«Η ναυτιλία γίνεται ο πρώτος βιομηχανικός κλάδος που υιοθετεί παγκοσμίως συγκεκριμένους στόχους για τη μείωση των συνολικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (GHG)».
Αυτό δήλωσε ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρος Βενιάμης, με αφορμή την υιοθέτηση από την επιτροπή προστασίας θαλάσσιου περιβάλλοντος (MEPC 72) της αρχικής στρατηγικής του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού IMO για τη μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου (GHG) που προβλέπεται να οριστικοποιηθεί έως το 2023.
Η απόφαση που ευθυγραμμίζει τη συνδρομή της παγκόσμιας ναυτιλίας στην επιθυμούμενη μείωση αερίων ρύπων με τη Συμφωνία των Παρισίων, προβλέπει μείωση 50% των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου GHG έως το 2050 σε σύγκριση με το 2008, καθώς και βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης κατά 40% μέχρι το 2030, καταβάλλοντας προσπάθειες προς το 70% έως το 2050.
Σημειώνεται ότι, πρόσφατα, όπως μεταδίδει το ΑΜΠΕ, ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός ΙΜΟ είχε αποφασίσει να δημιουργήσει έναν οδικό χάρτη για μια ολοκληρωμένη στρατηγική μείωσης των εκπομπών CO2, που περιλαμβάνει καθορισμένες εργασίες και χρονοδιαγράμματα για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (Greenhouse Gas - GHG) από τα πλοία. Η πρώτη σημαντική φάση για την ανάπτυξη του οδικού χάρτη του ΙΜΟ έγινε τώρα με την υιοθέτηση μιας στρατηγικής από την επιτροπή θαλάσσιου περιβάλλοντος (MEPC 72)με ημερομηνίες-στόχους.
«Η σημερινή απόφαση του ΙΜΟ αποτελεί ορόσημο για την παγκόσμια ναυτιλία και θα πρέπει να αναγνωριστεί και να γίνει σεβαστή από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη» δήλωσε ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.
«Η στρατηγική αυτή στέλνει ένα ισχυρό μήνυμα στα κράτη, τους εφοπλιστές, τους προμηθευτές καυσίμων / ενέργειας, τα ναυπηγεία, τους κατασκευαστές μηχανών και τις εταιρείες ναυτιλιακής τεχνολογίας καθώς και άλλα ενδιαφερόμενα μέρη να συνεργαστούν ώστε να παράσχουν τα απαραίτητα εργαλεία για την επιτυχή εφαρμογή αυτής της ιστορικής απόφασης. Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών σκοπεύει να εργαστεί μεθοδικά και εποικοδομητικά με όλα τα εμπλεκόμενα μέρη προς αυτόν τον σκοπό» κατέληξε ο κ. Βενιάμης.
Η Επιτροπή Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος συνεδρίασε, από 9 έως 11 Απριλίου, στην έδρα του ΙΜΟ στο Λονδίνο και ασχολήθηκε και με την εφαρμογή του ορίου του 0,50% για το θείο στα καύσιμα των πλοίων από την 1η Ιανουαρίου 2020.