνει η θαλάσσια ρύπανση στον Σαρωνικό μετά τη βύθιση του μικρού δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζήνη» και τη διαρροή 2.500 τόνων μαζούτ. Ενώ αρχικά φάνηκε ότι το πρόβλημα περιορίζεται σε παραλίες της Σαλαμίνας, μεγάλες πετρελαιοκηλίδες και πίσσα εμφανίστηκαν σχεδόν σε όλο το παραλιακό μέτωπο από τον Πειραιά μέχρι και τη Βούλα.
Σε εξέλιξη βρίσκεται γιγαντιαία επιχείρηση για την αποτροπή οικολογικής καταστροφής. Καθησυχαστικοί οι εμπειρογνώμονες, διαβεβαιώνουν ότι με τα τεχνικά μέσα που υπάρχουν το πρόβλημα θα αντιμετωπισθεί αποτελεσματικά και θα γίνει πλήρης απορρύπανση των ακτών.
Εν τω μεταξύ πληθαίνουν τα ερωτηματικά για τις αιτίας βύθισης του πετρεαιοφόρου σκάφους, ενώ έρχονται στο φως στοιχεία που δείχνουν ότι ήταν παμπάλαιο και εξαιρετικά επικίνδυνο για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας.
Από χθες το απόγευμα είναι σε εξέλιξη η διαδικασία απάντλησης των καυσίμων από το βυθισμένο δεξαμενόπλοιο, ενώ έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες στεγανοποίησης του ναυαγίου.
Πλωτά φράγματα έχουν τοποθετηθεί κατά μήκος του όρμου Κυνοσούρας και του κόλπου Σεληνίων στη Σαλαμίνα, καθώς και σε σημεία της ακτογραμμής μεταξύ Σχολής Ναυτικών Δοκίμων έως την μαρίνα Ζέας στο κέντρο του Πειραιά.
Στην ευρύτερη περιοχή του ναυαγίου και στις θαλάσσιες περιοχές που εκτείνονται από τον λιμένα Πειραιά μέχρι και τον 'Αγιο Κοσμά, συνεχίζουν να επιχειρούν περιπολικά σκάφη του Λιμενικού και ειδικά αντιρρυπαντικά, πλωτός γερανός με πλωτά φράγματα, ρυμουλκά και παράκτια σκάφη ιδιωτικής εταιρείας
Παράλληλα έχει ξεκινήσει ο καθαρισμός της ρύπανσης στις ακτές από εξειδικευμένα συνεργεία ιδιωτικής εταιρείας. Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA) διέθεσε ειδικό αντιρρυπαντικό σκάφος με εξοπλισμό αντιμετώπισης πετρελαιοκηλίδων.
Το θέμα της ρύπανσης από το ναυάγιο του δεξαμενοπλοίου φέρνει στη Βουλή ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής, ώστε να ενημερωθεί πλήρως ή ελληνική κοινή γνώμη για την κινητοποίηση των αρμόδιων υπηρεσιών, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η ρύπανση.
ΠΕΜΕΝ: Ηταν πλοίο-φέρετρο
Σοβαρές καταγγελίες για την κατάσταση του δεξαμενόπλοιου που βυθίστηκε διατυπώνει η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ).
Σε ανακοίνωσή της αναφέρει ότι παρά τους αντίθετους ισχυρισμούς της πλειοκτήτριας εταιρείας, το πλοίο ήταν υπερήλικο, κατασκευής του 1972 και ως εκ τούτου εξαιρετικά επικίνδυνο για την ασφάλεια της Ναυσιπλοΐας.
Σύμφωνα μάλιστα με διάφορες αναφορές και καταγγελίες, που επικαλείται η ΠΕΝΕΝ, «στο μηχανοστάσιο, εκεί όπου σημειώθηκε η εισροή υδάτων, έφερε διάφορα πρόχειρα μπαλώματα με σκοπό να κλείσουν τις ανοιχτές τρύπες».
Παράλληλα επισημαίνει ότι «ενώ το πλοίο ήταν φορτωμένο και έπρεπε σε αυτό να υπάρχει πλήρης επάνδρωση του πληρώματος, έλειπαν 9 από τα 11 μέλη του πληρώματος!!».