Εντονες διεργασίες στον κατασκευαστικό κλάδο πυροδοτεί ο επικείμενος διαγωνισμός για την παραχώρηση εκμετάλλευσης της Αττικής Οδού μετά τη λήξη της ισχύουσας σύμβασης με το σχήμα Ελλάκτωρ-Αβαξ. Σε εξέλιξη βρίσκονται παρασκηνιακές διαπραγματεύσεις μεταξύ των μεγάλων κατασκευαστικών ομίλών, που αναζητούν επίσης συμμάχους-εταίρους στο διεθνή χώρο.
Ενδιαφέρον εκδηλώνεται επίσης από ξένα επενδυτικά funds, που ελκύονται από την προοπτική υψηλών μερισματικών αποδόσεων, βλέποντας τις μέχρι τώρα επιδόσεις της εταιρείας διαχείρισης-εκμετάλλευσης, στην οποία συμμετέχουν οι όμιλοι Ελλάκτωρ και Αβαξ. Το γεγονός ότι στη νέα σύμβαση δεν θα περιλαμβάνεται κατασκευαστικό έργο – άρα δεν θα υπάρχει ανάλογο επιχειρηματικό ρίσκο – καθιστά την επένδυση ακόμη πιο ελκυστική για τα επενδυτικά funds και τις εξειδικευμένες ξένες εταιρείες διαχείρισης αυτοκινητοδρόμων.
Αντίθετα, περιορίζει το πεδίο για τις κατασκευαστικές εταιρείες, οι οποίες προσέβλεπαν στα έργα επεκτάσεων της Αττικής Οδού.
Πάντως στις εν εξελίξει διεργασίες για τη συγκρότηση νέων επιχειρηματικών σχημάτων που θα διεκδικήσουν την εκμετάλλευση, συμμετέχουν όλες οι μεγάλες επιχειρήσεις του κλάδου. Σύμφωνα με πληροφορίες, διευρυμένο σχήμα ετοιμάζουν οι Ελλάκτωρ-Αβαξ που κατέχουν τώρα το 99,4% της εταιρείας “Αττική Οδός”. Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προτίθεται να κινηθεί σε συνεργασία με εξειδικευμένους ξένους ομίλους. Σε αναζήτηση συνεργασιών βρίσκονται οι όμιλοι Μυτιληναίου και Κόκκαλη/Ιντρακάτ.
Μπουλούτας στη θέση Μπόμπολα
Κι ενώ τρέχουν οι διαδικασίες για την επίσημη εκκίνηση του διαγωνισμού, αλλαγές σημειώνονται στην κορυφή της διοικητικής πυραμίδας της εταιρείας “Αττική Οδός”, που έχει τώρα την εκμετάλλευση: Ο Λεωνίδας Μπόμπολας αποχώρησε από την προεδρία του ΔΣ της εταιρείας, παραιτούμενοςγια αδιευκρίνιστους λόγους. Τη θέση του καταλαμβάνει ο Ευθύμης Μπουλούτας, ο οποίος είναι διευθύνων σύμβουλος της Ελλάκτωρ.
Επισημαίνεται ότι ο κ. Μπουλούτας δεν ήταν μέχρι τώρα ούτε μέλος του ΔΣ. Εξελέγη στη θέση αποχωρήσαντος μέλους και ταυτόχρονα, με ανασυγκρότηση του ΔΣ ορίστηκε πρόεδρος.
Αυτή η “αλλαγή φρουράς” προκάλεσε ερωτηματικά. Παράγοντες του κλάδου εκτιμούν ότι συναρτάται με αλλαγή ισορροπιών στους κόλπους του ομίλου.