Μια τοιχογραφία-οφθαλμαπάτη, στην πρόσοψη ενός αναγεννησιακού κτηρίου της Ρώμης, φημισμένου για κάποιες από τις πιο φημισμένες οφθαλμαπάτες στην ιστορία της τέχνης:
Μετά την τομή που έκανε ο JR στην πρόσοψη του Palazzo Strozzi στη Φλωρεντία με την τοιχογραφία-οφθαλμαπάτη «Η Πληγή», ο Γάλλος καλλιτέχνης δρόμου «εγχειρίζει» το Palazzo Farnese, στέγη της Γαλλικής πρεσβείας στη Ρώμη με το έργο "Punto di Fuga" (Σημείο Φυγής - σ.σ. στην προοπτική).
Η με εμβαδόν 600 τετραγωνικά μέτρα εγκατάσταση του JR είναι αναφορά στην επιθυμία της πρεσβείας να είναι, μεταφορικά, ανοιχτή κατά τη διάρκεια των εργασιών ανακαίνισης του κτηρίου, οι οποίες βρίσκονται σε εξέλιξη.
Με εικόνες τυπωμένες σε φύλλα αλουμινίου, ο καλλιτέχνης «εκθέτει σε κοινή θέα» αυτό που κρύβει η πρόσοψη του palazzo: στο επίπεδο του δρόμου, «βλέπουμε» τον επιβλητικό Farnese Hercules (ρωμαϊκό αντίγραφο αρχαιοελληνικού πρωτοτύπου και κάποτε κορώνα της περίφημης συλλογής έργων τέχνης της οικογένειας Φαρνέζε. Σήμερα βρίσκεται στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Νάπολης, και ο JR το «μετέφερε» εκεί που ανήκε, στην οικογενειακή οικία των Φαρνέζε στη Ρώμη).
Οι διερχόμενοι ρίχνουν ματιά και στην κιονοστοιχία του προθάλαμου του Antonio da Sangallo και, σε υψηλότερο επίπεδο, στις τοιχογραφίες που δημιούργησε τον 16ο αιώνα ο Francesco Salviati (https://www.instagram.com/p/CRlxIJxN0FL/).
Η επιλογή οφθαλμαπάτης από τον JR αρμόζει στο Palazzo Farnese, καθώς εδώ στεγάζεται ο κύκλος νωπογραφιών «Οι Έρωτες των Θεών» του Annibale Carraci δημιουργημένες μεταξύ 1597 και 1608. Οι νωπογραφίες αυτές περιλαμβάνουν κάποια από τα πιο φημισμένα παραδείγματα οφθαλμαπάτης στην ιστορία.
Με την εντυπωσιακή εγκατάστασή του στη Via Dei Baullari, ο JR επιστρέφει στη Ρώμη μετά από δύο δεκαετίες· ως νεαρός φωτογράφος απαθανάτιζε με τον φακό του τα γκράφιτι και τη σκηνή τέχνης δρόμου της ιταλικής πρωτεύουσας και παράλληλα κολλούσε τις δικές του αφίσες.
H «Σημείο Φυγής» είναι η πρώτη από τις πολλές εγκαταστάσεις που θα παρουσιαστούν τα επόμενα τέσσερα χρόνια στο Palazzo Farnese, καθώς όσο διαρκούν οι εργασίες αποκατάστασης της οροφής, μια σειρά Γάλλων σύγχρονων καλλιτεχνών θα χρησιμοποιήσουν διαδοχικά το palazzo ως καμβά.