Πολιτική

Helexpo: Στην αφετηρία οι εκθέσεις Detrop Boutique, Artozyma & Ελλήνων Κόσμημα


 Την ανάπτυξη μέσω αύξησης της εξωστρέφειας και ενσωμάτωσης υψηλής προστιθέμενης αξίας στα τρόφιμα και ποτά των εγχώριων μικρών και μεσαίων παραγωγών και μεταποιητικών επιχειρήσεων, αποτυπώνει με τον πιο παραστατικό τρόπο η φετινή διοργάνωση των εκθέσεων DETROP BOUTIQUE και ARTOZYMA.

Την ίδια στιγμή, η Διεθνής Έκθεση Κοσμήματος, Ωρολογίων, Πολύτιμων Λίθων, Μηχανημάτων & Εξοπλισμού ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΟΣΜΗΜΑ αναδεικνύει τον δυναμισμό και το σύγχρονο πρόσωπο του ελληνικού κοσμήματος, το οποίο έχει ιστορία σχεδόν 6.000 ετών.

Τα τρία αυτά εκθεσιακά γεγονότα διοργανώνονται από τη ΔΕΘ-Helexpo στο χρονικό διάστημα 26-29 Φεβρουαρίου, από τα οποία η DETROP BOUTIQUE και η ARTOZYMA πραγματοποιούνται στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο της Θεσσαλονίκης και η ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΟΣΜΗΜΑ στο Metropolitan Expo, στην Αθήνα.

Όπως επισήμανε κατά τη διάρκεια σημερινής συνέντευξης τύπου η υφυπουργός Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης (Μακεδονίας-Θράκης) κα. Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά, οι εκθέσεις αυτές, το περιεχόμενο και η στόχευση τους είναι ευθυγραμμισμένες με την αναπτυξιακή προσπάθεια της χώρας.

Η κα. Κόλλια σημείωσε ακόμη πως μέσα από τις πολλές διαφορετικές εκδηλώσεις των εκθέσεων μεταδίδεται τεχνογνωσία και πολιτισμός, ενώ υπογράμμισε πως οι DETROP BOUTIQUE και η ARTOZYMA μπορούν να καθιερωθούν ως οι μεγαλύτερες εκθέσεις στην ευρύτερη περιοχή.

Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΘ-Helexpo κ. Κυριάκος Ποζρικίδης, αναφέρθηκε αρχικά στις επιδόσεις του εθνικού εκθεσιακού φορέα από τις αρχές του 2016 μέχρι σήμερα. Τα εκθεσιακά γεγονότα Agrotica, Infacoma, Aqua Therm, Detrop Boutique, Artozyma και Ελλήνων Κόσμημα έχουν προσελκύσει συνολικά 2.500 επιχειρήσεις-εκθέτες και 150.000 επισκέπτες (χωρίς να περιλαμβάνονται όσοι επισκέπτες έρθουν στις εκθέσεις DETROP BOUTIQUE, ARTOZYMA και ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΟΣΜΗΜΑ).

Από τη διάχυση του εκθεσιακού αυτού αποτελέσματος στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης, υπολογίζεται πως 30-44 εκατ. Ευρώ έχουν κατευθυνθεί στην τοπική οικονομία (ξενοδοχεία, εστίαση, υπηρεσίες μεταφοράς κα).

Σύμφωνα με τον κ. Ποζρικίδη, στις εκθέσεις DETROP BOUTIQUE και ARTOZYMA θα βρεθούν 110 ξένοι προσκεκλημένοι εμπορικοί επισκέπτες και αγοραστές από εισαγωγικές εταιρίες, διανομείς, χονδρεμπόρους, επιχειρήσεις Horeca & catering, αλυσίδες φούρνων-ζαχαροπλαστείων κλπ από 13 χώρες. Συνολικά, εκτιμάται πως θα πραγματοποιηθούν 3.000 προκαθορισμένα επιχειρηματικά ραντεβού αποκλειστικά με τους συμμετέχοντες στις δύο εκθέσεις, ενώ αναμένονται και ομαδικές αποστολές εμπορικών επισκεπτών από την ΠΓΔΜ (γκρουπ 100 ατόμων), την Αλβανία και τη Σερβία.

Εμπορικούς επισκέπτες από την Κύπρο, τη Ρωσία, τη Λευκορωσία, τον Λίβανο και την Ολλανδία θα υποδεχθούν και οι επιχειρήσεις της ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΟΣΜΗΜΑ.

Στη διοργάνωση της ARTOZYMA αναφέρθηκε ειδικότερα ο Ά Αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Αρτοποιών Ελλάδος, κ. Νεόφυτος Παπαδόπουλος, τονίζοντας πως στόχος είναι να εξελιχθεί σε μία πολύ μεγάλη Βαλκανική διοργάνωση. Στο πλαίσιο της έκθεσης θα πραγματοποιηθεί και το 2ο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ψωμιού με εκπροσώπηση 6 περιοχών της χώρας, το οποίο θα αναδείξει και την Εθνική Ομάδα Αρτοποιίας.

Την αναπόσπαστη σύνδεση της Θεσσαλονίκης με το γλυκό και την τέχνη του υπογράμμισε ο Πρόεδρος της Συντεχνίας Καταστηματαρχών Ζαχαροπλαστών Θεσσαλονίκης κ. Μάριος Παπαδόπουλος. Στο πλαίσιο αυτό, ανακοίνωσε την προσπάθεια να αναδειχθεί περισσότερο η Θεσσαλονίκη ως «πόλη του γλυκού» και παρέπεμψε στις πρωτοβουλίες που θα υλοποιήσουν τα ζαχαροπλαστεία της πόλης κατά τη διάρκεια των επικείμενων εκθέσεων.

Στις εκδηλώσεις των DETROP BOUTIQUE και ARTOZYMA με αντικείμενο την γευσιγνωσία και την γαστρονομία αναφέρθηκε ο chef Παναγιώτης Δεληθανάσης, καθώς θα υλοποιηθεί το θεματικό αφιέρωμα Cheese & Wine, αλλά και Master Classes από καταξιωμένους σεφ.

Όσον αφορά στην έκθεση ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΟΣΜΗΜΑ, ο Ά Αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Αργυροχρυσοχόων, Κοσμηματοπωλών και Ωρολογοπωλών (ΠΟΒΑΚΩ), κ. Αναστάσιος Κανακάρης την χαρακτήρισε ως την «ναυαρχίδα» των εκθέσεων κοσμήματος στη χώρα. Οι εκθέτες της προσεγγίζουν φέτος τους 270 και η ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΟΣΜΗΜΑ είναι μεγαλύτερη από κάθε άλλη φορά.

Τα επόμενα εκθεσιακά γεγονότα, που θα πραγματοποιήσει εντός του πρώτου εξαμήνου του έτους ο εθνικός εκθεσιακός φορέας, παρέθεσε ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής της ΔΕΘ-Helexpo κ. Αλέξης Τσαξιρλής, σημειώνοντας παράλληλα και την εξαιρετική πορεία που διέγραψε στο πεδίο της επισκεψιμότητας το Εργοστάσιο & Μουσείο Σοκολάτας στην Αθήνα.

Στην 26η DETROP BOUTIQUE και στην 7η ARTOZYMA συμμετέχουν πάνω από 300 εκθέτες σε έξι περίπτερα (σε 20.000 τμ μεικτά) με εκπροσώπηση πολλών διαφορετικών τομέων του κλάδου τροφίμων-ποτών και με επιχειρήσεις, που παράγουν, τόσο επώνυμα, όσο και private-label προϊόντα.

Οι εμπορικοί επισκέπτες στις δύο εκθέσεις προέρχονται από τις χώρες Ρουμανία, Γερμανία, Ισπανία, Αυστρία, Ρωσία, Γαλλία, Βέλγιο, Ολλανδία, Σουηδία, Ελβετία, Αγγλία, Κύπρος και Αλβανία.

Κυρίαρχο θεματικό αφιέρωμα στην DETROP BOUTIQUE είναι το “Cheese & Wine”, όπου για πρώτη φορά στην Ελλάδα θα παρευρεθούν τα δύο αυτά προϊόντα στον ίδιο χώρο ως εκθεσιακό γεγονός. Οι εκδηλώσεις γευσιγνωσίας στο «Cheese & Wine» θα γίνουν από τον διακεκριμένο γευσιγνώστη Ηλία Μαμαλάκη και η παρουσίαση του ελληνικού οινολογικού χάρτη από τον βραβευμένο οινολόγο-sommelier Απόστολο Πλαχούρα. Master Classes θα γίνουν με τους Δημήτρη Σκαρμούτσο, Χριστόφορο Πέσκια και Παναγιώτη Δεληθανάση.

Ως μία έκθεση με καινοτομικό χαρακτήρα η DETROP BOUTIQUE ενσωματώνει ιδιαίτερα στοιχεία και εμπνεύσεις, όπως Pop Up εστιατόρια, δηλαδή αναδυόμενα εστιατόρια, όπου παρουσιάζονται πρωτοποριακές γαστρονομικές επιδείξεις σε ειδικό χώρο εστίασης με διαφορετικές πάντοτε θεματικές.

Ακόμη, οι εκθέτες της θα έχουν τη μοναδική δυνατότητα να αποκαλύψουν τα νέα τους προϊόντα στα ράφια του CORNER SHOWROOM “It’s all new to me”, το οποίο διαθέτει η έκθεση και να διεκδικήσουν ένα τιμητικό βραβείο!

Οι DETROP BOUTIQUE και ARTOZYMA δεν έχουν μόνο ένα έντονο και δυναμικό εμπορικό και επαγγελματικό χαρακτήρα, αλλά πλαισιώνονται και από ένα πλούσιο πρόγραμμα παράλληλων εκδηλώσεων.

Σ’ αυτό ξεχωρίζει το εκτεταμένο και προσεκτικά σχεδιασμένο πρόγραμμα εξειδικευμένων ομιλιών, σεμιναρίων και workshops, που θα υλοποιηθούν στο πλαίσιο της DETROP BOUTIQUE και καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα θεμάτων του κλάδου των τροφίμων-ποτών.

Ακόμη, την ερχόμενη Κυριακή διοργανώνεται ημερίδα για τις θρησκευτικές πιστοποιήσεις Kosher/Halal, οι οποίες αποτελούν διαβατήριο για εξαγωγές σχετικών προϊόντων & υπηρεσιών.

Εκτός από το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ψωμιού κατά τη διάρκεια της ARTOZYMA θα πραγματοποιηθεί και ημερίδα της Πανελλήνιας Ένωσης Τεχνολόγων Τροφίμων με θέμα: «Τεχνολογία- Καινοτομία στην Αρτοποιία και τη Ζαχαροπλαστική», ενώ η έκθεση θα φιλοξενήσει και την ετήσια συγκέντρωση των προέδρων των Σωματείων Αρτοποιών Ελλάδος.

Στο πλαίσιο των παράλληλων εκδηλώσεων της ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΟΣΜΗΜΑ θα διοργανωθεί κατά τη διάρκεια του ερχόμενου Σαββατοκύριακου σεμινάριο με θέμα τα συνθετικά διαμάντια, το οποίο θα εστιάσει στις μεθόδους παραγωγής και αναγνώρισής τους, αλλά και στα νέα δεδομένα στη βιομηχανία των κοσμημάτων.

Η DETROP BOUTIQUE τελεί υπό την αιγίδα του υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης (Μακεδονίας-Θράκης) και του Δήμου Θεσσαλονίκης, καθώς και πολλών κλαδικών φορέων, ενώ υποστηρίζεται από πλήθος χορηγών.

H ARTOZYMA τελεί υπό την αιγίδα της Ομοσπονδίας Αρτοποιών Ελλάδος, με την υποστήριξη της Συντεχνίας Καταστηματαρχών Ζαχαροπλαστών Θεσσαλονίκης και του Σωματείου Αρτοποιών Θεσσαλονίκης «Προφήτης Ηλίας».

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις