Ενώ η κυβέρνηση βρίσκεται υπό πίεση και διαρκώς απολογούμενη για τους χειρισμούς της στην υπόθεση των Τεμπών, οι αποκαλύψεις που συνδέονται απευθείας με την τραγωδία ή το «μαύρο χάλι» του σιδηροδρομικού δικτύου, βαραίνουν ακόμη περισσότερο το κλίμα στο Μαξίμου.
Η τελευταία αποκάλυψη έρχεται από την εφημερίδα «Τα Νέα» που υποστηρίζει ότι ο μεταβατικός πρόεδρος του ΟΣΕ Γιάννος Γραμματίδης, κατέθεσε υπόμνημα τον Σεπτέμβριο του 2024 σε υπουργείο Μεταφορών και Μαξίμου, με το οποίο προτείνει τη διακοπή της μεταφοράς επιβατών στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας!
Ο κ.Γραμματίδης προτείνει σταματήσει αμέσως η μεταφορά επιβατών, καθώς το υπάρχον δίκτυο δεν πληροί τη σοβαρότερη από τις λειτουργίες του, την ασφαλή μεταφορά ανθρώπων με τα ελληνικά τρένα. Ο μεταβατικός πρόεδρος που είχε αναλάβει το έργο-μετά την τραγωδία των Τεμπών- να αξιολογήσει την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, υποστηρίζει ότι η επιτάχυνση των έργων που απαιτούνται για τον εκσυγχρονισμό του δικτύου, όχι μόνο σε έργα υποδομής , αλλά και – κυρίως – σε έργα ηλεκτρονικού εξοπλισμού, απαιτεί την πραγματοποίηση δρομολογίων εμπορικού χαρακτήρα μόνο.
Η συλλογιστική που αναπτύσσει στο απόρρητο υπόμνημά του ο κ. Γραμματίδης είναι ότι τα έργα που απαιτείται να πραγματοποιηθούν, είτε για λόγους αναβάθμισης είτε για λόγους αποκατάστασης των ζημιών που προκάλεσαν ειδικά στη Θεσσαλία τα δύο καταστροφικά μέτωπα κακοκαιρίας Daniel και Ιανός, δεν εξασφαλίζουν την ασφαλή κίνηση επιβατικών αμαξοστοιχιών. Αντιθέτως θα μπορούσαν πέραν των άλλων (ενδεχομένως της πρόκλησης νέων ατυχημάτων) να αποτελέσουν αιτία για μακροχρόνιες καθυστερήσεις στην εκτέλεση των έργων.
Σημειώνει, ωστόσο, ότι εξαιρεί της πρότασης τα δρομολόγια του Προαστιακού Αθήνα - Κιάτο και Αθήνα - Χαλκίδα, και υπό προϋποθέσεις του Προαστιακού Θεσσαλονίκης – Λάρισας.
Στο ίδιο υπόμνημα, αναφέρει, όπως γράφει ο Γ. Παπαχρήστος στη στήλη "Στίγμα", εμμέσως και τον προβληματισμό του, για το αν οι εταιρείες που έχουν αναλάβει το έργο της αναβάθμισης του δικτύου, τόσο σε επίπεδο υποδομών, όσο κυρίως και σε επίπεδο ηλεκτρονικού εξοπλισμού του, μπορούν να το φέρουν επαρκώς εις πέρας. Και κάνει λόγο για « ειδικές εταιρείες» από χώρες του Βορρά οι οποίες διαθέτουν την απαιτούμενη για την κατάσταση των ελληνικών σιδηροδρόμων τεχνογνωσία, ώστε η χώρα να αποκτήσει ένα σύγχρονο και ασφαλές σιδηροδρομικό δίκτυο.
Το εν λόγω υπόμνημα δεν το διέψευσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης ο οποίος μιλώντας στο MEGA σχολίασε πως αναμένει ενημέρωση από τον υπουργό Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα και συμπλήρωσε πως «ενδεχομένως να αναφέρεται σε μία εκ των υστέρων πρόταση του κου Γραμματίδη όχι για λόγους ασφαλείας, αλλά ταχύτητας των έργων».