Δεν τα πήγε καλά φέτος στα ευρωπαϊκά γήπεδα η Παρϊ Σεν Ζερμέν κι έμεινε νωρίς έξω από το Champions League. Τα πάει όμως καλύτερα στις μπίζνες και στα οικονομικά, εξασφαλίζοντας τεράστια έσοδα από σπόνσορες και διαφημίσεις.
Από την εταιρεία αθλητικών παπουτσιών Nike παίρνει 90 εκατ. δολάρια το χρόνο για να τη διαφημίζει στη φανέλα της. Από την επόμενη σεζόν θα παίρνει άλλα 20 εκατ. δολ. για να έχει... στο μανίκι της φανέλας τη φίρμα Goat, μιάς αμερικάνικης εταιρείας που πουλάει μέσω διαδικτύου παπούτσια και αθλητικό ιματισμό. Είναι η πρώτη φορά που σε φανέλα ποδοσφαιρικής ομάδας θα διαφημίζονται δύο εταιρείες συναφούς επιχειρηματικού αντικειμένου, εν μέρει ανταγωνίστριες.
Χθες ανακοινώθηκε ότι Παρι Σεν Ζερμέν και Goat Group υπέγραψαν τριετή συμφωνία συνεργασίας. Πέραν των 20 εκατ. ευρώ που θα εισπράττει ετησίως, η γαλλική ποδοσφαιρική ομάδα θα έχει δικό της κατάστημα στην πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου της Goat. Μέσω αυτής θα πουλάει περιορισμένης έκδοσης εμπορεύματα (φανέλες κλπ) και vintage είδη.
Η Παρί Σεν Ζερμέν είναι μιά πολύ μεγάλη επιχείρηση, που ανήκει στην Qatar Sports Investments, θυγατρική του κρατικού επενδυτικού fund του Κατάρ. Τα τελευταία χρόνια έχει συνεργαστεί με πολλές φίρμες του χώρου της μόδας, συμπεριλαμβανομένων των Balmain, Stussy και A Bathing Ape. Πέρυσι υπέγραψε συμφωνία διετούς συνεργασίας και με τον οίκο μόδας Dior, για την προβολή casual ρουχισμού..
Η Goat εξειδικεύεται στο ηλεκτρονικό εμπόριο ειδών αθλητικού και σπορ ιματισμού. Κατέχει σημαντική θέση στην αμερικανική αγορά και τώρα επεκτείνεται στην Ευρώπη. Γι αυτό επέλεξε τη ΠΣΖ ως μέσο προβολής της φίρμας της. Παράλληλα συνεργάζεται με οίκους όπως ο Versace και ο Balenciaga για τη δημιουργία νέων προϊόντων.
Στην Goat συμμετέχουν το Groupe Artemis και η Foot Locker Inc. Κεφάλαια έχουν τοποθετήσει επίσης τα funds Accel, Upfront Ventures και Index Ventures. Πριν από 10 μήνες, όταν απευθύνθηκε στην αγορά για άντληση κεφαλαίων, αποτιμήθηκε σε 3,7 δισ. δολάρια.