Διεθνή

Η Heineken καταγράφει ισχυρή άνοδο στην κινεζική αγορά


Οι δυτικές μάρκες καταναλωτικών προϊόντων στην Κίνα έχουν εδώ και καιρό προσαρμοστεί στην προοπτική χαμηλότερων ρυθμών ανάπτυξης στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου. Ωστόσο, η περίπτωση της Heineken αφηγείται μια διαφορετική ιστορία καθώς καταγράφηκε μια ιστορική άνοδος στις πωλήσεις της.

Το 2023, ο συνολικός όγκος πωλήσεων της ολλανδικής ζυθοποιίας και των σχετικών brand της, όπως η Amstel, αυξήθηκε κατά πάνω από 50%. Παρά τη συνολική συρρίκνωση της αγοράς μπύρας στην ηπειρωτική Κίνα, η Heineken αύξησε τον όγκο της σχεδόν κατά 20%, φτάνοντας κοντά στα 700 εκατομμύρια λίτρα — αρκετά για να προσφέρει μια μεγάλη μπύρα σε κάθε κάτοικο της χώρας.

Η δυναμική αυτή ανάπτυξη οφείλεται εν μέρει στη στρατηγική συνεργασία με την China Resources Beer, τη μεγαλύτερη κινεζική ζυθοποιία. Η συμφωνία που επιτεύχθηκε το 2018 έδωσε στον κρατικό όμιλο τα δικαιώματα διανομής της Heineken στην ηπειρωτική Κίνα, ενώ η ολλανδική εταιρεία απέκτησε σημαντικό ποσοστό συμμετοχής περίπου 21% στην China Resources Beer. Όπως δήλωσε ο Tristan van Strien, διευθυντής παγκόσμιων επενδυτικών σχέσεων της Heineken, «η συνεργασία αυτή είναι αμοιβαία επωφελής: μας χρειάζονται και τους χρειαζόμαστε».

Η China Resources Beer χρησιμοποιεί την Heineken για να εισέλθει στην premium κατηγορία μπύρας, που κοστίζει τουλάχιστον 20% περισσότερο από τον μέσο όρο, εκμεταλλευόμενη το εκτεταμένο δίκτυο διανομής της. Η Heineken διακινεί πλέον τα προϊόντα της σε όλη την Κίνα, με δυναμική προώθηση σε μεγάλες εκδηλώσεις, όπως το Grand Prix της Φόρμουλα 1 στη Σαγκάη, όπου η μεγάλη μερίδα των 500 ml πωλούνταν προς 40 γιουάν (περίπου 5,5 δολάρια).

Παρά τη συνολική μείωση της αγοράς μπύρας κατά 4-5% το 2023, η Heineken ξεχωρίζει ως μία από τις λίγες δυτικές μάρκες με σημαντική αύξηση πωλήσεων. Αντίθετα, άλλοι ανταγωνιστές, όπως η Carlsberg και η Budweiser, αναφέρουν πτώση των πωλήσεών τους.

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις