Mε παραγωγή ασφαλίστρων ύψους 92 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη 11 εκατ. ευρώ ή 0,59 ευρώ ανά μετοχή, εκτιμάται ότι θα κλείσει τη χρήση 2023 η ασφαλιστική εταιρεία Interlife ΑΑΕΓΑ, η οποία έχοντας κατορθώσει να ανακτήσει το έδαφος που έχασε πέρυσι, χρονιά κατά την οποία εμφάνισε ζημίες για πρώτη φορά στην υπερτριακονταετή ιστορία της, επανήλθε φέτος σε ανοδική τροχιά.
Τα παραπάνω επισήμανε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης, Ιωάννης Βοτσαρίδης, ο οποίος έκανε λόγο για «τεράστιες προοπτικές» της ασφαλιστικής αγοράς στην Ελλάδα, λέγοντας ότι για αυτό οι ξένες εταιρείες «χτυπούν την πόρτα» ελληνικών ασφαλιστικών είτε για συνέργειες είτε για μερίδια επιχειρήσεων είτε και για 100% εξαγορές.
Ο κ. Βοτσαρίδης είπε ακόμα πως δεν είναι υπέρ της υποχρεωτικότητας στην ασφάλιση επιχειρήσεων και κατοικιών έναντι φυσικών καταστροφών, προκρίνοντας την πολιτική της κρατικής αρωγής προς όσους πολίτες και επιχειρήσεις ασφαλίζονται, όπως γίνεται σε άλλες χώρες.
Κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου παρουσίασε ακόμα στοιχεία που δείχνουν τη χαμηλή ασφαλιστική δαπάνη στην Ελλάδα σε σχέση με άλλες χώρες, αλλά και το χαμηλό κατά κεφαλήν ασφάλιστρο: βάσει στοιχείων του 2021, για ένα συμβόλαιο υγείας το ασφάλιστρο στην Ελλάδα είναι στα 67 ευρώ, όταν στην Ε.Ε. των 27 κρατών-μελών ανέρχεται στα 283 ευρώ, ενώ εντυπωσιακή είναι η απόκλιση στο ασφάλιστρο για τις Γενικές Ασφαλίσεις, όπου τα αντίστοιχα νούμερα διαμορφώνονται σε 180 ευρώ στην Ελλάδα και 1.103 ευρώ στην Ε.Ε. Για ασφάλιστρο αυτοκινήτου οι Έλληνες καταβάλλουν κατά μέσο όρο 92 ευρώ, έναντι 358 ευρώ στην Ε.Ε. και για την ασφάλιση κατοικίας δίνουν 44 ευρώ, έναντι 344 ευρώ στην ΕΕ των 27. Ο κ. Βοτσαρίδης υποστήριξε ακόμα ότι οι αντασφαλιστές «χτυπούν αλύπητα» τις ασφαλιστικές για το 2024, με αυξήσεις έως και 50% στις αντασφαλίσεις.
Η Interlife, με ιστορία 32 ετών και έδρα τη Θεσσαλονίκη, παρουσίασε στο εννεάμηνο του 2023 υψηλές επιδόσεις στους δείκτες φερεγγυότητας του εποπτικού πλαισίου Solvency II: ο Δείκτης Απαιτούμενου Κεφαλαίου Φερεγγυότητας (SCR) ανήλθε στο 174% και εκείνος του Ελαχίστου Κεφαλαίου Φερεγγυότητας (MCR) στο 670%. H συνολική παραγωγή ασφαλίστρων διαμορφώθηκε στο εννιάμηνο σε 69,4 εκατ. (αυξημένη κατά 12,78% έναντι του αντιστοίχου 9μήνου του 2022). Αναλυτικότερα, η παραγωγή στον Κλάδο Ασφάλισης Αστικής Ευθύνης Οχημάτων ανήλθε σε 35,2 εκατ. ευρώ (αύξηση 6,12%) και η παραγωγή Λοιπών Κλάδων κατά Ζημιών σε 34,1 εκατ. (αύξηση 20,58%). Η σχέση συμμετοχής μεταξύ των Εγγεγραμμένων Ασφαλίστρων του Κλάδου Αστικής Ευθύνης Οχημάτων και των Λοιπών Κλάδων κατά Ζημιών, διαμορφώθηκε σε 50,73% - 49,27%, ενώ ο στόλος των ασφαλισμένων οχημάτων ξεπέρασε τα 430.000, ανεβάζοντας το μερίδιο αγοράς της εταιρείας στο 6,3%.
Κατά τα λοιπά, η εταιρεία βρίσκεται, κατά τον κ. Βοτσαρίδη, στη δεύτερη θέση στις ασφαλίσεις πλοίων και σκαφών αναψυχής, στην πέμπτη θέση του κλάδου Γενικής Αστικής Ευθύνης, στην έκτη στον κλάδο της βοήθειας εν γένει και στην έβδομη στην ασφάλιση οχημάτων. Οι επενδύσεις της εταιρείας, που δεν έχει ούτε 1 ευρώ σε τραπεζικά δάνεια, έφτασαν το 2023 στα 280 εκατ. ευρώ, έανντι 169 εκατ. το 2017, με το 46% αυτών να αντιστοιχεί σε ομόλογα, το 20% σε αμοιβαία κεφάλαια, το 18% σε διαθέσιμα, το 10% σε επενδυτικά ακίνητα, μόλις το 5% σε μετοχές και το 2% σε ιδιοχρησιμοποιούμενα ακίνητα. Το δε «κοινωνικό προϊόν» της Interlife, όρος με τον οποίο ο κ. Βοτσαρίδης περιέγραψε τη συνεισφορά της στην εθνική οικονομία μέσω -μεταξύ άλλων- μισθών, παροχών κι ασφαλιστικών εισφορών, φόρων και τελών, μερισμάτων, προμηθειών ασφαλιστικών διαμεσολαβητών και προμηθευτών, ανήλθε το 2022 σε 27 εκατ. ευρώ.