Τίτλοι τέλους μπαίνουν οριστικά για τον ιστορικό σταθμό MEGA Channel, που ούτως η αλλιώς δεν είχε συμμετάσχει στην τελευταία διαδικασία αδειοδότησης.
Ουσιαστικά σήμερα το ΣτΕ έκανε δεκτή την απόφαση του ΕΣΡ καθώς απέρριψε τόσο την αίτηση ακύρωσης του τηλεοπτικού σταθμού MEGA όσο και 112 εργαζομένων στον εν λόγω σταθμό.
Το ΣτΕ απεφάνθη ότι μετά την εφαρμογή του νόμου 4496/17 οι τηλεοπτικοί σταθμοί εξαρτούν τη συνέχιση της λειτουργίας τους από τη συμμετοχή τους στην προκηρυχθείσα διαδικασία αδειοδότησης. Στην περίπτωση που δεν υπάρχει συμμετοχή επιβάλλεται κατά δέσμια αρμοδιότητα ο τερματισμός της λειτουργίας του χωρίς να καταλείπεται στάδιο εκτίμησης των κατ’ ιδίων περιστάσεων.
Τι αναφέρει η απόφαση του ΣτΕ
Σύμφωνα με απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ «στην περίπτωση μη συμμετοχής ή απαράδεκτης ή ανεπιτυχούς συμμετοχής τηλεοπτικού σταθμού σε προκηρυχθείσα διαδικασία αδειοδότησης επιβάλλεται κατά δέσμια αρμοδιότητα ο τερματισμός λειτουργίας του μετά την τήρηση της προβλεπόμενης διαδικασίας, χωρίς να καταλείπεται στάδιο εκτίμησης των κατ’ ιδίαν περιστάσεων».
Παράλληλα, σημειώνεται ότι σύμφωνα με τη συνταγματική αρχή τους κράτους δικαίου που επιβάλλει τη διαφύλαξη του κύρους του νόμου, «ως τύπος προγράμματος που αφορά την ενεστώσα λειτουργία τηλεοπτικού σταθμού, νοείται ο δηλωθείς κατά την προβλεπόμενη από το νόμο διαδικασία τύπος του προγράμματος, ο οποίος και προσδιορίζει το χαρακτήρα του σταθμού ως ενημερωτικού ή μη και όχι ο τύπος προγράμματος ο οποίος έχει τυχόν δημιουργηθεί αυθαιρέτως με τη μεταβολή της φυσιογνωμίας του δηλωθέντος προγράμματος του σταθμού, κατά παράβαση των κειμένων διατάξεων με τις οποίες κρίθηκε νόμιμη η επιβολή διοικητικών κυρώσεων σε τηλεοπτικούς σταθμούς για μη νόμιμη μετατροπή του προγράμματός τους από ενημερωτικό, όπως είχε δηλωθεί, σε μη ενημερωτικό».
Η αντίθετη ερμηνευτική εκδοχή -κατά το ΣτΕ- «δεν ευρίσκει έρεισμα ούτε στις προπαρασκευαστικές εργασίες του άρθρου 14Α του εν λόγω νόμου, από τις οποίες ουδόλως προκύπτει ότι ο νομοθέτης σκοπούσε στην προστασία de facto δημιουργηθεισών καταστάσεων και τούτο ανεξαρτήτως της συνταγματικότητας μιας διάταξης με τέτοιο περιεχόμενο με την οποία απαγορεύεται η εκτός αδειοδοτικής διαδικασίας μεταβολή της φυσιογνωμίας του προγράμματος (και της εμβέλειας εκπομπής) των παρόχων».