Παρά τις συνεχιζόμενες διεθνείς προκλήσεις και τις πληθωριστικές πιέσεις στις πρώτες ύλες, η Μινέρβα κατέγραψε αύξηση πωλήσεων το 2024 και ενίσχυσε τη θέση της στον εγχώριο και διεθνή κλάδο τροφίμων. Η εταιρεία συνεχίζει να επενδύει στην παραγωγή, στην καινοτομία και στον ψηφιακό μετασχηματισμό, επιβεβαιώνοντας τη δέσμευσή της για βιώσιμη ανάπτυξη.
Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών της Μινέρβα,συμπεριλαμβανομένης της κατά 71,43% θυγατρικής Mediterranean Foods A.E, διαμορφώθηκε στα 74,3 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 3% σε σχέση με το 2023. Οι εξαγωγές αντιπροσωπεύουν 13% των πωλήσεων, φτάνοντας τα 9,5 εκατ. ευρώ.
Το μικτό περιθώριο κέρδους βελτιώθηκε κατά μία ποσοστιαία μονάδα, στο 22,9%, ενώ τα προσαρμοσμένα EBITDA ενισχύθηκαν κατά 8,8%, στα 8,93 εκατ. ευρώ. Αν συνυπολογιστούν οι έκτακτες μη λειτουργικές δαπάνες (1,26 εκατ. ευρώ σε επίπεδο ομίλου), τα ενοποιημένα EBITDA διαμορφώνονται σε 7,66 εκατ. ευρώ.
Τα ενοποιημένα προ φόρων κέρδη διαμορφώθηκαν σε 1,47 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας μικρή κάμψη σε σχέση με τα 1,64 εκατ. ευρώ του 2023. Ο δείκτης EBITDA επί των πωλήσεων διαμορφώθηκε στο 10,31%, έναντι 11,21% την προηγούμενη χρήση.
Παρά την αστάθεια στις τιμές των πρώτων υλών, η εταιρεία διατήρησε την τιμολογιακή της πολιτική απορροφώντας μέρος των αυξήσεων, περιορίζοντας ωστόσο προσωρινά τα περιθώρια κερδοφορίας.
Ενίσχυση χαρτοφυλακίου με εξαγορές
Μέρος της αναπτυξιακής στρατηγικής της Μινέρβα αποτέλεσε και η εξαγορά γνωστών εμπορικών σημάτων ελαιολάδου και ελαίων, όπως τα Άλτις, Ελάνθη, Φλώρα και Sol, κίνηση που ενισχύει τη θέση της σε βασικές και αναδυόμενες προϊοντικές κατηγορίες.
Η εταιρεία διαθέτει πλέον ένα ευρύ χαρτοφυλάκιο μαρκών με ισχυρά μερίδια αγοράς σε προϊόντα όπως ελαιόλαδο, σάλτσες, τυροκομικά, μαργαρίνη, βούτυρο, ξύδι, καθώς και προϊόντα τομάτας με τις μάρκες Pummaro και Pelargos.
Επενδύσεις στην παραγωγή και στον ψηφιακό μετασχηματισμό
Στο πλαίσιο εκσυγχρονισμού της παραγωγικής υποδομής, η Μινέρβα επένδυσε 3,5 εκατ. ευρώ στη μονάδα της στη Γαστούνη, σε συνεργασία με την Tetra Pak, εγκαθιστώντας δύο νέες γραμμές συσκευασίας προϊόντων τομάτας σε χάρτινη συσκευασία. Η επένδυση αυξάνει σημαντικά τη δυναμικότητα και ευελιξία της παραγωγής, ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητα των προϊόντων της.
Παράλληλα, η εταιρεία επιταχύνει τον ψηφιακό της μετασχηματισμό, εφαρμόζοντας τεχνολογίες αιχμής και αυτοματισμούς στις παραγωγικές διαδικασίες, στοχεύοντας στη βελτίωση της αποδοτικότητας, στη βελτιστοποίηση των αποφάσεων βάσει δεδομένων, και στη διαμόρφωση νέων επιχειρηματικών μοντέλων.
Η Μινέρβα δηλώνει ότι υλοποιεί μια ολιστική προσέγγιση στον μετασχηματισμό της, ευθυγραμμισμένη με τις σύγχρονες απαιτήσεις της αγοράς και την πράσινη μετάβαση.
Με ιστορία 120 ετών, η Μινέρβα παραμένει σταθερά προσανατολισμένη στην ποιότητα και την εγχώρια παραγωγή, ενώ με εμπορικά σήματα όπως τα Μινέρβα, Χωριό, Άλτις, Pummaro, Φαστ, Brava, Sol, Σαβόι κ.ά., εξακολουθεί να έχει ισχυρή παρουσία στις ελληνικές και διεθνείς αγορές.