Media

Η κόντρα NBC – YouTube TV δείχνει ποιος έχει "το πάνω χέρι" στο streaming


Η νέα συμφωνία μεταφοράς περιεχομένου ανάμεσα στο NBCUniversal και το YouTube TV αποτρέπει προς το παρόν ένα εκτεταμένο blackout σε δίκτυα όπως το NBC, το Peacock, το Telemundo και δεκάδες καλωδιακά κανάλια στις ΗΠΑ, αλλά ταυτόχρονα σηματοδοτεί μια βαθύτερη μετατόπιση ισχύος στη βιομηχανία της τηλεόρασης.

Η διαμάχη έκλεισε μόλις δύο ημέρες μετά την επίσημη προθεσμία, με τις δύο πλευρές να εμφανίζονται ικανοποιημένες. Ωστόσο, πίσω από τις δηλώσεις «ικανοποίησης», το μήνυμα είναι σαφές: οι παραδοσιακοί πάροχοι περιεχομένου δεν κρατούν πλέον "το πάνω χέρι".

Η μητρική εταιρεία του NBCU, η Comcast, εξακολουθεί να είναι ο μεγαλύτερος παραδοσιακός πάροχος τηλεοπτικών συνδρομών στις ΗΠΑ, αλλά χάνει εκατομμύρια συνδρομητές κάθε χρόνο. Οι περισσότεροι «κομμένοι» της καλωδιακής τηλεόρασης στρέφονται σε υπηρεσίες τύπου YouTube TV, τη μόνη πλατφόρμα του είδους που εξακολουθεί να αναπτύσσεται ραγδαία, με περίπου 10 εκατομμύρια συνδρομητές.

Αναλυτές της MoffettNathanson έχουν διατυπώσει την εκτίμηση ότι το YouTube TV θα γίνει ο μεγαλύτερος πάροχος pay TV στις ΗΠΑ έως το 2026, ξεπερνώντας Comcast και Charter.

Αντίθετα, οι πάροχοι περιεχομένου όπως το NBCU χάνουν διαπραγματευτική δύναμη, καθώς τα καλωδιακά τους κανάλια βλέπουν την τηλεθέασή τους να συρρικνώνεται. Το ίδιο το NBCU σχεδιάζει να μεταφέρει όλα τα κανάλια του, εκτός από το NBC και το Bravo, σε μια νέα εταιρεία με την ονομασία Versant, ένα μοντέλο που ακολουθεί ήδη και η Warner Bros. Discovery.

Η νέα, «συρρικνωμένη» NBCU θα περιλαμβάνει το NBC, το Bravo, τα στούντιο και την πλατφόρμα Peacock, η οποία ωστόσο δεν έχει καταφέρει να γίνει πραγματικά κερδοφόρα.

Απέναντί της, η Comcast έχει έναν αντίπαλο ασύγκριτης ισχύος: την Alphabet, τη μητρική εταιρεία της Google και του YouTube, με κεφαλαιοποίηση περίπου 3 τρισ. δολαρίων, δηλαδή 25 φορές μεγαλύτερη από εκείνη της Comcast.

Η Alphabet αντιμετωπίζει το YouTube TV όχι ως βασική πηγή κερδοφορίας, αλλά ως στρατηγικό «όχημα» ενίσχυσης του οικοσυστήματός της.

Αυτό κάνει τις διαπραγματεύσεις άνισες: για την NBCU τα δικαιώματα μετάδοσης αποτελούν ζήτημα επιβίωσης, ενώ για την Google είναι ένα ακόμη κομμάτι ενός πολύ μεγαλύτερου παιχνιδιού.

Η αλήθεια είναι πως το NBC χρειάζεται περισσότερο το YouTube απ’ ό,τι το αντίστροφο. Η πλειονότητα του κοινού παρακολουθεί αποσπάσματα εκπομπών όπως το SNL, το Tonight Show και το Late Night μέσω του YouTube, όχι των καναλιών. Η αποχώρησή τους από την πλατφόρμα θα σήμαινε τεράστια απώλεια εσόδων και θεατών για το NBC, ενώ για το YouTube θα ήταν απλώς μια «γρατζουνιά».

Η νέα πραγματικότητα της διανομής

Ένα λιγότερο ορατό, αλλά εξαιρετικά σημαντικό, αποτέλεσμα της νέας συμφωνίας είναι η ενσωμάτωση του Peacock απευθείας στο YouTube.

Οι συνδρομητές των YouTube Primetime Channels μπορούν πλέον να εγγράφονται και να παρακολουθούν περιεχόμενο του Peacock χωρίς να βγουν ποτέ από το περιβάλλον του YouTube.

Αυτό ενισχύει ακόμη περισσότερο τη θέση της Google ως πύλης διανομής περιεχομένου, μειώνοντας παράλληλα την αξία του ίδιου του app του Peacock.

Για τον κλάδο η αντιπαράθεση αυτή είναι ένα καμπανάκι για το μέλλον των διαπραγματεύσεων μεταξύ τεχνολογικών κολοσσών και παραδοσιακών δικτύων. Οι εταιρείες παραδοσιακών τηλεοπτικών μέσων χάνουν σταδιακά την αυτονομία τους, καθώς οι πλατφόρμες-κολοσσοί γίνονται οι πραγματικοί "gatekeepers" της ψυχαγωγίας.

Α.Ν

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Σχετικά Άρθρα