Στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος των Υποδομών και Μεταφορών μπροστά στο φάσμα της διαφαινόμενης γήρανσης του πληθυσμού, εξέθεσε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης στο συνέδριο του «The Economist» με θέμα: «Το Ασημένιο Τσουνάμι: Ξεπερνώντας τα κύματα της γήρανσης του πληθυσμού στη σκιά του Covid-19».
Ο κ. Κεφαλογιάννης αναφέρθηκε στις κυβερνητικές πρωτοβουλίες που αποσκοπούν στην αναβάθμιση του επιπέδου των υποδομών για την εξασφάλιση της προσβασιμότητας, αλλά και στις θεσμικές παρεμβάσεις που υλοποιούνται με στόχο την εφαρμογή νέων τεχνολογιών που θα διευκολύνουν τις μετακινήσεις.
«Η Ελλάδα αντιμετωπίζει ένα δυναμικό, παρατεταμένο και πολύπλοκο δημογραφικό πρόβλημα, ακολουθώντας τη γενικότερη τάση των ευρωπαϊκών κοινωνιών για γήρανση και δημογραφική συρρίκνωση», είπε κατά τη διάρκεια της ομιλίας του ο κ. Κεφαλογιάννης.
Επισήμανε ότι σκοπός της Κυβέρνησης είναι η αύξηση των γεννήσεων και ο μόνος τρόπος ώστε να επιτευχθεί αυτό, σύμφωνα με τον υπουργό, είναι η εφαρμογή καινοτόμων πολιτικών.
Επίσης, ο κ. Κεφαλογιάννης κατά τη διάρκεια της ομιλίας του εστίασε στην ανάγκη βελτίωσης των υποδομών για την τρίτη ηλικία τα άτομα με ειδικές ανάγκες, αλλά και καινοτόμων πρακτικών που θα καταστήσουν πιο άνετη την καθημερινότητα των πολιτών.
Όσον αφορά στη βελτίωση και την απόκτηση νέων υποδομών, ο υπουργός Μεταφορών εστίασε το ενδιαφέρον του στους παρακάτω άξονες:
Κτήρια, δρόμοι, συστήματα πληροφορικής και αυτοματοποιημένα συστήματα μεταφορών, όπως ενδεχομένως η αυτόνομη οδήγηση.
«Το δημόσιο πρώτο απ’ όλους, υποχρεωμένο πλέον να εξασφαλίζει την πρόσβαση σε ανθρώπους που αντιμετωπίζουν προβλήματα κινητικότητας, να προσφέρει υποδομές που θα διευκολύνουν, τόσο τα ΑμεΑ, όσο και τα άτομα μεγαλύτερης ηλικίας», επισήμανε ο κύριος Κεφαλογιάννης.
Οι επερχόμενες αλλαγές στα ΜΜΜ
Ένα μεγάλο μέρος της ομιλίας του κ. Κεφαλογιάννη εστίασε στις αλλαγές που έρχονται στο μέλλον στις αστικές συγκοινωνίες .
«Στις αστικές συγκοινωνίες, είμαστε ιδιαίτερα ευτυχείς που εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ η προμήθεια και τοποθέτηση 409 ειδικών πλατφορμών σε στάσεις αστικών λεωφορείων και τρόλεϊ του ΟΑΣΑ.
Θα μπουν σε 156 στάσεις αστικών λεωφορείων και τρόλεϊ για τη διευκόλυνση της πρόσβασης του συνόλου των επιβατών.
Σήμερα υπάρχουν τέτοιες πλατφόρμες σε 270 στάσεις.
Ταυτόχρονα, σχεδιάζουμε να ενισχύσουμε τις υπηρεσίες του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στις συγκοινωνίες με τη δυνατότητα αγοράς μέσω της τραπεζικής κάρτας.
Αυτό σημαίνει ότι δεν θα χρειάζεται κάποιος να σταθεί στην ουρά.».
Επίσης ο υπουργός προανήγγειλε την κατάθεση στη Βουλή του νέου θεσμικού πλαισίου που απλοποιεί την υλοποίηση των Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας.