Τη βεβαιότητα ότι τα έργα στο νότιο τμήμα του Ε65 θα ολοκληρωθούν εντός της συμβατικής προθεσμίας μέχρι το τέλος του 2021, «ίσως και προηγούμενα», αλλά και τη δέσμευση ότι «θα επιταχυνθούν οι διαδικασίες για την έναρξη των εργασιών και στο βόρειο τμήμα του Ε65» δηλαδή μετά τα Τρίκαλα και την Καλαμπάκα εξέφρασε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά τη διάρκεια της επιθεώρησης των έργων στο νότιο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος, τον λεγόμενο Ε65, που συνδέει την ΠΑΘΕ Αθηνών-Θεσσαλονίκης με την Εγνατία οδό.
Ο πρωθυπουργός διαπίστωσε ότι «τα έργα κινούνται με πολύ γρήγορους ρυθμούς», έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο γεγονός ότι απασχολούνται 1.300 εργαζόμενοι μόνο στο νότιο τμήμα και ανανέωσε το ραντεβού του για τα εγκαίνια του έργου- «πολύ πριν τη λήξη του συμβατικού χρόνου» όπως είπε.
Στην επίσκεψη ήταν παρόντες οι υπουργοί Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, Υποδομών & Μεταφορών Κώστας Α. Καραμανλής, Δικαιοσύνης Κώστας Τσιάρας, ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κώστας Σκρεκας, ο γγ Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης, οι περιφερειάρχες Στερεάς Ελλάδας Φάνης Σπανός και Θεσσαλίας Κωνσταντίνος Αγοραστός, ο Μητροπολίτης Φθιώτιδας Συμεών και βουλευτές.
«Πρόκειται για ένα πολύπαθο έργο» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Μητσοτάκης, κατά τη διάρκεια του χαιρετισμού του, αναφερόμενος στην προϊστορία του, θυμίζοντας ότι η πρώτη σύμβαση παραχώρησης για τον Ε65 υπογράφτηκε το 2007 και προσέθεσε: «Πέρασε από “40 κύματα”. Η προηγούμενη κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας επαναδιαπραγματεύτηκε τη σύμβαση παραχώρησης το 2013. Ολοκληρώθηκε το μεσαίο κομμάτι και τώρα δρομολογείται -με μεγάλη ταχύτητα- το νότιο κομμάτι, από τη Λαμία μέχρι την Ξυνιάδα, με προοπτική αυτό να έχει ολοκληρωθεί -όπως είπε και ο υπουργός- μέχρι το τέλος του 2021».
Ο πρωθυπουργός εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι θα τηρηθούν τα σχετικά χρονοδιαγράμματα και «αυτό το πολύ σημαντικό τμήμα του δρόμου -είναι 33 χιλιόμετρα, αν δεν κάνω λάθος- θα ολοκληρωθεί σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, ώστε τα δύο τρίτα του Ε65 να έχουν τελειώσει εντός των επόμενων δύο ετών».
Αναφέρθηκε στη σημασία αυτού του έργου, επισημαίνοντας ότι είναι πολύ σημαντικό για ολόκληρη τη Θεσσαλία, καθώς θα φέρει πολύ πιο κοντά στην Αθήνα τα Τρίκαλα, την Καρδίτσα, «θα γίνει πιο γρήγορη η μετακίνηση, με μεγαλύτερη ασφάλεια». «Και με αυτόν τον τρόπο θα μπει μία ακόμα σημαντική ψηφίδα στην ολοκλήρωση του παζλ των αυτοκινητοδρόμων της ηπειρωτικής Ελλάδας».
Τόνισε ότι το έργο θα ολοκληρωθεί «και θα βρούμε τον τρόπο να διαπραγματευτούμε με την Ευρωπαϊκή Ένωση και το βόρειο τμήμα του Ε65. Ο δρόμος αυτός δεν θα μείνει ημιτελής, αυτό είναι προσωπική δέσμευση δική μου και του υπουργού. Είναι πολύ σημαντικό να ολοκληρωθεί και το τμήμα αυτό διότι με αυτόν τον τρόπο θα “σπάσει” και η απομόνωση μιας Περιφέρειας με πολύ μεγάλη σημασία που είναι η Δυτική Μακεδονία». Και εκτίμησε ότι πολύ σύντομα θα ολοκληρωθούν οι διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Ένωση « για να βρούμε τη βέλτιστη δυνατή λύση για να ξεπεραστούν εμπόδια που έχουμε κληρονομήσει από το παρελθόν».
Σημείωσε ότι στο συγκεκριμένο εργοτάξιο απασχολούνται καθημερινά παραπάνω από 1.300 εργαζόμενοι, εξέφρασε την ικανοποίησή του για την ταχύτητα που προχωρά το έργο και ανανέωσε το ραντεβού «στα επίσημα εγκαίνια του νότιου τμήματος, πριν από το τέλος του 2021».
Το νότιο τμήμα
Το νότιο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Ε65 έχει μήκος 32,5 km ξεκινά από την περιοχή της Αλαμάνας στη Λαμία, στο 203 χλμ της ΠΑΘΕ, και φτάνει μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο της Ξυνιάδας κοντά στο Δομοκό, αφού περάσει με τούνελ το όρος Όρθρυς.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα αυτή τη στιγμή η πρόοδος του έργου ανέρχεται στο 34,3%, ενώ για τα πρώτα 19 χλμ, δηλαδή μέχρι τη διασταύρωση με το δρόμο Λαμίας- Καρπενησίου, έχει ολοκληρωθεί και η κατασκευή των πρώτων ασφαλτικών στρώσεων.
Το έργο θα πρέπει να παραδοθεί στα τέλη του 2021, καθώς έχει οριστεί συνολική διάρκεια κατασκευής 36 μηνών, ενώ το πιο δύσκολο κομμάτι του έργου είναι η δίδυμη σήραγγα στο όρος Όρθρυς όπου έχουν ολοκληρωθεί με προσωρινή αντιστήριξη τα 2,1 από τα συνολικά 3 χλμ που είναι η σήραγγα.
Σε ό,τι αφορά τώρα τις γέφυρες και τα διάφορα τεχνικά τα οποία είναι απαραίτητα η πρόοδος των εργασιών φτάνει το 41,4% ενώ σε ό,τι αφορά τα ασφαλτικά φτάνει το 44%. Τέλος οι χωματουργικές εργασίες έχουν σημειώσει πρόοδο κατά 33,4% .
Το συγκεκριμένο έργο ουσιαστικά αποτελεί το πρώτο τμήμα του δρόμου Ε65 και ενώνει την ΠΑΘΕ με το έτοιμο τμήμα που έχει δοθεί στην κυκλοφορία μετά το Δομοκό, ενώ σε ό,τι αφορά τα τεχνικά του χαρακτηριστικά περιλαμβάνει συνολικά:
1 δίδυμη Σήραγγα συνολικού μήκους περίπου 3 χλμ. , ανά κλάδο
15 Γέφυρες
5 Άνω & 6 Κάτω Διαβάσεις
1 αμφίπλευρος Χώρος Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Parking & WC)
62 Κιβωτοειδείς Οχετοί και Διαβάσεις Πανίδας
3 Ανισόπεδοι Κόμβοι (Λαμίας, Καρπενησίου, Ξυνιάδας) & 2 Ημικόμβοι (Ανθήλης και Π.Α.Θ.Ε.)
1 αμφίπλευρος Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών στο Λιανοκλάδι
1 Μετωπικός Σταθμός Διοδίων μετά την διαστυρωση του δρόμου Λαμίας Καρπενησίου
1 Κέντρο Ελέγχου & Συντήρησης στο Λιανοκλάδι
1 Κτίριο Τροχαίας στο Λιανοκλάδι