Περίπου 17(!) πιστοποιητικά και άλλα δημόσια έγγραφα απαιτούνται τώρα για τη μεταβίβαση ακινήτου. Από το φθινόπωρο δεν θα χρειάζεται κανένα από αυτά, υπόσχεται ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης. Τα πάντα θα διεκπεραιώνονται με μιά επίσκεψη σε συμβολαιογραφείο.
Το υπουργείο φιλοδοξεί να βάλει τέλος στην πολύμηνη ταλαιπωρία και στη "χαρτούρα" που απαιτείται τώρα για πώληση ακινήτου ή μεταβίβαση με γονική παροχή κλπ. Δημιουργεί μία πλατφόρμα, έναν "ψηφιακό φάκελο" μέσω του οποίου ο συμβολαιογράφος θα μπορεί να "τραβήξει" ηλεκτρονικά όλα τα πιστοποιητικά που απαιτούνται για να γίνει η μεταβίβαση.
Μιλώντας σήμερα σε τηλεοπτικό κανάλι, ο κ. Πιερρακάκης αναφέρθηκε διεξοδικά στο σχέδιο νόμου για την αναβάθμιση των υπηρεσιών του Κτηματολογίου, τονίζοντας ότι πρόκειται για μια μεγάλη πολλαπλή παρέμβαση.
"Το ένα σημείο είναι το ποσοστό της κτηματογράφησης της χώρας", είπε ο υπουργός. "Στην Ελλάδα είναι ακόμη χαμηλό, είναι 35%. Επιταχύνουμε τις διαδικασίες,ώστε σε δυο χρόνια να φθάσουμε στο 90%. Το δεύτερο ζήτημα αφορά στην καθημερινότητα του πολίτη τις μεταβιβάσεις ακινήτων. Στην Ελλάδα τα βήματα για μια μεταβίβαση ακινήτου είναι 11 με 17 πιστοποιητικά. Τι προβλέπουμε λοιπόν; Φτιάχνουμε ένα σύστημα στον συμβολαιογράφο, τον ψηφιακό φάκελο μεταβίβασης ακινήτων. Το σύστημα αυτό, με τη συναίνεση των ενδιαφερομένων, θα τραβάει όλα τα πιστοποιητικά που χρειάζονται. 'Αρα, όλα θα γίνονται στον συμβολαιογράφο. Εκτιμάμε ότι αυτό θα ισχύει από το φθινόπωρο", σημείωσε.