Μία σκοτεινή πτυχή του σήριαλ της περιβόητης σύμβασης 717 για την ανακατασκευή της σηματοδότησης του σιδηροδρομικού δικτύου έρχεται στο φως, την ώρα που συνεχίζεται η οξύτατη πολιτική αντιπαράθεσης για τι ευθύνες σχετικά με το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών.
Από έγγραφα που έφερε σήμερα στη δημοσιότητα η «Εφ.Συν.» αποκαλύπτεται ότι τον Ιανουάριο του 2021, με απόφαση του τότε υπουργού Μεταφορών Κ.Αχ. Καραμανλή, δόθηκε αποζημίωση 2,8 εκατ. ευρώ στην Alstom. Η αποζημίωση αφορά χρονική περίοδο κατά την οποία η γαλλική πολυεθνική είχε "παγώσει" τις εργασίες ανακατασκευής και βρισκόταν σε δικαστική διένεξη με τον ΕΡΓΟΣΕ, επειδή αρνούνταν να υπογράψει τις μελέτες των έργων.
Η ΕΡΓΟΣΕ, που ήταν η συμβαλλόμενη με την Alstom, είχε εισηγηθεί να μη δοθεί καμία αποζημίωση, εκτιμώντας ότι οι απαιτήσεις της της ήταν αβάσιμες.
Ο τότε εποπτεύων υπουργός αγνόηση την εισήγηση και υπέγραψε ρήτρα αποζημιώσεων. Στα 2,8 εκατ. ευρώ προστέθηκαν τελικά και 560 χιλιάδες ευρώ με απόφαση της... ΕΡΓΟΣΕ, που υποστήριζε μέχρι τότε ότι δεν πρέπει να δοθεί αποζημίωση.
Η άρνηση της Alstom να υπογράφει τις μελέτες του έργου, ήταν ένα από τα «αγκάθια» που καθυστέρησαν την υλοποίηση του έργου.
Τελικά, τον Απρίλιο του 2019 η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ απέστειλε «Ειδική Πρόσκληση» προς την κοινοπραξία με την προειδοποίηση ότι αν δεν συμμορφωνόταν θα ξεκινούσε η διαδικασία έκπτωσής της από το έργο. Τον Ιούλιο του 2019 η εταιρεία συμμορφώθηκε και έστειλε υπογεγραμμένες τις μελέτες.
Μετά από αυτό, θα μπορούσε να υπογραφεί η συμπληρωματική σύμβαση 717-1 για να ολοκληρωθεί η ανακατασκευή της σηματοδότησης στις σιδηροδρομικές γραμμές. Ομως, χωρίς να υπάρχει ιδιαίτερος λόγος, η υπογραφή της σύμβασης αυτής καθυστέρησε... 18 μήνες και έγινε τον Μάιο του 2021!