Όταν η τεχνολογία συναντά τα φυσικά στοιχεία της γης και μετουσιώνεται σε καινοτομία που αλλάζει την καθημερινότητα, τότε γεννιούνται επιχειρηματικές ιστορίες σαν αυτή της Nanobionic. Μια ιστορία που ξεκίνησε με όραμα από την Ελλάδα και έγινε επιχείρηση, που έχει φτάσει να απασχολεί τη NASA, να συνεργάζεται με κολοσσούς της βιομηχανίας και να εκπροσωπεί την ευφυή πλευρά της ευεξίας.
Όπως αναφέρει ο ιδρυτής και CEO της εταιρείας, Γιώργος Ψιψίκας στο sofokleousin «η τεχνολογία μας συνδυάζει τη δύναμη της φύσης με την επιστήμη, φέρνοντας την καινοτομία σε κάθε ύφασμα που φοράμε ή αγγίζουμε».
Αυτό που κάνει τη Nanobionic να ξεχωρίζει είναι ο τρόπος που εφαρμόζει ένα πατενταρισμένο μείγμα φυσικών ορυκτών -όπως το τιτάνιο - σε υφάσματα και προϊόντα καθημερινής χρήσης, μετατρέποντας τα σε «έξυπνα» μέσα ευεξίας.
Όπως σημειώνει ο κ. Ψιψίκας, «το βασικό πλεονέκτημα της τεχνολογίας της Nanobionic είναι η βελτίωση της τοπικής μικροκυκλοφορίας. Το αποτέλεσμα είναι η βελτίωση των επιδόσεων και της αποκατάστασης καθώς και της ποιότητας του ύπνου».
Το αποτέλεσμα αυτό είναι πλέον διαπιστωμένο και αποδεδειγμένο. Μια έρευνα του UC Berkeley απέδειξε την επίδραση της τεχνολογίας της Nanobionic στην κυκλοφορία του αίματος. Αυτό οδήγησε στην αναγνώριση της από τη NASA ως μία από τις δέκα τεχνολογίες με πιθανό αντίκτυπο στην εξερεύνηση του διαστήματος.
Σε μια εποχή όπου η καινοτομία μετριέται με αποτελέσματα, η Nanobionic δείχνει ότι μπορεί να σταθεί στον παγκόσμιο χάρτη χωρίς να ξεχνά τις ρίζες της. «Η φιλοσοφία μας είναι η σύνδεση της τεχνολογίας με τη φύση», λέει ο Γιώργος Ψιψίκας, συνοψίζοντας σε μία φράση το μέλλον της τεχνολογικής ευεξίας.
Συνέντευξη στον ΤΑΣΟ ΤΣΟΜΠΑΝΙΔΗ
-Τι είναι η Nanobionic και ποιο είναι το επιχειρηματικό σας μοντέλο;
- Η Nanobionic είναι μια καινοτόμος τεχνολογία βασισμένη σε φυσικά ορυκτά, η οποία εφαρμόζεται ως μαλακή επίστρωση πάνω σε οποιοδήποτε είδος υφάσματος. Η τεχνολογία ενεργοποιείται με τη θερμότητα του σώματος και προσφέρει σημαντικά οφέλη στην κυκλοφορία του αίματος, την αντοχή, την απόδοση και την αποκατάσταση.
Το επιχειρηματικό μας μοντέλο βασίζεται σε δύο κύριους πυλώνες:
Α. Παραγωγή τελικών προϊόντων με την τεχνολογία Nanobionic
Δημιουργούμε και διανέμουμε τελικά καταναλωτικά προϊόντα με το brand Nanobionic, όπως μαξιλάρια, παπλώματα, επιστρώματα, στρώματα και είδη ένδυσης (αθλητικά και casual). Αυτά τα προϊόντα απευθύνονται σε καταναλωτές που αναζητούν καινοτομία, άνεση και ευεξία, και διατίθενται τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς.
Β. Αδειοδότηση της τεχνολογίας σε τρίτες εταιρείες (licensing)
Συνεργαζόμαστε με ηγέτιδες εταιρείες σε διάφορους κλάδους, προσφέροντάς τους την τεχνολογία Nanobionic για ενσωμάτωσή της στα δικά τους προϊόντα. Οι βασικές βιομηχανίες στις οποίες δίνουμε άδειες χρήσης περιλαμβάνουν πολυτελή ένδυση, υποδήματα, στρώματα τρίτων εταιρειών, έπιπλα, αυτοκινητοβιομηχανία, στρατιωτικό εξοπλισμό και ακόμα και εφαρμογές για το διάστημα
Αυτό το υβριδικό μοντέλο μας επιτρέπει να αναπτυσσόμαστε στρατηγικά τόσο στον τομέα των τελικών προϊόντων όσο και στον τομέα των B2B συνεργασιών, διατηρώντας την καινοτομία και την τεχνολογική υπεροχή στο επίκεντρο της δραστηριότητάς μας.
- Ποιές είναι αυτές τις καινοτόμες πρώτες ύλες που χρησιμοποιείτε και επιτυγχάνεται τόσο εντυπωσιακά αποτελέσματα;
Η Nanobionic χρησιμοποιεί ένα πατενταρισμένο μείγμα ορυκτών, τα οποία προέρχονται από την Ευρώπη. Πρόκειται κυρίως για φυσικά ορυκτά, όπως το τιτάνιο, τα οποία μετατρέπονται σε σκόνη και περνούν από ειδικά στάδια επεξεργασίας. Στη συνέχεια, μετατρέπονται σε υγρή μορφή, που επιτρέπει την εφαρμογή τους σε υφάσματα και τελικά προϊόντα. Αυτή η καινοτόμος διαδικασία προσδίδει στα υφάσματα τις μοναδικές ιδιότητες της τεχνολογίας Nanobionic. Το βασικό πλεονέκτημα της τεχνολογίας είναι η βελτίωση της τοπικής μικροκυκλοφορίας και, σαν αποτέλεσμα, η βελτίωση των επιδόσεων και της αποκατάστασης, καθώς και η βελτίωση της ποιότητας του ύπνου.
- Ποιά προϊόντα σας έχουν μεγάλη ζήτηση σε αγορές του εξωτερικού;
-Η τεχνολογία Nanobionic εφαρμόζεται σε ένα ευρύ φάσμα βιομηχανιών και προϊόντων, όπως αθλητική ένδυση, πολυτελή ρούχα, υποδήματα, πανωφόρια, προϊόντα ύπνου, στρώματα, καθίσματα αυτοκινήτων, έπιπλα, διαστημικές στολές, στρατιωτικές στολές και προϊόντα για κατοικίδια.
Στην αγορά των ΗΠΑ οι πιο δυναμικοί τομείς για τη Nanobionic είναι τα προϊόντα ύπνου, τα στρώματα και ο τομέας των επίπλων.
- Με βάση ποια καινοτομία καταταχθήκατε στις δέκα εταιρείες που έχει επιλέξει η NASA για τη μελέτη του διαστήματος;
Η Nanobionic συνεργάστηκε με το Πανεπιστήμιο UC Berkeley στην Καλιφόρνια, ένα από τα πέντε κορυφαία πανεπιστήμια παγκοσμίως, για τη διεξαγωγή μιας μελέτης που απέδειξε σημαντική βελτίωση της κυκλοφορίας του αίματος στα άνω άκρα μέσω της τεχνολογίας μας. Η μελέτη δημοσιεύθηκε σε διεθνούς φήμης επιστημονικό περιοδικό, προσδίδοντας αξιοπιστία και κύρος στην τεχνολογία μας. Η NASA, αναγνωρίζοντας την αξία της, συμπεριέλαβε τη Nanobionic στις 10 κορυφαίες τεχνολογίες με πιθανό αντίκτυπο στην εξερεύνηση του διαστήματος.
Ο βασικός λόγος ήταν η δυνατότητα της Nanobionic να αντιμετωπίσει το πρόβλημα της μειωμένης κυκλοφορίας που αντιμετωπίζουν οι αστροναύτες σε συνθήκες μηδενικής βαρύτητας, ένα κρίσιμο ζήτημα για αποστολές στον Άρη. Η αναγνώριση αυτή αποτέλεσε για εμάς μια τεράστια τιμή και έκπληξη.
- Ποια είναι τα προϊόντα σας που έχουν μεγαλύτερη ζήτηση στην ελληνική αγορά;
- Στην Ελλάδα, τα προϊόντα Nanobionic με τη μεγαλύτερη ζήτηση είναι τα προϊόντα ύπνου: μαξιλάρια, σεντόνια, επιστρώματα, παπλώματα, καλύμματα στρωμάτων και στρώματα. Πρόκειται για προϊόντα με το brand Nanobionic, διαθέσιμα online και στα καταστήματα Mega Σκλαβενίτης και εν μέρει στα Praktiker. Επιπλέον, εξαιρετική επιτυχία γνώρισε η συνεργασία μας με τη FILA, με τη συλλογή FILA x Nanobionic, που περιλαμβάνει αθλητικά παπούτσια με την τεχνολογία Nanobionic, τα οποία συμβάλλουν στη βελτίωση της κυκλοφορίας και μειώνουν την κούραση των ποδιών.
- Ποιά είναι τα οικονομικά μεγέθη της εταρείας; Εχτε επιτύχει σημαντική αύξηση τα τελευταία χρόνια;
- Ως ιδιωτική εταιρεία που βρίσκεται σε αναπτυξιακή φάση, δεν δημοσιοποιούμε τα οικονομικά στοιχεία. Η στρατηγική μας εστιάζει στην ανάπτυξη και την επένδυση, στην έρευνα και την καινοτομία.
- Δουλεύεται με βάση κάποιο στρατηγικό σχεδιασμό για την επόμενη πενταετία;
- Η στρατηγική μας εστιάζει στην επέκταση σε βασικές κατηγορίες όπως τα προϊόντα ύπνου και η ένδυση, καθώς και στην ανάπτυξη στρατηγικών συνεργασιών. Βασικές αγορές-στόχοι είναι οι ΗΠΑ, η Λατινική Αμερική, η Ευρώπη και η Κίνα, με στόχο την περαιτέρω εδραίωση της Nanobionic ως ηγέτιδας στον χώρο της ευεξίας και της τεχνολογίας.
- Σκέπτεστε την εισαγωγή των μετοχών σας είτε στο Χρηματιστήριο Αθηνών είτε σε κάποιο από τα διεθνή χρηματιστήρια;
-Είμαστε ανοιχτοί στην ιδέα εισαγωγής της εταιρείας μας στο χρηματιστήριο κάποια στιγμή στο μέλλον, είτε στην Ελλάδα είτε στο εξωτερικό. Πρόκειται για έναν στρατηγικό στόχο που θα υλοποιηθεί όταν οι συνθήκες και η στιγμή το επιτρέψουν, φυσικά και οργανικά.