Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα και η αυξημένη ζήτηση φορτίων έφεραν μεγάλα κέρδη στους Ελληνες εφοπλιστές - και ακόμη μεγαλύτερα στις ναυτιλιακές εταιρείες που διαχειρίζονται στόλους μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Εάν η κατάσταση στην Ερυθρά εξομαλυνθεί και ο μεγάλος όγκος μεταφορών επανέλθει στις γραμμές μέσω Σουέζ, τα περιθώρια κέρδους θα συμπιεστούν.
Καθαρή κερδοφορία 290,7 εκατ. δολαρίων - και προσαρμοσμένα κέρδη 329,7 εκατ. - εμφάνισε στη χρήση 2024 η Costamare του Κωστή Κωνσταντακόπουλου, που συνεχίζει την οικογενειακή παράδοση.
Ο Γρηγόρης Ζήκος CFO της Costamare Inc, σχολίασε:
- Κατά το τέταρτο τρίμηνο της χρονιάς η εταιρεία δημιούργησε προσαρμοσμένο καθαρό εισόδημα περίπου 82 εκατομμυρίων δολαρίων. Η ρευστότητά της ανέρχεται στα 940 εκατομμύρια δολάρια, ενώ κατά τη διάρκεια του έτους αποπλήρωσε ομολογίες 100 εκατομμυρίων ευρώ και "προτιμώμενες μετοχές" 115 εκατομμυρίων δολαρίων.
- Στον τομέα των containerships η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα οδήγησε σε εκτροπές μέσω της πολύ μεγαλύτερης διαδρομής του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας. Αυτές οι εκτροπές, σε συνδυασμό με τη δυναμική ζήτηση φορτίων, απορρόφησαν τη νέα χωρητικότητα από τα νέα ναυπηγεία.
-Εάν οι γραμμές πλοίων επιστρέψουν σταδιακά στη διαδρομή του Σουέζ, η απελευθέρωση χωρητικότητας, σε συνδυασμό με τη νέα ναυπηγική χωρητικότητα, θα μπορούσε να διαταράξει την τρέχουσα δυναμική προσφοράς και ζήτησης.
- Στην αγορά ξηρού φορτίου, οι ναυλοχρεώσεις έπεσαν στα χαμηλότερα επίπεδα του 2024 κατά το τελευταίο τρίμηνο και το 2025 ξεκίνησε με παρόμοια αδύναμα δεδομένα. Η χαλάρωση της συμφόρησης, σε συνδυασμό με πιέσεις στην αγορά χάλυβα της Κίνας και τη μειωμένη ζήτηση για μεταφορές σιτηρών, οδήγησαν σε υπερπροσφορά τονάζ.
Το τελευταίο τρίμηνο η Costamare απέκτησε ένα Capesize και δύο Ultramax πλοία. Παράλληλα πούλησε ένα Handysize και έκλεισε συμφωνία για την πώληση ενός πλοίου Panamax.
Η Costamare Bulkers Inc. διαχειρίζεται στόλο 51 πλοίων, η πλειονότητα των οποίων είναι σε συμφωνίες ναύλωσης συνδεδεμένες με δείκτες.