Οι εισαγωγές αμερικανικού υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Κίνα έχουν σταματήσει για περισσότερες από 10 εβδομάδες. Το τελευταίο δεξαμενόπλοιο LNG, 69.000 τόνων από το Κόρπους Κρίστι στο Τέξας έφτασε στη νότια επαρχία Φουτζιάν στις 6 Φεβρουαρίου και από τότε δεν υπήρξαν άλλες αποστολές μεταξύ των δύο χωρών.
Ένα δεύτερο δεξαμενόπλοιο ανακατευθύνθηκε στο Μπαγκλαντές προτού η Κίνα επιβάλει δασμό 15% στο αμερικανικό LNG στις 10 Φεβρουαρίου. Ο δασμός από τότε αυξήθηκε στο 49%, καθιστώντας το αμερικανικό αέριο αντιοικονομικό για τους Κινέζους αγοραστές.
Οι εισαγωγές αμερικανικού LNG είχαν παγώσει για περισσότερο από ένα χρόνο κατά την πρώτη θητεία του Ντόναλντ Τραμπ ως προέδρου.
Ωστόσο, ο αντίκτυπος της αντιπαράθεσης έχει δυνητικά πιο εκτεταμένες επιπτώσεις, καθώς ενισχύει την ενεργειακή σχέση της Κίνας με τη Ρωσία και εγείρει ερωτήματα σχετικά με την τεράστια επέκταση των τερματικών σταθμών LNG που βρίσκεται σε εξέλιξη στις ΗΠΑ και το Μεξικό.
«Θα υπάρξουν μακροπρόθεσμες συνέπειες», δήλωσε η Aν-Σοφί Κορμπώ, ειδική στο φυσικό αέριο στο Κέντρο Παγκόσμιας Ενεργειακής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Κολούμπια. «Δεν νομίζω ότι οι κινέζοι εισαγωγείς LNG θα υπογράψουν ποτέ νέα συμβόλαια για αγορά αμερικανικού LNG» πρόσθεσε.
Μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία το 2022, η Κίνα εισήγαγε ένα σχετικά χαμηλό μερίδιο του LNG της από τις ΗΠΑ. Πέρυσι, μόνο το 6% του LNG της Κίνας προερχόταν από τις ΗΠΑ, από το υψηλό του 11% το 2021.