Επιχειρήσεις

Κλείνουν 204 καταστήματα ΕΛΤΑ


Αναδιάρθρωση με έμφαση στην αποτελεσματικότητα και τη βιωσιμότητα της εταιρείας ανακοίνωσαν τα Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛΤΑ). Στο πλαίσιο αυτό, αναστέλλεται η λειτουργία 204 καταστημάτων που παρουσιάζουν ελάχιστη εμπορική δραστηριότητα.

Η κίνηση αυτή ολοκληρώνει τον εξορθολογισμό του δικτύου, εξασφαλίζοντας τη συνολική βιωσιμότητα των ΕΛΤΑ, τα οποία επενδύουν σε νέες υπηρεσίες και τεχνολογική αναβάθμιση, όπως τονίζεται. Η ανάγκη για μετασχηματισμό είναι επιτακτική, καθώς η συναλλακτική δραστηριότητα στα καταστήματα συνεισφέρει λιγότερο από το 10% των εσόδων, ενώ αναλώνει πάνω από το 50% των εξόδων.

Η κατάσταση αυτή κατασπαταλά πόρους που θα μπορούσαν να διατεθούν σε ανάπτυξη δραστηριοτήτων όπως το courier, το e-commerce και η υποστήριξη επιχειρήσεων. Ολόκληρη η ταχυδρομική αγορά υφίσταται ριζικές μεταβολές, με το επιστολικό προϊόν να έχει χάσει το 90% του όγκου του τα τελευταία δέκα χρόνια.

Τα ΕΛΤΑ, τα οποία από το 2017 ανήκουν στο Υπερταμείο, αναφέρουν πως παραμένουν πιστά δεσμευμένα στην υποχρέωση για καθολική παροχή υπηρεσιών ακόμα και στα πιο απομακρυσμένα σημεία της χώρας. Οι ταχυδρομικές υπηρεσίες παρέχονται αδιάλειπτα σε κάθε περιοχή, ανεξάρτητα από τη λειτουργία φυσικού καταστήματος, μέσω ενός δικτύου που περιλαμβάνει 1.400 ταχυδρόμους, 500 συνεργάτες, 400 πράκτορες couriers και αγροτικούς διανομείς.

Ο ρόλος του ταχυδρόμου ενισχύεται με σύγχρονα ψηφιακά μέσα. Οι περισσότεροι ταχυδρόμοι και συνεργάτες είναι εξοπλισμένοι με POS και φορητές συσκευές PDA, επιτρέποντας την παροχή πλήθους υπηρεσιών και την πραγματοποίηση συναλλαγών κατ’ οίκον σε όλη την Ελλάδα.

Νέο μοντέλο εξυπηρέτησης

Ειδική πρόνοια υπάρχει για τους ηλικιωμένους και τους κατοίκους απομακρυσμένων περιοχών, οι οποίοι θα συνεχίσουν να εξυπηρετούνται με φυσική παρουσία ταχυδρόμου για διατήρηση της ανθρώπινης επαφής και της προσωπικής εξυπηρέτησης. Οι πολίτες μπορούν να ενημερώνονται και να προγραμματίζουν ραντεβού για εξυπηρέτηση στο σπίτι τους με ένα τηλεφώνημα στο 212 0000 700. Οι τοπικές επιχειρήσεις και φορείς εξυπηρετούνται μέσω των κινητών κέντρων περισυλλογής αλληλογραφίας.

Το προσωπικό των καταστημάτων που αποσύρονται μεταφέρεται σε παραγωγικές λειτουργίες, ενισχύοντας την επιχειρησιακή δυναμική στην περιφέρεια. Επιπλέον, εξετάζονται συνεργασίες με ιδιώτες για τη λειτουργία σημείων εξυπηρέτησης υπό το εμπορικό σήμα των ΕΛΤΑ ή της ΕΛΤΑ Courier, εξασφαλίζοντας τη συνέχεια της παρουσίας και των υπηρεσιών σε κάθε δήμο.

Με την αναπροσαρμογή αυτή, το ενιαίο δίκτυο ΕΛΤΑ και ΕΛΤΑ Courier θα αριθμεί πάνω από 800 σημεία εξυπηρέτησης σε όλη τη χώρα.

Ο στόχος, όπως σημειώνεται, είναι η εξυγίανση και ο εκσυγχρονισμός των ΕΛΤΑ, ώστε να διασφαλιστεί η βιώσιμη λειτουργία και η παροχή υπηρεσιών υψηλού επιπέδου, σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον. Η εταιρεία έχει ήδη ανέβει στη 2η θέση στην αγορά δεμάτων και επενδύει σε σύγχρονες υποδομές logistics και ηλεκτροκίνησης, με 250 υβριδικά οχήματα και 250 ηλεκτρικά δίκυκλα.

Ετικέτες ΕΛΤΑ
Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Σχετικά Άρθρα