TECHin

Η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει το gaming-και τους παίκτες


H καινοτομία που προέρχεται από το gaming θα λειτουργήσει ως επιταχυντής και για άλλους τεχνολογικούς τομείς

Η τεχνητή νοημοσύνη εισβάλλει δυναμικά στη βιομηχανία των videogames, αλλάζοντας ριζικά τον τρόπο που αναπτύσσονται, δοκιμάζονται και παίζονται τα παιχνίδια. Με περισσότερους από 3,6 δισεκατομμύρια gamers και έσοδα σχεδόν 189 δισ. δολαρίων, ο κλάδος προετοιμάζεται για μια μετάβαση που υπόσχεται να αναδιαμορφώσει τα πάντα: από τους developers και τους παίχτες, μέχρι τους esports επαγγελματίες.

Η τεχνητή νοημοσύνη πρόκειται να επηρεάσει κάθε πτυχή της βιομηχανίας του gaming, από τη δημιουργία και τη διάθεση παιχνιδιών, έως την εμπειρία των ίδιων των παικτών.

Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας ερευνών Newzoo, η παγκόσμια αγορά gaming αριθμεί 3,6 δισεκατομμύρια παίκτες και αποφέρει ετήσια έσοδα σχεδόν 189 δισεκατομμυρίων δολαρίων, γεγονός που την καθιστά έναν από τους πιο δυναμικούς τομείς της ψηφιακής οικονομίας.

Η τεχνητή νοημοσύνη αξιοποιείται πλέον σε όλο το φάσμα της βιομηχανίας. Νέα εργαλεία επιτρέπουν στους developers να δημιουργούν πιο σύνθετους και ρεαλιστικούς κόσμους, στους publishers να σχεδιάζουν εξατομικευμένες καμπάνιες προώθησης, και στους gamers να λαμβάνουν εξατομικευμένες οδηγίες μέσα στο παιχνίδι.

Ένα από τα πλέον ενδιαφέροντα παραδείγματα είναι το Game Co-AI, εργαλείο που χρησιμοποιεί computer vision για να «παρακολουθεί» τον τρόπο παιχνιδιού ενός χρήστη και να του προτείνει λύσεις ή στρατηγικές για την πρόοδο του. Η beta έκδοση αναμένεται να κυκλοφορήσει εντός του 2025.

Η είσοδος της τεχνητής νοημοσύνης αγγίζει και τον ταχέως αναπτυσσόμενο χώρο των esports, κυρίως σε επίπεδο προπόνησης και ανάλυσης δεδομένων. Παίκτες και προπονητές χρησιμοποιούν πλέον ΑΙ συστήματα για να εντοπίζουν λάθη, να αναλύουν κινήσεις και να βελτιώνουν την απόδοση των ομάδων. Τους βοηθά έτσι να αναπτύξουν στρατηγικές και να προπονηθούν αποτελεσματικότερα.

Αν και δεν αναμένεται να χρησιμοποιείται κατά τη διάρκεια των ίδιων των αγώνων, η τεχνολογία θεωρείται ιδιαίτερα χρήσιμη για την προετοιμασία και την εκπαίδευση των επαγγελματιών gamers.

Εξίσου σημαντική είναι η εφαρμογή της ΑΙ στο testing και τον ποιοτικό έλεγχο (QA). Μέχρι σήμερα, η διαδικασία εντοπισμού σφαλμάτων απαιτούσε εκατοντάδες ώρες παιχνιδιού από ομάδες testers. Με εργαλεία όπως το AI QA Companion, που μπορεί να εντοπίζει και να προτείνει διορθώσεις σε bugs, ο χρόνος και το κόστος ανάπτυξης αναμένεται να μειωθούν έως και 30%.

Οι ειδικοί προβλέπουν ότι μέσα στον επόμενο χρόνο θα δούμε τα πρώτα μεγάλα videogames που θα έχουν αναπτυχθεί σχεδόν εξ ολοκλήρου με τεχνητή νοημοσύνη, επιτρέποντας σε μικρότερες ομάδες να δημιουργούν ανταγωνιστικούς τίτλους χωρίς τους τεράστιους προϋπολογισμούς του παρελθόντος.

Παρότι η τεχνολογία δεν αντικαθιστά τη δημιουργικότητα και το καλλιτεχνικό όραμα των ανθρώπων, καταργεί χρονοβόρες και επαναλαμβανόμενες εργασίες, αυξάνοντας την παραγωγικότητα και επιτρέποντας στους developers να εστιάσουν στην καινοτομία.

Την ίδια στιγμή, πολλοί αναλυτές εκτιμούν ότι η καινοτομία που προέρχεται από το gaming θα λειτουργήσει ως επιταχυντής και για άλλους τεχνολογικούς τομείς, όπως συνέβη στο παρελθόν με την ανάπτυξη των online πλατφορμών και των mobile εφαρμογών.

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Σχετικά Άρθρα