Ανάμεσα σε γλυπτά και κεραμικά του Μιρό, στον μαγικό περίβολο του Ιδρύματος Maeght στην Προβηγκία, ο οίκος Louis Vuittοn παρουσίασε χθες βράδυ ένα ντεφιλέ, ωδή στην εκκεντρικότητα και στην ανάμιξη ετερόκλιτων στοιχείων.
Έχοντας επιλέξει την Ιαπωνία πέρυσι για να παρουσιάσει την κολεξιόν του, ο καλλιτεχνικός διευθυντής Νικολά Γκεσκιέρ διάλεξε για τη φετινή επίδειξη μόδας, ενδιάμεση μεταξύ των δύο Εβδομάδων Μόδας, τους κήπους του ιδρύματος σύγχρονης και μοντέρνας τέχνης, το οποίο εγκαινιάστηκε το 1964 από τον Αντρέ Μαλρό.
Κοντά στο χωριό Σεν-Πολ-ντε-Βανς στη νοτιανατολική Γαλλία, ο χώρος αυτός που ίδρυσαν οι έμποροι τέχνης Εμέ και Μαργκερίτ Μεγκτ, φιλοξενεί μεγάλη συλλογή έργων ζωγραφικής, γλυπτικής, γραφιστικής του 20ου αιώνα (των Μπαλτίς, Μπονάρ, Μπρακ, Καλντέρ, Σαγκάλ, Τζιακομέτι, Λεζέ).
"Ήθελα να τιμήσω αυτό τον χώρο, που αγαπώ πολύ και την ιστορία των Maeght", δήλωσε ο Νικολά Γκεσκιέρ, επικεφαλής από το 2013 της καλλιτεχνικής διεύθυνσης του οίκου και, ο οποίος μόλις ανανέωσε το συμβόλαιό του με αυτό το στολίδι του ομίλου LVMH.
"Είναι πράγματι ο χώρος που αντιπροσωπεύει για μένα τη γένεση της τέχνης, είναι μια ιστορία αγάπης μεταξύ μιας οικογένειας, καλλιτεχνών και της αρχιτεκτονικής", εξήγησε ο σχεδιαστής κάνοντας έναν συσχετισμό με το ίδρυμα Louis Vuitton, που εγκαινιάστηκε το 2014 στο Δάσος της Βουλώνης στο Παρίσι.
Άλλη πηγή έμπνευσης για τον Νικολά Γκεσκιέρ: η κοκκινομάλλα Βρετανίδα Γκρέις Κόντινγκτον, παγκόσμια μορφή της μόδας, της οποίας ο σχεδιαστής θέλησε να υμνήσει την "εκκεντρικότητα".
Την ίδια εντυπωσιακή κώμη είχαν αρκετά μοντέλα στο ντεφιλέ, των οποίων τα ρούχα αντανακλούσαν την εξέλιξη του στυλ, αρχίζοντας από τη δεκαετία του 1970, της άλλοτε καλλιτεχνικής διευθύντριας του αμερικανικού Vogue.
Η κολεξιόν μπλέκει το αρσενικό με το θηλυκό, με σακάκια σε καρό μοτίβο prince de galles, συνδυάζει τα εμπριμέ, τα πουά και τις ρίγες παραθέτει φλοράλ μοτίβα. Τα μανίκια είναι μακριά, οι ώμοι τονισμένοι, οι φούστες κοντές. Για να περπατήσουν ξένοιαστα πάνω στο χαλίκι το οποίο σκέπαζε το δάπεδο του "λαβύρινθου Μιρό", τα μοντέλα φορούσαν ψηλές αδιάβροχες μπότες με χονδρή και καμπύλη σόλα μοιάζοντας με ηρωίδες ταινιών επιστημονικής φαντασίας.
"Εκκεντρικότητα είναι ο καθορισμός της δικής της προσωπικότητας, είναι ο συνδυασμός πραγμάτων με έναν μοναδικό τρόπο. Για μένα, η Γκρέις εκπροσωπεί μια μορφή εκκεντρικότητας με το γεμάτο αυτοπεποίθηση στιλ της. Πρώην μοντέλο στο Λονδίνο των "swinging sixties", στη συνέχεια δεξί χέρι της Άννας Γουίντουρ στο αμερικανικό Vogue, η 77χρονη Κόντιγκτον δημιούργησε γι' αυτή την κολεξιόν μια σειρά από αξεσουάρ πάνω στα οποία οι γάτες και οι σκύλοι που ζωγράφισε μπερδεύονται με το διάσημο μονόγραμμα.
Η κοκκινομάλλα Βρετανίδα επίσης ενέπνευσε τη μουσική του ντεφιλέ. Αποσπάσματα από τα απομνημονεύματά της διάβασε η ηθοποιός Τζένιφερ Κόνελι, η οποία ήταν ανάμεσα στις διασημότητες που παρακολούθησαν το ντεφιλέ, όπως η 'Εμα Στόουν, η Ιζαμπέλ Ιπέρ, η Λεά Σεϊντού.