Δημοσιεύθηκε η απόφαση με την οποία ορίζεται η διαδικασία και τα δικαιολογητικά για τη χορήγηση της απαλλαγής από τον ΕΝΦΙΑ για κτίσματα μετά του αναλογούντος σε αυτά οικοπέδου, τα οποία βρίσκονται σε περιοχές που έχουν κηρυχθεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας λόγω σεισμού, πυρκαγιάς ή πλημμύρας και έχουν αποδεδειγμένα ολοσχερώς καταστραφεί ή υποστεί λειτουργικές ζημιές που τα καθιστούν μη κατοικήσιμα.
Αρμόδιο όργανο για τη χορήγηση της απαλλαγής που ορίζεται στην παράγραφο 6 του άρθρου 3 του ν. 4223/2013, είναι ο προϊστάμενος Δ.Ο.Υ. της αρχικά εκδοθείσας «δήλωσης ΕΝ.Φ.Ι.Α. πράξης προσδιορισμού φόρου» του οικείου έτους.
Για τη χορήγηση της απαλλαγής απαιτείται η υποβολή αίτησης στον αρμόδιο Προϊστάμενο Δ.Ο.Υ. σύμφωνα με το συνημμένο στην ΠΟΛ.1200/2017 υπόδειγμα 1Α, το οποίο επέχει θέση δήλωσης, συνοδευόμενο από βεβαίωση της αρμόδιας δημόσιας αρχής ή αρχών από την οποία πρέπει να προκύπτουν η απόφαση κήρυξης της περιοχής σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας, η διεύθυνση και το είδος του πληγέντος ακινήτου καθώς και ότι το κτίσμα έχει ολοσχερώς καταστραφεί ή ότι έχει κριθεί κατεδαφιστέο ή ότι είναι επισκευάσιμο μεν αλλά έχει υποστεί λειτουργικές ζημιές που το καθιστούν μη κατοικήσιμο, σύμφωνα με το taxheaven.gr.
Εφόσον η αίτηση γίνει αποδεκτή, εκδίδεται νέα «δήλωση ΕΝ.Φ.Ι.Α. πράξη διοικητικού προσδιορισμού φόρου», η οποία κοινοποιείται κατά τις διατάξεις του άρθρου 5 του ν. 4174/2013, όπως ισχύει και αναρτάται ηλεκτρονικά στο λογαριασμό του φορολογούμενου στο ΟΠΣ Περιουσιολόγιο (www.gsis.gr).
Εφόσον η αίτηση δεν γίνει αποδεκτή, εκδίδεται πράξη απόρριψης, σύμφωνα με το συνημμένο στην ΠΟΛ.1163/2015 (ΦΕΚ 1711 B΄) απόφαση υπόδειγμα 7 και ενημερώνεται επί αποδείξει ο φορολογούμενος.