Σε σκληρό ύφος σχολίασε η αξιωματική αντιπολίτευση την ομιλία του κ. Μητσοτάκη, χαρακτηρίζοντας τις εξαγγελίες του “φύκια για μεταξωτές κορδέλες”.
Όπως τονίζει στην ανακοίνωση του ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία: "Χωρίς να αναγνωρίσει ούτε μισό λάθος και με πλήρη άγνοια πραγματικότητας, ο κ. Μητσοτάκης μπροστά στον πανικό του από την ραγδαία κυβερνητική φθορά και την οργή της κοινωνίας που εισπράττει πλέον όπου και αν βρεθεί, ανέβηκε στη ΔΕΘ για να πουλήσει φύκια για μεταξωτές κορδέλες.
Πρώτα από όλα στους νέους, τους οποίους αφού στοχοποίησε για την αποτυχία του στην πανδημία και το μόνο που τους επεφύλασσε δύο χρόνια ήταν ξύλο στις πλατείες, ανεργία, μισθούς αναξιοπρέπειας και έξωσή τους από τα δημόσια πανεπιστήμια, τώρα κατάλαβε την κατάρρευσή του και επιχειρεί χυδαία εξαγορά με gigabytes και χαρτζιλίκι. Με data και ρεπό αντί για μισθούς, δεν βγαίνει ούτε ο μήνας ούτε οι λογαριασμοί.
Κατά τα λοιπά, πανηγύρια αντί για μία συγγνώμη για την αποτυχία στην πανδημία, στον εμβολιασμό, για την κατάρρευση του ΕΣΥ χωρίς μία μόνιμη πρόσληψη, για την αντιμετώπιση των πυρκαγιών. Αντί για μία συγγνώμη για τις ακραία νεοφιλελεύθερες επιλογές του στην εργασία με την κατάργηση του 8ωρου και την θεσμοθέτηση απλήρωτης εργασίας, στην Παιδεία που ανοίγει πάλι τα σχολεία όπως τα έκλεισε με 27 μαθητές ανά τμήμα εν μέσω πανδημίας, στην κοινωνική ασφάλιση με το τζογάρισμα των εισφορών των νέων εργαζομένων.
Οι πολυαναμενόμενες εξαγγελίες του κ. Μητσοτάκη, περιορίστηκαν σε αναθεώρηση του στόχου για την ανάπτυξη - στους αριθμούς και όχι στην τσέπη των πολιτών. Δεν ήταν τίποτα άλλο παρά περιορισμένες παρατάσεις σε μέτρα που ήδη ισχύουν και ουδέποτε ανακούφισαν τους πολίτες, πόσο μάλλον τώρα με το νέο κύμα ανατιμήσεων, για το οποίο δεν πήρε ούτε μισό ουσιαστικό μέτρο.
Μάλλον περνά τους πολίτες για ανόητους, λέγοντας ότι θα αντιμετωπίσει το ακραίο κύμα ανατιμήσεων με 150 εκ ευρώ, αντί για άμεσες παρεμβάσεις για να σπάσουν τα καρτέλ που οργιάζουν και μείωση των τιμολογίων της ΔΕΗΔΕΗ +2,27% ώστε να ακολουθήσουν αναγκαστικά και οι άλλοι πάροχοι. Οι «προειδοποιήσεις» δεν μειώνουν τους λογαριασμούς του ρεύματος ούτε τις τιμές στα σούπερ μάρκετ.
Η συντριπτική πλειοψηφία όσων εξήγγειλε ο κ. Μητσοτάκη δεν ελαφρύνουν νοικοκυριά, εργαζόμενους και μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Οι μόνοι που βγαίνουν ουσιαστικά κερδισμένοι είναι οι πολύ μεγάλες επιχειρήσεις που είναι οι μόνες που έχουν κέρδη, για τις οποίες υποσχέθηκε περαιτέρω μείωση φορολογίας και φορολογική ελάφρυνση για συγκέντρωση κεφαλαίου.
Ο κ. Μητσοτάκης επιμένει σε ένα παρωχημένο και αποτυχημένο μοντέλο που διευρύνει τις ανισότητες και παράγει νέες οικονομικές και κοινωνικές κρίσεις. Ο κόσμος όμως αλλάζει. Και η ελληνική κοινωνία δικαιούται μια προοπτική που θα διασφαλίζει δικαιοσύνη και ανάπτυξη για όλους. Τα «θα» ενός ανίκανου, αποτυχημένου και σε αποδρομή Πρωθυπουργού που ετοιμάζεται να δραπετεύσει από τις αποτυχίες του δεν πείθουν κανέναν. Όχι ότι ενδιαφέρεται κάποιος να ακούσει".
Ειδικότερα για τα μέτρα
Ειδικά για τις εξαγγελίες που αφορούν τα μεγάλα έργα, οι επικεφαλής του τομέα Υποδομών του κόμματος, Νίκος Παππάς και Χρήστος Γιαννούλης, σε δική τους ανακοίνωση, επισημαίνουν ότι πρόκειται για έργα που είχαν μπει σε τροχιά υλοποίησης από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ αλλά “πάγωσαν” μετά τις εκλογές.
Ειδικότερα αναφέρουν:
“Ο κ. Μητσοτάκης εξήγγειλε για μια ακόμα φορά έργα, τα οποία έχουν «παγώσει» επί διετία. Έργα που υλοποιούνταν επί ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, ή ήταν έτοιμα προς συμβασιοποίηση ήδη από το 2019. Αδυνατεί να παρουσιάσει έναν στοιχειώδη απολογισμό διετίας, ελλείψει έργου, και ομολογεί την ενοχή του για την αδράνεια της κυβέρνησής του και την εγκατάλειψη των Υποδομών.
- Το μετρό Θεσσαλονίκης που θα έπρεπε να λειτουργεί από το τέλος του 2020, σήμερα βιώνει τον βάρβαρο τεμαχισμό και απόσπαση των αρχαιοτήτων του.
- Η οδική και σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού της πόλης έχουν πάει ήδη δύο χρόνια πίσω.
- Η ανατολική περιφερειακή οδός (Flyover) έχει μείνει στην «τσάτρα-πάτρα» εξαγγελία Μητσοτάκη από τη ΔΕΘ του 2019.
- Ο σιδηρόδρομος βιώνει την πλήρη εγκατάλειψη, χωρίς νέα έργα, χωρίς καν συντήρηση.
Δύο χρόνια τώρα, η χώρα συνολικά, πληρώνει την ανικανότητα Μητσοτάκη - Καραμανλή:
- Ο ΒΟΑΚ και η Πατρών – Πύργου παραμένουν έργα «παγωμένα», ενώ το βόρειο τμήμα του Ε65 και η γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας προχωρούν μετά από δύο χρόνια στασιμότητας.
- Οι δημόσιες αστικές συγκοινωνίες σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα δεινοπαθούν. Συνωστισμοί, ακατάλληλα λεωφορεία, που ενοικιάστηκαν στο κόστος αγοράς καινούριων, και «σαπάκια» από τη Λειψία που πιάνουν φωτιά στις ανηφόρες του Χορτιάτη είναι τα «επιτεύγματα» της Ν.Δ.
Ο κ. Μητσοτάκης οφείλει να επανασυντονιστεί στο 2021. Η εγκατάλειψη των μεγάλων έργων είναι καταστροφική και φέρει την υπογραφή του”.