Η Google δημιούργησε την πλατφόρμα Android Things, με στόχο να φέρει το λειτουργικό σύστημα Android στις κάθε είδους «έξυπνες» οικιακές συσκευές και στις άλλες μηχανές που διασυνδέονται στο Διαδίκτυο των Πραγμάτων (IoT), όπως τα ψυγεία, τα ρομπότ και τα αυτόματα μηχανήματα πώλησης προϊόντων.
Όπως και στα κινητά τηλέφωνα, η Google δεν σκοπεύει να χρεώνει τους κατασκευαστές των οικιακών και άλλων συσκευών για την ενσωμάτωση του Android. Όμως προσδοκά ότι στην πορεία θα δημιουργήσει έσοδα, καθώς οι χρήστες-καταναλωτές των συσκευών -όπως συνέβη με τα smartphones και τα tablets- θα χρησιμοποιούν τις «έξυπνες» συσκευές για την αγορά ψηφιακού περιεχομένου από το ηλεκτρονικό κατάστημά της Play Store, για την πραγματοποίηση διαδικτυακών αναζητήσεων, για την παρακολούθηση βίντεο στο YouTube (που ανήκει στη Google) κ.α.
Είχαν προηγηθεί κατά την τελευταία τετραετία αντίστοιχες προσπάθειές της αμερικανικής εταιρείας να επεκτείνει το Android στα αυτοκίνητα, στα ρολόγια και στις τηλεοράσεις, με ανάμικτα αποτελέσματα έως σήμερα. Η Google έχει ως στρατηγικό στόχο να παρέχει στους χρήστες μια ενιαία πλατφόρμα σε όλες τις συσκευές της καθημερινής ζωής, έτσι ώστε σε αυτές να «τρέχουν» μια σειρά από εφαρμογές Android.
Όμως οι αναλυτές, σύμφωνα με το πρακτορείο Ρόιτερς, όπως μεταδίδει το ΑΜΠΕ, δεν δείχνουν ενθουσιασμένοι από τις μέχρι τώρα επιδόσεις της Google. «Αν θέλεις να είσαι γενναιόδωρος, λες ότι είναι ακόμη νωρίς. Αν δεν είσαι, λες ότι το Android είναι σχεδόν ανύπαρκτο πέρα από τα τηλέφωνα», δήλωσε ο Ρίτσαρντ Κράμερ της εταιρείας ερευνών Arete.
Το Android Automotive δεν έχει καταφερθεί να «χωθεί» ιδιαίτερα στα «έξυπνα» αυτοκίνητα, ενώ οι πωλήσεις «έξυπνων» ρολογιών Android δεν είναι ούτε το ένα πέμπτο εκείνων με λειτουργικό σύστημα της Apple, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών IDC. Αλλά και οι πωλήσεις «έξυπνων» τηλεοράσεων με λειτουργικό σύστημα της Samsung ήσαν το 2017 τετραπλάσιες σε σχέση με τις τηλεοράσεις με Android, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών HIS Markit.
Σε όλες τις κατηγορίες των «έξυπνων» συσκευών μέχρι σήμερα, το μερίδιο αγοράς του Google Android είναι μικρότερο έναντι των ανταγωνιστικών παραλλαγών του που δημιουργούν οι κατασκευαστές. Από την άλλη, η Google αισιοδοξεί, θεωρώντας ότι το μερίδιό της εμφανίζει συνεχώς ανοδική τάση σε όλους τους κλάδους (αυτοκίνητα, τηλεοράσεις, ρολόγια), ιδίως στις μεγάλες αγορές της Νότιας Ασίας και της Νότιας Αμερικής (Ινδία, Βραζιλία κ.α.).
Η νέα πλατφόρμα Android Things θα πρέπει να ανταγωνισθεί το σύστημα Greengrass της Amazon και το Windows IoT της Microsoft. Η Google δήλωσε ότι εγγυάται, σε όσους κατασκευαστές ενσωματώσουν το δικό της σύστημα στις συσκευές τους, δωρεάν αναβαθμίσεις ασφαλείας επί τρία χρόνια.