Πριν κάποιος διαβάσει μία λέξη από το προφίλ σου στο LinkedIn, έχει ήδη σχηματίσει μία γνώμη για εσένα. Το πρώτο πράγμα που βλέπει κάποιος –και οι αρμόδιοι προσλήψεων- είναι η φωτογραφία σου και αυτή μπορεί ακόμα και να καθορίσει εάν κάποιος θα κοιτάξει το προφίλ σου ή όχι τελικά.
Σε πρόσφατη δημοσίευσή του στην ιστοσελίδα επαγγελματικής δικτύωσης, ο διευθύνων σύμβουλος της Hamilton Bradshaw Group, James Caan, παρατηρούσε ότι ένα προφίλ στο LinkedIn με μία επαγγελματική φωτογραφία «μπορεί να σε απογειώσει ή να σε γκρεμίσει».
Είτε αναζητάς τώρα δουλειά, είτε θέλεις να διατηρήσεις και να ενισχύσεις τις επαγγελματικές σου επαφές, το LinkedIn είναι ένα χρήσιμο εργαλείο για να αποκτήσεις δυναμική στον εταιρικό κόσμο.
Εάν όμως δεν διαλέξεις μία ισχυρή φωτογραφία, σύντομα το προφίλ σου θα προσπεραστεί και θα ξεχαστεί.
Ακολουθούν τρία βασικά λάθη που ίσως κάνεις, τα οποία σου στοιχίζουν τη δουλειά των ονείρων σου ή την προσοχή και το σεβασμό που σου αναλογεί από τον επαγγελματικό σου περίγυρο:
Δεν έχεις φωτογραφία
Το μεγαλύτερο λάθος που κάνουν οι χρήστες του LinkedIn από πλευράς φωτογραφίας, είναι να μην έχουν ανεβάσει καν. Τα προφίλ με φωτογραφία έχουν επτά φορές περισσότερες πιθανότητες να ανοιχτούν απ’ ότι αυτά χωρίς, σύμφωνα με τον Caan.
Μία επαγγελματικού ύφους φωτογραφία δεν δείχνει απλώς ότι είσαι άτομο εστιασμένο στη λεπτομέρεια και οργανωμένο, αλλά επιτρέπει και στους άλλους να θυμηθούν αμέσως ποιος είσαι, εβδομάδες ή και μήνες αφότου σε συνάντησαν σε κάποια εκδήλωση δικτύωσης. Έτσι, έχεις πολύ περισσότερες πιθανότητες να κληθείς σε μία συνέντευξη για μία θέση εργασίας ή να κλείσεις μία συνεργασία.
Το στυλ στη φωτογραφία δεν ταιριάζει με τη δουλειά σου
Ενώ ένα καλό κουστούμι με γραβάτα μπορεί να εντυπωσιάσει εάν απευθύνεσαι στον χρηματοοικονομικό τομέα ή είσαι διευθύνων σύμβουλος μίας μεγάλης επιχείρησης, μπορεί να δείχνει υπερβολικό σε μία πιο χαλαρή startup εταιρία ή γενικότερα σε λιγότερο «επίσημους» κλάδους.
Προώθησε τον εαυτό σου βάσει της δουλειάς που ψάχνεις ή του κλάδου όπου θέλεις να ενισχύσεις τη δικτύωσή σου, έχοντας κατά νου πώς θα ήθελες να σε θυμάται ο εν δυνάμει μελλοντικός εργοδότης ή συνεργάτης σου.
Για παράδειγμα, εάν εργάζεσαι σε έναν δημιουργικό κλάδο, κάνε κάτι δημιουργικό στη φωτογραφία σου ή στο background. Βρες έναν τρόπο, ώστε η φωτογραφία σου να παραπέμπει άμεσα στο είδος της δουλειάς σου. Εάν δεν δείχνεις να ανήκεις στον κλάδο που σε ενδιαφέρει, πιθανότατα δεν θα προσκληθείς στη συνέντευξη ή στη συνεργασία που επιθυμείς.
Δεν διαλέγεις μία καλής ποιότητας φωτογραφία
Είναι ουσιώδους σημασίας να διαλέξεις μία υψηλής ποιότητας, επαγγελματικού ύφους φωτογραφία, ανεξάρτητα από το πόσο δημιουργική, καλλιτεχνική ή εναλλακτική φύση κι αν είσαι. Το να περικόψεις απλώς τον εαυτό σου μέσα από μία γενικότερη φωτογραφία θα δείχνει πρόχειρο. «Αυτό δείχνει ότι δεν διέθεσες τον χρόνο για να προωθήσεις τον εαυτό σου καταλλήλως» λέει ο Caan. «Εάν δεν βρίσκεις χρόνο για να προωθήσεις σωστά τον εαυτό σου, ο εν δυνάμει εργοδότης ή μελλοντικός συνεργάτης σου πιθανότατα θα σκεφτεί ότι δεν θα είσαι σε θέση να προωθήσεις και την εταιρία του».