Την Πέμπτη 8 Νοεμβρίου και ώρες 4:00 έως 16:00, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ταξί και Αγοραίων ανακοίνωσε στάση εργασίας, διοργανώνοντας παράλληλα συγκέντρωση στις 9 το πρωί έξω από τα δικαστήρια, στην οδό Ευελπίδων.
Όπως αναφέρει σε ανακοίνωση της η ομοσπονδία «από το 2011 ο κλάδος μας διάγει έναν διαρκή αγώνα επιβίωσης. Παρά την υπόγεια πίεση οικονομικοεπιχειρηματικών συμφερόντων προς την εκάστοτε πολιτική ηγεσία, σήμερα έχουμε ένα νέο νομοθετικό πλαίσιο που εξασφαλίζει ισονομία και αναβάθμιση των επιβατικών μεταφορών. Στο υπουργείο Μεταφορών πιστώνεται η δημιουργία αυτού του σύγχρονου πλαισίου που αντανακλά στις αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου περί αστικής μεταφοράς. Οι διαμεσολαβητικές εφαρμογές που δραστηριοποιούνται στη διασύνδεση επιβατών και οχήματος, σαφώς και δεν κατατάσσεται στην Κοινωνία της Πληροφορίας, αλλά σε αυτές που άμεσα ή έμμεσα συμμετέχουν στην αστική μεταφορά».
«Η συνήθεια κάποιων διαμεσολαβητικών εταιρειών (με την βοήθεια ή την ανοχή προηγούμενων κυβερνήσεων) να νοθεύουν τον ανταγωνισμό, πότε με παράνομες προσφορές, πότε με παραβιάσεις του Κανονισμού Λειτουργίας, πότε με την τεχνική των τριγωνικών συναλλαγών με κατάληξη την φοροαποφυγή, σκοντάφτει πλέον στον Ν.4530/2018 και στο Ν.4446/16 (άρθρο 71 απαγόρευση είσπραξης για λογαριασμό τρίτων). Είναι πλέον ζήτημα των δημόσιων ελεγκτικών μηχανισμών να εφαρμόσουν το νόμο και να δημιουργήσουν ένα υγιή πεδίο ανταγωνισμού στον τομέα των επιβατικών μεταφορών», σημειώνεται.
Παράλληλα, αναφέρεται πως «ως κλάδος δεν απορρίψαμε ποτέ ούτε τις εφαρμογές ούτε την ψηφιακή τεχνολογία. Άλλωστε πρώτα τα ραδιοταξί όλης της χώρας επένδυσαν εκατομμύρια για να εξασφαλίσουν ασφαλή και ποιοτική μεταφορά στο επιβατικό κοινό. Αυτό που ζητάμε είναι η πιστή εφαρμογή της κείμενης νομοθεσίας απ’ όλους, είτε πρόκειται για μεμονωμένο ταξιτζή, είτε για δίκτυο, είτε για διαμεσολαβητική εταιρεία».
«Δεν ξεχνάμε ότι το επιχειρηματικό μοντέλο των πολυεθνικών που παράγουν έργο στη χώρα μας, αλλά εξάγουν τα χρήματα των Ελλήνων στο εξωτερικό, είναι μία από τις βασικές αιτίες της φτωχοποίησης και του κράτους αλλά και των πολιτών», τονίζει η ομοσπονδία, ζητώντας παράλληλα:
- Άμεση εφαρμογή του Ν.4530/18 και Ν.4446/16 και δράση από τις Ελεγκτικές Αρχές. «Μόνο έτσι θα δημιουργηθούν συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού», τονίζουν οι οδηγοί ταξί.
- Άμεση πάταξη «της υποκλοπής έργου από φορείς (Ι.Χ.) που δεν έχουν δικαίωμα επιβατικής μεταφοράς», συνεχίζει η ομοσπονδία.
- Άμεση προσαρμογή όλων των εταιρειών διαμεσολάβησης με το εθνικό νομοθετικό πλαίσιο που διέπει την αστική μεταφορά.
«Ο εκφοβισμός με διώξεις και αγωγές στοχεύει στην απαγόρευση της δημοσιοποίησης των απόψεών μας. Κανείς δεν μπορεί να μας φιμώσει. Το ταξί υπήρχε, υπάρχει και θα υπάρχει. Για εμάς είναι η δουλειά μας. Για άλλους ένα ακόμη προϊόν», υπογραμμίζει η ομοσπονδία και καταλήγει: «Το δημοκρατικό δικαίωμα των εκπροσώπων του κλάδου μας να έχουμε γνώμη και άποψη για τη δουλειά μας θα υπερασπιστούν στο δικαστήριο (8/11/18), ο ίδιος ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης και ο Γεν. Γραμματέας του Υπουργείου Μεταφορών Αθανάσιος Βούρδας».