Τα τελευταία χρόνια, οι premium κατασκευαστές ηλεκτρικών και ηλεκτρικών σπορ αυτοκινήτων, έχουν εμπλακεί σε μια άτυπη «κούρσα εξοπλισμών», συγκρίνοντας ποιος θα πετύχει τον πιο εντυπωσιακό χρόνο επιτάχυνσης. Σήμερα, το να φτάνει ένα ηλεκτρικό όχημα από 0 στα 100 km/h σε περίπου 3 δευτερόλεπτα – ή και λιγότερο– δεν είναι πια προνόμιο των υπεραυτοκινήτων. Ενδεικτικά, το Hyundai Ioniq 5 N κάνει το σπριντ σε 3 δευτερόλεπτα, το Audi e-tron GT RS Performance σε 2,5 δευτερόλεπτα, ενώ το Tesla Model S Plaid είχε «σπάσει τα κοντέρ» ήδη από το 2021 με μόλις 2,1 δευτερόλεπτα. Ωστόσο, όσο εντυπωσιακές κι αν είναι αυτές οι επιδόσεις, δεν συμβάλλουν απαραίτητα στην οδική ασφάλεια. Μετά από σειρά σοβαρών ατυχημάτων, το κινεζικό Υπουργείο Δημόσιας Ασφάλειαςμ παρουσίασε ένα νέο πλαίσιο εθνικών προτύπων, το οποίο προτείνει επίσημο περιορισμό στη μέγιστη επιτάχυνση των οχημάτων.
Όριο τα 5 δευτερόλεπτα στα 0-100 km/hΣύμφωνα με το CarNewsChina, το προσχέδιο κανονισμού «Τεχνικοί Όροι για τη Λειτουργική Ασφάλεια των Μηχανοκίνητων Οχημάτων» ορίζει πως κάθε επιβατικό όχημα θα πρέπει, ως εργοστασιακή ρύθμιση, να χρειάζεται τουλάχιστον 5 δευτερόλεπτα για τα 0-100 km/h. Στόχος είναι η μείωση των κινδύνων που συνδέονται με την υπερβολικά γρήγορη εκκίνηση.
Διαβάστε περισσότερα στο carselectric.gr