Ελλάδα

Η αμφίρροπη ανάπτυξη των online αγορών από τα σουπερ μάρκετ


Η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι δεδομένη, ωστόσο η εξίσωση κόστους–οφέλους για τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ παραμένει σύνθετη. Παρά την αυξημένη ζήτηση για online αγορές, η κερδοφορία των ψηφιακών καταστημάτων εξακολουθεί να αποτελεί πρόκληση για τον κλάδο.

Ενδεικτική είναι η τοποθέτηση του επικεφαλής του ομίλου METRO, Αριστοτέλη Παντελιάδη, ο οποίος χαρακτήρισε τις ηλεκτρονικές πωλήσεις ως μια δραστηριότητα «πολύ ακριβή» που σπανίως αποφέρει κέρδη. Όπως ανέφερε, η METRO χρειάστηκε έξι χρόνια για να μηδενίσει τις ζημίες του e-shop της, επισημαίνοντας ότι «το ηλεκτρονικό κατάστημα δεν πρόκειται ποτέ να γίνει τόσο κερδοφόρο όσο το φυσικό».

Παρ’ όλα αυτά, τα στοιχεία δείχνουν ότι οι καταναλωτές συνεχίζουν να ενισχύουν τον ψηφιακό τζίρο. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Convert Group, οι online πωλήσεις τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης ανήλθαν σε 335 εκατ. ευρώ το 2024, αυξημένες κατά 9% σε σχέση με το 2023 (σε τιμές λιανικής με ΦΠΑ).

Ανοδική πορεία κατέγραψε και η μέση αξία κάθε ηλεκτρονικής παραγγελίας, η οποία έφτασε τα 85 ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 6%. Η μεταβολή αυτή αποδίδεται κυρίως στην αύξηση του αριθμού τεμαχίων ανά παραγγελία (34,3 τεμάχια το 2024 έναντι 32,8 το 2023) και όχι στις τιμές, καθώς η μέση τιμή προϊόντων online αυξήθηκε μόλις κατά 1% (έναντι 8% την προηγούμενη χρονιά).

Σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς, οι online πωλήσεις αντιπροσωπεύουν περίπου το 3% με 4% του συνολικού τζίρου των σούπερ μάρκετ, ποσοστό που παραμένει σχετικά χαμηλό. Παρά την πρόοδο, το ηλεκτρονικό καλάθι απέχει ακόμη από το να θεωρείται οικονομικά βιώσιμο για πολλές επιχειρήσεις του κλάδου.

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις