Την αντίθεση της εξέφρασε η βουλεύτρια του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ, Ραλλία Χρηστίδου, κατά την ομιλία της στην Ολομέλεια, σχετικά με το νομοσχέδιο της Κυβέρνησης με τίτλο «Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου - Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων»
Η ίδια, μεταξύ άλλων, τόνισε ότι:
- Το σημερινό νομοσχέδιο για την διαμόρφωση πλαισίου λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων, θα μείνει στην κοινοβουλευτική ιστορία ως το αποτέλεσμα μιας κατάφωρης παραβίασης του συντάγματος από την Κυβέρνηση.
- Αποτελεί μέγιστη θεσμική και πολιτειακή παράβαση η παράκαμψη του Συντάγματος από μια νομοθετική πρωτοβουλία. Το ''απαγορεύεται'' του συνταγματικού κειμένου δεν μετατρέπεται σε ''επιτρέπεται'' με ένα νόμο.
- Τα εμβληματικά ξένα πανεπιστήμια για τα οποία κάνει λόγο η κυβέρνηση δεν πρόκειται να ανοίξουν παραρτήματα στην Ελλάδα. Το μοναδικό αποτέλεσμα θα είναι να αναβαθμίσει τα κολλέγια σε πανεπιστήμια αφού πρώτα τους έχει χαρίσει απλόχερα πελατεία με την εφαρμογή της ΕΒΕ.
- Η παρεχόμενη γνώση και η πιστοποίηση της, θα καταλήξουν σε εμπορευματοποιημένο προϊόν με συνέπεια τα ιδιωτικά ιδρύματα να ζητούν δίδακτρα και στα δημόσια πανεπιστήμια όπως συμβαίνει στο εξωτερικό για αθέμιτο ανταγωνισμό.
- Η πρωτοβουλία της κυβέρνησης δεν εξυπηρετεί το κεντρικό και διαχρονικό ζητούμενο που αφορά στην αναβάθμιση της ανώτατης εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Ούτε επιλύει κάποιο από τα σοβαρά προβλήματα της δημόσιας ανώτατης εκπαίδευσης, όπως είναι η χρόνια υποχρηματοδότηση.
- Δεν είναι η Ελλάδα η μόνη χώρα που δεν έχει ιδιωτικά πανεπιστήμια. Είναι όμως η μόνη χώρα που δεν χρηματοδοτεί επαρκώς τα δημόσια πανεπιστήμια υποβαθμίζοντάς τα, ώστε να ανοίξει τον δρόμο στα ιδιωτικά. Η χώρα μας βρίσκεται στην τελευταία θέση στην Ενωμένη Ευρώπη ως προς την κρατική χρηματοδότηση της δημόσιας παιδείας.
- Να στηρίξουμε τα δημόσια πανεπιστήμια, ώστε να καταστήσουμε την Ελλάδα κεντρικό κόμβο παιδείας αξιοποιώντας την διεθνή ζήτηση για έρευνα και εκπαίδευση. Να καταστήσουμε την Ελλάδα έναν κομβικό πόλο που θα συμβάλλει σε ένα διαφορετικό μοντέλο προσέλκυσης σπουδαστών, ερευνητών και επαγγελματιών.