Αξιόλογη απήχηση κρίνεται ότι έχει στην κοινωνία ρτο MyStreet,η νέα ψηφιακή εφαρμογή που στοχεύει στη διασφάλιση της προσβασιμότητας και της διαφάνειας στους κοινόχρηστους χώρους.
Ήδη, περισσότεροι από 33.000 πολίτες την έχουν κατεβάσει, υποβάλλοντας περισσότερες από 4.350 αναφορές για παραβάσεις.
Η εφαρμογή επιτρέπει στους Δήμους να ελέγχουν τις μισθώσεις και στους πολίτες να συμμετέχουν ενεργά στη βελτίωση της ποιότητας ζωής στις πόλεις τους.
Πώς λειτουργεί η εφαρμογή
-
Διαδραστικός Χάρτης: Μέσω ενός διαδραστικού χάρτη, οι πολίτες μπορούν να βλέπουν σε πραγματικό χρόνο τις ενεργές μισθώσεις κοινόχρηστων χώρων (π.χ. τραπεζοκαθίσματα).
-
Υποβολή Αναφορών: Σε περίπτωση παράβασης, μπορούν να υποβάλουν καταγγελία. Επιλέγουν τον τύπο της παράβασης (π.χ. υπέρβαση ορίων, παρεμπόδιση πρόσβασης ΑμεΑ) και μπορούν να επιλέξουν αν η αναφορά τους θα είναι ανώνυμη ή επώνυμη.
-
Προϋποθέσεις: Οι καταγγελίες μπορούν να υποβληθούν μόνο για σημεία σε απόσταση έως 500 μέτρων από την τρέχουσα τοποθεσία του χρήστη, με όριο τρεις αναφορές ανά ημέρα και ανά τύπο.
-
Δημοτική Αρμοδιότητα: Οι καταγγελίες αποστέλλονται αυτόματα στον αρμόδιο Δήμο, ο οποίος αναλαμβάνει τον έλεγχο και τη συνεργασία με τη Δημοτική Αστυνομία ή την ΕΛΑΣ.
Διαφορετική εικόνα στους δήμους - Ποιοι έχουν μείνει...πίσω
Αν και 99 Δήμοι έχουν εισαγάγει δεδομένα στην πλατφόρμα, η εικόνα της συμμετοχής τους δεν είναι ομοιογενής.
-
Πρωτοπόροι Δήμοι: Μεγάλες πόλεις όπως ο Δήμος Αθηναίων (1.991) και ο Δήμος Θεσσαλονίκης (1.227), αλλά και μικρότεροι όπως ο Δήμος Τρικκαίων (308), έχουν δημοσιεύσει τις περισσότερες παραχωρήσεις.
-
Δήμοι με Ελλείψεις: Άλλοι Δήμοι, όπως η Πάτρα, το Ηράκλειο Κρήτης και η Σπάρτη, έχουν μηδενικές ή ελάχιστες καταχωρίσεις. Ορισμένοι έχουν εισαγάγει δεδομένα αλλά δεν τα έχουν δημοσιοποιήσει.
Η επιτυχία της εφαρμογής εξαρτάται από την πλήρη αξιοποίηση των δυνατοτήτων της από όλους τους Δήμους, ώστε να διασφαλιστεί η διαφάνεια και η απρόσκοπτη πρόσβαση στους κοινόχρηστους χώρους για όλους τους πολίτες.