Πολιτική

Το Διαδίκτυο «κλέβει» τηλεθέαση από την τηλεόραση


Έδαφος σε βάρος της τηλεόρασης κερδίζει σταδιακά η παρακολούθηση τηλεοπτικού περιεχομένου μέσω του Διαδικτύου. Σύμφωνα με το sepe.gr, το τηλεοπτικό περιεχόμενο όχι μόνο έχει αρχίσει να γίνει πολύ δημοφιλές online, αλλά γίνεται και πιο …φορητό, αφού παγκοσμίως αυξάνονται οι καταναλωτές που παρακολουθούν μέσω κινητών συσκευών, όπως smartphones και tablets.

Η έρευνα του Eurodata TV Worldwide, δείχνει ότι, το 2015, ο παγκόσμιος μέσος όρος τηλεθέασης μειώθηκε κατά τρία λεπτά στις 3 ώρες και 14 λεπτά καθημερινά, από 3 ώρες και 17 λεπτά ένα χρόνο νωρίτερα. Μάλιστα, στα νεανικά κοινά ο μέσος όρος τηλεθέασης είναι ακόμη πιο χαμηλός και διαμορφώνεται σε 2 ώρες και 4 λεπτά καθημερινά, δηλαδή δέκα λεπτά λιγότερα σε σχέση με το 2014.

Σύμφωνα με τη μελέτη One TV Year, που περιλαμβάνει 88 χώρες, τον τηλεοπτικό χρόνο, που χάνει η τηλεόραση, τον καρπώνεται το Διαδίκτυο. Η μελέτη διαπιστώνει ότι λιγότερο από το ήμισυ (το 47%) του συνολικού χρόνου, που αφιερώνει κάποιος για να παρακολουθεί τηλεοπτικές εκπομπές, καταναλώνεται για θέαση μέσω της τηλεόρασης, με την online θέαση να γίνεται όλο και πιο δημοφιλής.

Η εικόνα αυτή, πάντως, δεν αφορά όλες τις περιοχές του πλανήτη, με τη στροφή προς το online τηλεοπτικό περιεχόμενο να είναι διαφορετική ανά χώρα. Για παράδειγμα, ενώ στον Καναδά έξι στους δέκα νέους ενήλικες (ηλικίας 18 έως 34 ετών) παρακολουθούσαν το 2015 καθημερινά τηλεόραση στο Διαδίκτυο, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στη Γαλλία στους νέους άνω των 15 ετών είναι μόλις 6%.

Τη στροφή των τηλεθεατών προς το Διαδίκτυο υποστηρίζει και η αυξανόμενη διείσδυση των “έξυπνων” φορητών συσκευών στην καθημερινότητα των καταναλωτών. Σύμφωνα με την έρευνα αυτή, την τάση έχουν αρχίσει να ενσωματώνουν στη στρατηγική τους και οι εμπλεκόμενοι στο χώρο της τηλεόρασης. Για παράδειγμα, μια σειρά χωρών έχουν ανακοινώσει ότι θα αρχίσουν να κάνουν μετρήσεις τηλεθέασης και μέσω άλλων συσκευών πλην της τηλεόρασης.

Τηλεθέαση

Συνολικά, τα στοιχεία του Eurodata δείχνουν ότι η διάρκεια της τηλεθέασης, επίσης, διαφέρει ανά τον πλανήτη. Για παράδειγμα, σύμφωνα με την έρευνα, στις ΗΠΑ είναι στις 4 ώρες και 29 λεπτά, χρόνος σχεδόν διπλάσιος από τον αντίστοιχο στην Ασία, όπου βρίσκεται στις 2 ώρες και 32 λεπτά. Η αντίστοιχη μέση τηλεθέαση στην Ευρώπη βρίσκεται στις 3 ώρες και 55 λεπτά, ενώ η μελέτη διαπιστώνει τη μεγαλύτερη αύξηση της μέσης παρακολούθησης της τηλεόρασης να προέρχεται από περιοχές, όπως η Αφρική.

H έρευνα του Eurodata κάνει ιδιαίτερη αναφορά στη δυναμική των παικτών του Διαδικτύου που παρέχουν Over the Top περιεχόμενο (OTT), όπως το Netflix ή η Amazon, καθώς και πλατφόρμες, όπως το Snapchat και το Instagram, σημειώνοντας ότι αυτή η πορεία τους θα παραμείνει ανοδική.

 

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις