Η Optima Bank διατηρεί την τιμή στόχο στα 14,70 ευρώ διατηρεί την τιμή-στόχο για τη μετοχή της Aegean, στη ανάλυση που δημοσίευσε με αφορμή την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της αεροπορικής τη Δευτέρα 17 Μαρτίου, ενώ διατηρεί επίσης και τη σύσταση για αγορά.
«Αναμένουμε μια ισχυρή βελτίωση στο top line χάρη στην ισχυρή επιβατική κίνηση (εκτιμώμενο +6,3% σε ετήσια βάση) στο δ΄ τρίμηνο του 2024, που ευνοήθηκε από την παρατεταμένη τουριστική περίοδο και τη μείωση του κόστους καυσίμων, καθώς και τα οφέλη από την επένδυση του στόλου μετά την παράδοση των καινούργιων αεροσκαφών Neos. Τονίζουμε επίσης ότι, η ασφαλιστική αποζημίωση από την Pratt & Whitney θα στηρίξει περαιτέρω τα αποτελέσματα. Από την άλλη πλευρά, η ενίσχυση του αμερικανικού δολαρίου ΗΠΑ κατά το 4ο τρίμηνο του 24 θα επηρεάσει αρνητικά την κερδοφορία σε επίπεδο EBIT με αυξημένα χρηματοοικονομικά έξοδα, μετατρέποντας τα καθαρά κέρδη σε αρνητικά το 4ο τρίμηνο του 24», τονίζουν οι αναλυτές.
Σύμφωνα με την ανάλυση, τα έσοδα αυξάνονται κατά 6,2% σε ετήσια βάση στα 383,9 εκατ. ευρώ, λόγω της αυξημένης επιβατικής κίνησης +6,3% μέσα σε ένα χρόνο και των αυξημένων αποδόσεων μετά την ισχυρή επιβατική κίνηση του ΔΑΑ στο δ΄ τρίμηνο.
Τα EBITDA εκτιμώνται στα 71,3 εκατ. ευρώ, +116,1%, λόγω των χαμηλότερων λειτουργικών εξόδων και των χαμηλότερων τιμών καυσίμων και των κερδών που προέκυψαν από την συμφωνία αντιστάθμισης.
Για το σύνολο του 2024, οι υπεύθυνοι της Optima αναμένουν πωλήσεις ύψους 1.763,8 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 4,2% σε ετήσια βάση,EBITDA ύψους 401,2 εκατ. ευρώ, σταθεροποιημένα σε ετήσια βάση και καθαρά κέρδη ύψους 123,5 εκατ. ευρώ μειωμένα κατά 26,8% σε ετήσια βάση.
Σχετικά με το μέρισμα, η τράπεζα εκτιμάει ότι η Aegean Airlines θα ανακοινώσει διανομή ύφους 0,75 ευρώ ανά μετοχή στις 20 Μαΐου.
H Optima αναμένει ότι τα κέρδη της Aegean (σε ένα εποχικά αδύναμο τρίμηνο) θα είναι ικανοποιητικά, βοηθούμενα από την παράταση της τουριστικής περιόδου και την ισχυρή επιβατική κίνηση, που θα διατηρήσουν τις αποδόσεις σε υψηλά επίπεδα. Το τρίμηνο χαρακτηρίστηκε από τη μείωση της τιμής του πετρελαίου που αποτελεί το κύριο κόστος για την αεροπορική εταιρεία (περίπου 28% του συνολικού κόστους) και την ενίσχυση του αμερικανικού δολαρίου που επηρέασε αρνητικά το κόστος συναλλάγματος και μετέτρεψε τα καθαρά κέρδη σε αρνητικά παρά το οτι το επίπεδο των EBITDA ενισχύθηκαν.
Ολο το 2024, η εταιρεία είχε να αντιμετωπίσει το αυξημένο κόστος για τη χρηματοδοτική μίσθωση και συντήρηση (όπως αναμενόταν λόγω των καθηλωμένων αεροσκαφών). Όπως επισημαίνεται κατά τη διάρκεια του 2025, θα καθηλωθούν άλλα κατά μέσο όρο, ωστόσο η τράπεζα αναμένει ότι οι επιπτώσεις θα είναι μικρότερες, καθώς οι παραδόσεις των καινούργιων Neo θα ενισχύσουν περαιτέρω τον στόλο της Aegean.
Επιπλέον, οι αναλυτές εκτιμούν ότι το αυξημένο πρόγραμμα πτήσεων και η αύξηση 8,4%ων διαθέσιμων θέσεων (με καλύτερη πληρότητα) θα αυξήσουν περαιτέρω τα έσοδα και σε συνδυασμό με το χαμηλότερο κόστος του πετρελαίου, θα προσφέρουν τα εχέγγυα για ένα δυναμικό ξεκίνημα το 2025.