Επιχειρήσεις

ΑΒ Βασιλόπουλος: Στο επίκεντρο franchise και εξαγορές


Εντός χρονοδιαγράμματος εξελίσσεται το επιχειρησιακό σχέδιο για την ολική επαναφορά της ΑΒ Βασιλόπουλος σε τροχιά ανάπτυξης, σύμφωνα με όσα επισημαίνει στο Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο επικεφαλής του εγχειρήματος (Brand President) της εταιρείας, Νίκος Λαβίδας.

Η στρατηγική που εφαρμόζεται περιλαμβάνει οργανική ανάπτυξη με νέα καταστήματα με franchise, στοχευμένες εξαγορές μικρών περιφερειακών αλυσίδων και μεμονωμένων καταστημάτων και μετατροπές εταιρικών σημείων σε συνεργατικά.

Με βάση το επιχειρηματικό σχέδιο έως το τέλος του έτους το δίκτυο θα αριθμεί 240 εταιρικά σημεία πώλησης και 410 franchise. «Με την ολοκλήρωση του πενταετούς business plan, στο τέλος του 2028 θα έχουμε 900 σημεία εκ των οποίων τα 700 franchise και τα υπόλοιπα εταιρικά» τονίζει ο κ. Λαβίδας.

H εταιρεία αναπτύσσεται στην ελληνική αγορά με το σύστημα δικαιόχρησης υιοθετώντας το μοντέλο της μητρικής Ahold Delhaize όπως εφαρμόστηκε στο Βέλγιο, όπου σχεδόν όλα τα εταιρικά καταστήματα έχουν μετατραπεί σε franchise.

 Επέκταση (και) με εξαγορές

Παράλληλα η ΑΒ Βασιλόπουλος κινείται στοχευμένα για εξαγορές τοπικών αλυσίδων και μεμονωμένων καταστημάτων σε περιοχές που θέλει να ενισχύσει την παρουσία της όπως η Βόρεια Ελλάδα, η Κρήτη και τα υπόλοιπα νησιά.

«Θέλουμε να είμαστε σε κάθε περιοχή και γειτονιά της Ελλάδας» ανέφερε ο κ. Λαβίδας και συνέχισε: «πρόσφατα εξαγοράσαμε μια μικρή αλυσίδα στην Πελοπόννησο και ένα μεμονωμένο κατάστημα στην Μήλο. Κάνουμε στοχευμένες κινήσεις εστιάζοντας σε περιοχές που δεν διαθέτουμε ακόμα ισχυρή παρουσία και σε τουριστικούς προορισμούς».

Η διοίκηση έχει θέσει στόχο εφέτος η ΑΒ Βασιλόπουλος να ξεπεράσει τα 2 δισ. ευρώ σε τζίρο. Το 2025, σύμφωνα με τον κ. Λαβίδα, αποτελεί σημείο καμπής για την ΑΒ Βασιλόπουλος. Είναι χρονιά επιτάχυνσης του πενταετούς στρατηγικού πλάνου που ξεκίνησε το 2023 και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2028.

Το επενδυτικό πλάνο προβλέπει για εφέτος ανοίγματα νέων καταστημάτων, μετατροπές υφιστάμενων εταιρικών σημείων σε συνεργατικά, τοποθέτηση φωτοβολταϊκών, αντικατάσταση ψυγείων, προσθήκη νέων τεχνολογιών. Για όλα αυτά θα επενδυθούν περί τα 50 εκατ. ευρώ.

Αντίστοιχα σε προωθητικές ενέργειες -εκπτώσεις για τα προϊόντα που πωλούνται στα καταστήματα της αλυσίδας η εταιρεία θα διαθέσει περίπου 250 εκατ. ευρώ.

Το ηλεκτρονικό εμπόριο και οι νέες κατευθύνσεις

Έμφαση δίνεται και στο ηλεκτρονικό εμπόριο με την εταιρεία να ενισχύει την ανάπτυξη του "fast delivery" με ίδια μέσα ενώ συνεργάζεται και με τις πλατφόρμες efood και Wolt. Επίσης, βρίσκεται σε συζητήσεις για συνεργασία με την Box και την Skroutz.

Οι online αγορές ανέρχονται πλέον στο 4% των συνολικών πωλήσεων της αλυσίδας. Η ΑΒ Βασιλόπουλος συνολικά διατηρεί 40 κόμβους (hubs) και σχεδιάζει να προσθέσει σε κάποια καταστήματα που έχουν την υποδομή και μεγαλύτερο κωδικολόγιο.

Σε ό,τι αφορά τα καταστήματα χονδρικής ENA Cash & Carry, η στόχευση έχει διαφοροποιηθεί. Όπως εξηγεί ο κ. Λαβίδας, η συγκεκριμένη αλυσίδα πουλούσε προϊόντα που απευθύνονταν στη μικρή λιανική και λειτουργούσε ανταγωνιστικά ως προς τους franchisees, οι οποίοι διαθέτουν μικρά καταστήματα γειτονιάς και συναφές κωδικολόγιο. Πλέον εστιάζει στην αγορά HoReCa (εστίαση και ξενοδοχεία) και διευρύνεται σημαντικά το κωδικολόγιό της.

Θα συνεχιστεί η συγκέντρωση στον κλάδο

ΟΙ προκλήσεις στον κλάδο μεγαλώνουν. Όπως εξηγεί ο κ. Λαβίδας, οι γεωπολιτικές εξελίξεις, τα ενεργειακά και μεταφορικά κόστη, οι αυξήσεις των πρώτων υλών πιέζουν την κερδοφορία του κλάδου. Η αύξηση του κόστους σε συνδυασμό με την κερδοφορία του κλάδου κάτω του 1,5% δημιουργούν ένα εκρηκτικό μείγμα.

Παράλληλα, πρόκληση αποτελεί η έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού κυρίως σε τουριστικές περιοχές. Στο πλαίσιο αυτό, όπως τονίζει, συνολικά ο κλάδος βρίσκεται σε φάση επαναπροσδιορισμού. Οι μικρές επιχειρήσεις δέχονται ισχυρή πίεση από την αύξηση του κόστους και οι κινήσεις συγκέντρωσης στον κλάδο θα συνεχιστούν.

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Σχετικά Άρθρα