Tα ακτοπλοϊκά εισιτήρια «καίνε» για άλλη μία χρονιά, προκαλώντας μεγάλη επιβάρυνση στον τουρισμό, τόσο στους εγχώριους όσους και στους ταξιδιώτες από το εξωτερικό, αλλά και στις μεταφορές μέσω των οποίων τροφοδοτούνται τα ελληνικά νησιά.
Οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων κυρίως για δημοφιλείς προορισμούς του Αιγαίου και νησιά «πρώτης γραμμής» είναι στα ύψη, καθιστώντας «απαγορευτικό» σε πλείστες περιπτώσεις για μια μέση ελληνική οικογένεια, το ταξίδι μετ’ επιστροφής. Οταν μάλιστα το … ταξίδι συνοδεύεται με ΙΧ, τότε κόστος πραγματικά εκτοξεύεται, όπως προκύπτει από τα μέχρι τώρα δεδομένα φορέων και θεσμών που ασχολούνται με τον τουρισμό.
Οι υψηλές τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, που ακολουθούν κατά πόδας τον ανοδικό δρόμο των αεροπορικών, λειτουργούν ως αντικίνητρο και για ξένους τουρίστες, οι οποίοι καταλήγουν να επιλέγουν πιο φθηνά «πακέτα» μετακινήσεων και προφανώς διαμονής, που προσφέρουν χώρες όπως η Τουρκία.
Υπολογίζεται ότι τα ακτοπλοϊκά έχουν ακριβύνει φέτος κατά 30%. Σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων της τουριστικής αγοράς, μια οικογένεια με ΙΧ για ταξίδι μετ’ επιστροφής θα κληθεί να πληρώσει:
- Για Χανιά 499 ευρώ
- Για Χίο 596 ευρώ
- Για Σάμο 837 ευρώ.
Πόσο αυξήθηκαν τα εισιτήρια απλής μετάβασης
- Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια συγκριτικά με τον Ιούνιο του 2022.
- Νάξος: Από 48 ευρώ έφτασε 51.50 – 72.50 ευρώ
- Πάρος: Από 46,50 ευρώ έφτασε 50 – 71 ευρώ
- Ίος: Από 50 ευρώ έφτασε 84.70 ευρώ
- Μύκονος: Από 48.50ευρώ έφτασε 52 -84.70 ευρώ
- Σύρος: Από 42.50 ευρώ έφτασε 45.50 – 67.70 ευρώ
Βαρύ το κόστος στις μεταφορές
Σημαντική είναι η επιβάρυνση από τις υψηλές τιμές των ακτοπλοϊκών για τους επαγγελματίες των μεταφορών οι οποίοι αποτελούν τον βασικό «αιμοδότη»-τροφοδότη των νησιών, αλλά καταλήγουν να αιμορραγούν από τα μεγάλα κόστη που αναγκάζονται να πληρώνουν. Οι επαγγελματίες έχουν εκφράσει επανελλειμένως τα παράπονα και τη δυσαρέσκειά τους για τη διαμορφωθείσα κατάσταση, ζητώντας να μειωθεί η επιβάρυνση που υφίστανται.
Ερχονται κι άλλες αυξήσεις
Ορατό είναι το ενδεχόμενο οι τιμές των ακτοπλοϊκών να αυξηθούν κι άλλο το επόμενο διάστημα. Σύμφωνα με πληροφορίες, ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις φέρεται να έλαβαν επιστολή από την HELLENiQ ENERGY με την οποία τις ενημερώνει ότι τις αμέσως επόμενες ημέρες θα αλλάξει ο τρόπος τιμολόγησης των ναυτιλιακών καυσίμων και ως δείκτης αναφοράς θα πάψει να χρησιμοποιείται η τιμή του Marine Gas Oil (MGO), όπως αυτή διαμορφώνεται χρηματιστηριακά διεθνώς.