Περισσότεροι από 12,6 εκατομμύρια άνθρωποι ή συνολικά το 5,7% του απασχολούμενου πληθυσμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης εργάζονται στον τομέα του αυτοκινήτου σε όλους τους κλάδους. Όλα αυτά παρά την οικονομική κρίση αρκετών χωρών, αλλά και την επικείμενη έξοδο της Μ. Βρετανίας από την ΕΕ που είναι από τις μεγαλύτερες σε πωλήσεις χώρες. Φυσικά πρέπει να υπολογιστεί και η άνοδος της τεχνολογίας που έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση του εργατικού δυναμικού λόγω της απόλυτης αυτοματοποίησης μέσω των ειδικά κατασκευασμένων ρομπότ.
Από το σύνολο των εργαζομένων, τα 3,3 εκατομμύρια θέσεις εργασίας αφορούν εργασία στην αυτοκινητοβιομηχανία και αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 11% της απασχόλησης στη μεταποίηση στην ΕΕ, ενώ οι υπόλοιπες έχουν σχέση με την πωλήσεις και τη προώθηση προϊόντων αυτοκινήτου.
Με βάση επίσημα στοιχεία, οι φορολογικές εισφορές όλης αυτής της δραστηριότητας αγγίζουν τα 396 δισ. ευρώ, ενώ θα πρέπει να ληφθεί υπόψη το γεγονός ότι κάθε χρόνο οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες επενδύουν στην τεχνολογία, την ηλεκτροκίνηση και γνώση πάνω από 50 δισ. ευρώ. Και φυσικά όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες δημιουργούν εμπορικό πλεόνασμα περίπου 90 δισ. ευρώ στα κράτη της ΕΕ.
Τέλος, σε αυτό το σημείο δεν θα πρέπει να παραγνωρίσουμε και έναν άλλο κύκλο επαγγελμάτων που ζει από το αυτοκίνητο (δημοσιογράφοι, τυπογράφοι, διαφημιστές κ.α.), ανεβάζοντας ακόμη πιο ψηλά το ποσοστό των ατόμων που ασχολούνται με την αυτοκίνηση.