Ελλάδα

Ταξί: 48ωρη απεργία στην Αττική - Τι ζητούν


Το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (Σ.Α.Τ.Α.) προχωρά σε 48ωρη προειδοποιητική απεργιακή κινητοποίηση στις 5 και 6 Νοεμβρίου, σε εκτέλεση της ομόφωνης απόφασης της Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης της 22ας Σεπτεμβρίου. Η απόφαση αυτή ελήφθη έπειτα από τη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου στις 29 Οκτωβρίου 2025.

Το Σ.Α.Τ.Α. καταγγέλλει την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, αποδίδοντας την πολιτική ευθύνη στους Υπουργούς Μεταφορών, κ. Κυρανάκη, και Τουρισμού, κα Κεφαλογιάννη, για την εφαρμογή πολιτικών που πλήττουν «βαρύτατα τον κλάδο των ταξί, βασικό πυλώνα της αστικής και τουριστικής μετακίνησης».

«Αποδιοργάνωση της αγοράς» και «Ομερτά»

Σύμφωνα με το Συνδικάτο, οι εν λόγω πολιτικές «όχι μόνο αγνοούν τις επαγγελματικές ανάγκες και τα δίκαια αιτήματα των ιδιοκτητών και οδηγών ταξί, αλλά εξυπηρετούν λογικές που οδηγούν σε αποδιοργάνωση της αγοράς, υπονόμευση της βιωσιμότητας των επαγγελματιών και υποβάθμιση της ποιότητας των υπηρεσιών».

Το Σ.Α.Τ.Α. τονίζει ότι η υποτιθέμενη ανάπτυξη του τουριστικού τομέα δεν μπορεί να στηριχθεί σε μέτρα που περιθωριοποιούν και αποδυναμώνουν τον κλάδο. Καταγγέλλει επίσης την «απόλυτη σιωπή και συντονισμένη Ομερτά» που, όπως υποστηρίζει, επιβάλλουν η Ομοσπονδία και η κυβέρνηση, «κρυμμένοι πίσω από ψεύτικες υποσχέσεις και κρυφές συμφωνίες».

Το Συνδικάτο καλεί τους συναδέλφους σε «γενικό ξεσηκωμό», με τη 48ωρη απεργία να αποτελεί τον πρώτο σταθμό του αγώνα σε όλη την Ελλάδα, σημειώνοντας εμφατικά: «Αυτή είναι η ώρα μας. Ή μαζί σηκωνόμαστε ή όλοι μαζί θα πέσουμε».

Βασικά αιτήματα

Το Σ.Α.Τ.Α. ζητάει άμεσα μέτρα για την εξασφάλιση της αξιοπρέπειας και της βιωσιμότητας των οδηγών ταξί:

  • Ηλεκτροκίνηση: Άμεση παράταση της υποχρεωτικής ταξινόμησης αμιγώς ηλεκτρικών ταξί, ζητώντας την οριζόντια μετάθεση της υποχρέωσης για το 2035, αντί της 1ης Ιανουαρίου 2026.
  • ΚΥΑ Μεταφορών/Τουρισμού: Άμεση απόσυρση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ 134328/20-8-2025).
  • Φορολογικό: Δίκαιη φορολόγηση με βάση τα βιβλία (Κ.Β.Σ.) και αφορολόγητο όριο στις 12.000 ευρώ.
  • Λεωφορειολωρίδες: Ελεύθερη διέλευση των έμφορτων Ταξί στις Ειδικές Λωρίδες Κυκλοφορίας χωρίς διαχωρισμούς.
  • Πειρατεία – Πολυεθνικές: Ζητείται υπεράσπιση και διόρθωση του Ν. 4530/2018 που διαχωρίζει το μεταφορικό έργο των Ταξί από τα ενοικιαζόμενα Ι.Χ. με οδηγό. Προτείνεται η ελάχιστη χρέωση για τα ενοικιαζόμενα με οδηγό να διαμορφωθεί στα 150 ευρώ για όλη τη χώρα και η ελάχιστη μίσθωση στις τρεις ώρες.

Το Συνδικάτο τονίζει πως, ενώ εξακολουθεί να ζητά ουσιαστικό διάλογο, η συνέχιση της αδιάφορης πολιτικής δεν είναι αποδεκτή και «θα συναντήσει την οργανωμένη απάντηση του κλάδου».

Ετικέτες Ταξί
Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Σχετικά Άρθρα