Τη ζήτηση για μεταχειρισμένα ιαπωνικά είδη μόδας στις ΗΠΑ δοκιμάζουν ο ιαπωνικός όμιλος Rakuten και το eBay, την ώρα που το γεν διαπραγματεύεται κοντά σε χαμηλό 34 ετών, καθιστώντας πιο προσιτά τα ιαπωνικά αγαθά. Εάν η δοκιμή αυτή στεφθεί με επιτυχία, στόχος είναι η επέκτασή του και σε άλλες αγορές διεθνώς.
Το κοινό εγχείρημα, που ξεκίνησε στις 8 Μαΐου με μόλις επτά πωλητές στη μονάδα μεταχειρισμένων αγαθών Rakuma της Rakuten, στοχεύει να αξιοποιήσει τη νομισματική επίδραση και επίσης μια τάση προς το κυνήγι ευκαιριών, καθώς οι πιέσεις του κόστους ζωής σε όλο τον κόσμο περιορίζουν τις δαπάνες.
Σε αντάλλαγμα για προμήθειες επί των πωλήσεων, το eBay παραθέτει τα επιλεγμένα προϊόντα της Rakuma προς πώληση στον ιστότοπό του, ενώ ένας προμηθευτής με συμβόλαιο με τη Rakuten χειρίζεται την αποστολή και την εξυπηρέτηση πελατών στις ΗΠΑ.
Η δοκιμή ξεκινά με μεταχειρισμένη μόδα και αξεσουάρ, τα οποία έχουν καλή εικόνα στο εξωτερικό, λόγω της φήμης των Ιαπώνων χρηστών ότι μεταχειρίζονται ήπια τα πολυτελή προϊόντα τους, δήλωσε ο γενικός διευθυντής της Rakuma, Κενιχίρο Χασεγκάουα.
«Λόγω της χρήσης θηκών και καλυμμάτων και άλλα τέτοια, αυτά τα μεταχειρισμένα προϊόντα είναι σε αρκετά καλή κατάσταση», είπε ο Χασεγκάουα. «Το να πούμε ότι κάτι είναι "μεταχειρισμένο από την Ιαπωνία" του δίνει κάποια άμεση αξία».
Το εγχείρημα έρχεται εν μέσω μιας έκρηξης επενδύσεων και τουρισμού στην Ιαπωνία, εν μέρει τροφοδοτούμενη από την πτώση του γεν, που έχει καταστήσει τα αγαθά της χώρας σχετικά φθηνά. Τα καταστήματα μεταχειρισμένων, ιδίως στην περιοχή ηλεκτρονικών ειδών Ακιχαμπάρα του Τόκιο, έχουν κατακλυστεί από πελάτες από το εξωτερικό, που θέλουν να αγοράσουν βίντατζ παιχνίδια και βιντεοπαιχνίδια.
Η Rakuten δεν έχει δηλώσει στόχο πωλήσεων για το εγχείρημα με το eBay, καθώς δεν υπάρχουν ακόμα στοιχεία από τους επτά πωλητές. Αλλά εάν η δοκιμή πάει καλά, ο στόχος θα ήταν να συνδεθούν όλα τα καταστήματα και οι χρήστες Rakuma με το eBay.
Τα μεταχειρισμένα και τα ανακατασκευασμένα αντικείμενα αποτελούν περίπου το 40% του ακαθάριστου όγκου εμπορευμάτων του eBay. Οι παγκόσμιες πωλήσεις «οικονομικών» ρούχων, παπουτσιών και αξεσουάρ υπερπενταπλασιάστηκαν τον Μάρτιο του 2024 σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ανέφερε η εταιρεία.
Μετά τις ΗΠΑ, οι επόμενες μεγαλύτερες αγορές του eBay είναι ο Καναδάς, η Αυστραλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Γερμανία και ο «απώτερος στόχος» του θα ήταν να επεκτείνει τις προσφορές Rakuma σε αυτές τις χώρες, δήλωσε ο Ναόκι Κιταμούρα, επικεφαλής διαχείρισης κατηγοριών του eBay Ιαπωνίας.